Gå til innhold

93mod BMW 525i 24V m/vanos VS 88mod 535i 12V

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, si det?

535 har jo en "uslitelig" M30 motor som går ganske bra. Du får jo litt mer effekt og moment i en 535, men den er jo en del eldre enn din 525. M50 motoren er jo en nyere og mer moderne konstruksjon.

Kommer vel veldig an på hvilken stand bilene er i.

Skrevet

Begge bilene er ombygd fra 88mod 520i, så de er på en måte like sånn sett.. :? Synes at 535en ser en del bedre ut enn min, men er usikker på motoren.. :wink: ..Lurer på om den ikke blir alt for dyr i forbruk? :shock:

Lurer på om jeg ikke skal bytte tilbake til 520 motor i den hvis jeg bytter den til meg..Det er bare 12V ledningsnett og jeg gidder ikke legge i et 24V ledningsnett for å montere 24V motor! :?

Vet at det har vært solgt en slags "overgang" fra 12Ventilers til 24Ventilers motorer..Pluggen fremme i motorrommet.. :)

Da kan man vistnok bruke 24V motor på et 12V ledningsnett..

Har du hørt om, eller sett noe slikt?

Skrevet

Har hatt ganske godt moment i et par år, men føler at det begynner å bli litt liiiite med ca 220hk.. :lol: ..vil ha en 2.0 liters motor i den foreløpig, så får vi se om vi ikke turbokonverterer den 3.5 liters motoren etterhvert! :D ..har ikke så god økonomi for tiden, så det vil nok ta litt tid ja! :?

Hvis ikke selger jeg 3.5 motoren videre til noen andre! :wink:

Men er det noen som vet om det selges en slik "overgang" som jeg nevnte i mitt forrige innlegg? :roll:

Skrevet

Regner med at det må være i allefall 220hk i den ja! :wink:

Har 192/193hk originalt, så har jeg følgende "trim"

- Mtech chip 24hk

- M5 effektanlegg

- K&N sportsfilter

Hvordan det da? :shock:

Skrevet

:shock: Ok, såpass! :o ..takk for tipset, og tror nok jeg tenker meg om en gang til før det blir noe byttehandel!

Denne bilen må sjekkes GRUNDIG før noe skjer!!! :roll:

Takk for svar! :twisted:

Skrevet
:shock: Ok, såpass! :o ..takk for tipset, og tror nok jeg tenker meg om en gang til før det blir noe byttehandel!

Denne bilen må sjekkes GRUNDIG før noe skjer!!! :roll:

Takk for svar! :twisted:

det må du sjekke :wink: ikke noe problem

Skrevet
Har fått et tilbud om å bytte min 93mod BMW 525i 24V m/vanos, mot en 88mod 535i.. :?

Er dette lurt?? :shock:

93 model 525i??? Det står 94mod i profilen din...

Synest det er litt meir sjeldent med 525 24v enn 535 jeg da!

Skrevet

535n er nok endel sprekere en 525n selv med "220hk" ;)

Jeg bor ikke så langt unna deg, så vi kan jo teste? :P 211hk+ 535 mot en 220hk 525? burde være grei skuring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...