Gå til innhold

"Bilen er Dame/jentekjørt....."

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo interessant å vite hvorfor eieren av bilen ikke vil ha den lenger. Blir jo som å spørre selger om det er noen han ikke liker ved bilen. Kamuflert spørsmål.. så tenk dere godt om før dere svarer på det :)

Hvis det er ugler i mosen... hvordan i alle dager kan du forvente et ærlig svar på spørsmålet ?... Som regel er begrunnelsene en av følgende: flytte til utlandet, sykdom i familien eller skal bygge/kjøpe hus. Det er klart at årsakene kan være oppriktige, men hva skal du egentlig med informasjonen iom. at du ikke kan verifisere opplysningene ?... :?

Vel.. hvis det er ugler i mosen avstår man bare fra å kjøpe bilen. Så vanskelig er det ikke. Svaret man får må jo vurderes sammen med alle de andre omstendighetene rundt bilen og selger. Blir bare en liten del av helheten.

Jeg er en nysgjerrigper, og for min del finnes det ikke dumme spørsmål, bare dumme svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det skal ikke under noen omstendighet forekomme at biler, spesielt BMW, skal over 3000 omdr. på kald motor!

Er flere på jobben som gir flatt ut fra parkeringsplassen :?

Var veldig mye bra lesestoff fra mange her :)

Ser jo at det skal være forsikrende i en annonse å slenge inn at bilen er damekjørt slik at vi skal tenke..AH, den er kjørt forsiktig og blitt tatt vare på. Jeg fryder meg hver gang jeg ser en bulka bil, ofte høyre side og i 90% av tilfellene er det kvinnfolk bak rattet.

Men en siste sak siden jeg er i gang: Jeg har lagt merke til at når jeg f.eks skal til legen etc. og kjører inn mot Stavanger hvor mye kvinnfolk som er ute å kjører kontra menn... Er det tilfeldig? Får meg med en gang på tanken at, hmm, nå er fruene ute å bruker opp penga mennene er på jobb og tjener.

Kanskje en VÉL sjåvinistisk tanke, men dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis av meg som eiger den E-39 528i men motor skade.

Den er på ingen måte herja eller grisekjørt med, kun langkjørt.

Det som skjedde var at ho som kjørte bilen (Dama til eiger) hadde det travelt, og var stressa, og fulgte ikkje med på temp. måleren, bilen kokte og der var det stopp.

Bilen selges for 89k i følge eiger

Han spurte meg om tips ang. fiksing av bilen, og ville ha meg til å bytte motor, men eg har dessverre ikkje tid, og det har ikkje han heller.

Bilen er hel og pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg syntest er merkelig, er at veldig mange skal vite hvorfor man skal selge bilen.. Hva har det med saken å gjøre? :roll:
Moren min møtte en kjøper av en tidligere bil jeg hadde, da han spurte svarte hun dumt nok at jeg skulle kjøpe en lik bil og prøvde så og redde seg bort med at den skulle være en annen farge. xDD

heldigvis var karn såpass ut å kjøre at han kjøpte den for det. den var et ekstremt dårlig eksemplar for å være en 2002 modell i tillegg. Tror en vær normal kar hadde styrt unna etter en sånn kommentar.

Så det kan hende du har flaks å får avslørt en ting elere to vis du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mann på 19 år er en god salgsannonse. Jeg tviler... fordi de fleste dermed får et indre bilde av en ung lømmel med liten ansvarsfølelse overfor bilen, seg selv og andre... :roll:

enig med fredrik. tror nok at en "mann på 19 år" ikke er en god salgsannonse, men heller ikke en bil som "er kjørt av eldre mann" er noen god annonse.. snarere tvert imot :? .når det gjelder dame kjørt behøver jo ikke d nødvendigvis å være negativt.finnes jo damer som behandler bilen sin som sitt eget barn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg syntest er merkelig, er at veldig mange skal vite hvorfor man skal selge bilen.. Hva har det med saken å gjøre? :roll:
Moren min møtte en kjøper av en tidligere bil jeg hadde, da han spurte svarte hun dumt nok at jeg skulle kjøpe en lik bil og prøvde så og redde seg bort med at den skulle være en annen farge. xDD

heldigvis var karn såpass ut å kjøre at han kjøpte den for det. den var et ekstremt dårlig eksemplar for å være en 2002 modell i tillegg. Tror en vær normal kar hadde styrt unna etter en sånn kommentar.

Så det kan hende du har flaks å får avslørt en ting elere to vis du spør.

Bør jo ikke være noe galt med bilen din selv om du skal ha ny "lik".

Si at bilen du har er rimelig ribba for utstyr blir det fort billigere å bytte bil enn å ettermontere skinn, navi, mtech, felger ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...