Hylland Skrevet Oktober 17, 2006 Share Skrevet Oktober 17, 2006 Fiat Punto er gode biler å køyre og driftssikre... Ser MANGE av desse rundt om i verda... kun i Norge ein ikkje ser noko til desse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 17, 2006 Share Skrevet Oktober 17, 2006 Fiat Punto er gode biler å køyre og driftssikre... Ser MANGE av desse rundt om i verda... kun i Norge ein ikkje ser noko til desse! Jeg mener bestemt at Punto kun har blitt solgt i Australia utenfor Europa. Den såkalte Grande Punto ble inntrodusert på det syd-amerikanske markedet i år (bygges i Brasil). Dette gjør selvfølgelig ikke Punto til en dårlig bil... den er absolut et av de bedre alternativene når det gjelder en god, liten og billig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 17, 2006 Share Skrevet Oktober 17, 2006 Tror du madammen til Gunnar har lyst på en slik kasse??? Det er rett og slett tragisk bildesign til å være noe fra 1996 Hehe.. Men så var no dei på jakt etter ein driftsikker bil Hehe.. Og den er jo lett å lukeparkere med.. Er litt vanskeleg for kvinner å parkere når menn har fortalt dei at dette ------------------------------------------- er 20 cm Ja, den er stygg som fy, men den funker fra A til B.. Er jo det "bruksbil" er til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 17, 2006 Share Skrevet Oktober 17, 2006 Fiat Punto er gode biler å køyre og driftssikre... Ser MANGE av desse rundt om i verda... kun i Norge ein ikkje ser noko til desse! Jeg mener bestemt at Punto kun har blitt solgt i Australia utenfor Europa. Den såkalte Grande Punto ble inntrodusert på det syd-amerikanske markedet i år (bygges i Brasil). Dette gjør selvfølgelig ikke Punto til en dårlig bil... den er absolut et av de bedre alternativene når det gjelder en god, liten og billig bil. Me har no nokre puntoer i Norge, men utafor skandinavia kryr det jo av dei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Da var endelig jakten i gang på skikkelig.. Sportagen er så godt som solgt (hentes i morgen), så nå har vi akkurat vært og prøvekjørt en '93 306 1.6 i Moss. Virket å være en ålright bil, men syntes det var litt "hard" motorlyd i den. Den var gått 178kkm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 Da var endelig jakten i gang på skikkelig.. Sportagen er så godt som solgt (hentes i morgen), så nå har vi akkurat vært og prøvekjørt en '93 306 1.6 i Moss. Virket å være en ålright bil, men syntes det var litt "hard" motorlyd i den. Den var gått 178kkm.. Jeg fant en dansk side som er ganske informativ når det gjelder Peugeot... og på denne undersiden står det litt om de forskjellige årgangene når det gjelder nettop 306. Jeg har bl.a hatt både en 306 XT 1,8 og en 406 GTX 2,0... og begge var relativt "harde" i gangen. Peugeot´s innsprøytningssystemer var nok ikke blandt de mest sofistikerte, men motorene er generelt solide konstruksjoner og holder lenge med det rette vedlikeholdet (som alltid)... Edit: Her er litt mer facts vedr. 306. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 323i Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 jeg ville gått for denne...fin arbeidbil;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 22, 2006 Share Skrevet Oktober 22, 2006 jeg ville gått for denne...fin arbeidbil;) En slik har jeg hatt !!! Min var en italienskprodusert Fiat 126A, 1976 modell (siste årgang i Italia). Pusset den opp fra bunn og tømte Fiat Norge's delelager til denne bilen. Byttet bortimot alle slitedeler med unntak av motoren (byttet senere) og gjorde den tipp-topp. Byttet også clutch et par år senere og firmaet som gjorde jobben (Christoffersen & Bekken) dro av startvaiaren til motoren ved demontering av clutchen slik at denne måtte spesialbestilles av Fiat og flys opp fra Italia... En utrolig morsom sak med 600 kubikks tosylindret luftavkjølt motor. Noen særheter har den også, som at varmen i kupeen er sirkulasjons/kjøleluften fra motoren som presses inn ved skovelhjul montert direkte på dynamoakslingen. Effekten var oppgitt til å være "mellom 18 og 24 hK" fra fabrikken. Beklager OT, men tilbake til Topic nå , ble litt ivrig her ; Lykke til med jakten Gunnar. Jeg så på 306 selv for et par år siden og syntes båda da og nå at det er/kan bli litt smårampete biler. Liker utseendet på dem godt og synes de har en tilnærmet perfekt bruksstørrelse. Fine biler. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg har kjørt Golf i godt over et år nå, og er igang med min andre Golf nå. Kan si såpass at om du kjøper deg en 1.6, 1.8 eller 1.9 TDk (diesel), får du en driftsikker og grei bil, som ikke er så alt for fæl å kjøre. Om du kjøper en etter 94, får du og med doble airbags. Det er dessuten ikke noe stort problem å skaffe deler til de, og delene er relativt billige i forhold til BMW. Miljøet rundt VW er også relativt stort, så det er et stort bruktmarked i Norge. 1.8'en jeg hadde brukte rundt 0.6-0.7 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Var og kikka på en 306 i Oslo i går, den var det mye sprøytprat rundt.. annonsen informerte heller ikke om at den hadde vært opplakka på halve bakluka (med sprayboks), hadde ulyd i motor, stod uten skilter, osv. Tidligere i uka skulle jeg egentlig se på en '96 1.4 Style i Bærum, men fyren hadde ikke tid før etter 22, så vi avtalte etter kurs i Asker dagen etterpå, da jeg sjekka innom på nett før jeg skulle dra var den solgt. En som hadde kommet kl. 23:30 på kvelden og kjøpt den. Det virka som et knallkjøp - veldig tøff bil. Menmen, nå kom det da ut en annonse i går, på en oppi Fagernes (ca. 24 mil hver vei), så vi la om til vinterdekk på 535en og kjørte opp og plukka den med oss hjem. OK 5-dørs med el.soltak, el.vinduer, sentrallås, servo, CD, og alt slikt, bortsett fra airbag og ABS, men også litt småplukk. Uansett var den veldig billig, så vi er veldig godt fornøyde enn så lenge. Må ellers si det er få som informerer om alt på bilene i prisklassen det her er snakk om (20-30k). Vil oppfordre folk til å ta litt hensyn til folk som kjører langt, og fortell de det som er på forhånd.. det er noe annet med folk 10 min unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Gratulerer med ny bil Gunnar. Blir nok bra den tenker jeg. GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Takk for det. Det er hovedsaklig samboern sin, men jeg står nå som medeier, og så er det en bil jeg også greit kan kjøre til jobb og skole med. Det hadde vært verre med en Daewoo Matiz 0.8 eller Nissan Micra.. Hun er helt obsessed på minst mulig motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Grattis med ny bil... da er det bare å håpe på at den svarer til forventningene... ... Forøvrig er det litt merkelig at enkelte nesten viser en total forakt for folkeskikk når biler skal kjøpes eller selges... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Hvor liten motor ble det da? Hvis Kate virkelig vil ha liten motor, så kan jeg sikkert transplantere et stk Briggs & Stratton 3,5 HK 4-stroke motor i bilen hennes Just let me know! PS: Bilder!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Det ble en 1.4 på 75 hester. Faktisk var dette en av de bedre vi fant, på tross av at vi betalte halvparten av alle de andre vi har sett på. Den har gått 160kkm og har litt småplukk (mulig trustelageret er slitt?). Men totalt sett en veldig ok bil så langt. Jeg mente at vi skulle ha slepetau i mellom bilene da vi kjørte de 24 milene hjem, med 535en foran og krav om at det aldri skulle bli stramt.. men tror det hadde blitt litt sterk kost for 1.4-literen. Ellers er vel ikke bilder av en dønn standard grønn 306 det mest spennende, men siden du spør Kjetil, så skal du få.. På vei hjemover: Og nyvaska i dag: 12.500,- gav vi. Det kan ikke være noen upris eller? Leita som sagt egentlig mellom 20 og 30, men de i den prisklassen var ikke noe bedre. Denne hadde også helt nye piggfrie Goodyear og helt ok Goodyear sommerdekk. Var nok billig dette her. Tror det kan kalles et kupp, men det vil nok tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå