Gå til innhold

Flere el-konstabler!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

la oss tenke litt realistisk rundt dette. De veiene hvort det er fotoboks, og hvor det i fremtiden blir fotoboks... er det virkelig de strekningene man kan peise på og virkelig gi jerne uansett ?

Jeg opplever at det er (nesten) like greit å holde fartsgrensen på mange av de strekningene, da det ofte er mange biler og stor trafikk.

Det virker som dere har glemt at det finnes vanvittig mange småveier som aldri i verden kommer til å få fotobokser, og på de veiene kan man praktisk talt kjøre få fort man bare vil. velg en liten koselig omvei så er problemet løst, og så får man heller holde seg i skinnet de stedene fotoboksene er.

Var, som nevnt tidligere, på bilferie i norge i sommerferien, og det er helt vanvittig hvor mange små-veier vi sporet opp, og la bak oss :D

Man må se dette som muligheter, ikke hinder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsåvidt enig med deg, men jeg tenker ikke det at "uff, nå får vi ikke kjøre fort lenger", men heller det at når det er gjennomsnittsmåling og en del ser skiltet "Automatisk trafikkontroll" bremser de automatisk ned 10-15 km/t i hele strekningen det er gjennomsnittsmåling.. Man har jo ingen muligheter til å kjøre forbi, annet enn at man da må stoppe eller sinke mere enn vedkommende foran gjorde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er batteridrevne vinkelslipere å få kjøpt - faktisk! Og høst/vinternettene er mørke of lange.

Hva er poenget? Gjør man hærverk på fotoboksene går det bare mindre penger til tilsvarende formål.

Poenget er at politiet har faktisk sagt atså lenge ATK er lønnsomt så vil de benytte systemet - for de boksene koster penger også...Men om de må sette opp nye hver måned, så vil ikke gesjeften lønne seg...

I 2004 var utgiftene ved drift an boksene såpass høye at effektivisering innen ATK måtte til, ellers så det ille ut for de ansatte. Da ble et ATK.kontor opprettet i Farstad utenfor Molde, og siden den gang har tallene bedret seg. Det koster i overkant av kr. 600.000 å sette opp en boks. Så skal man ansette folk for å granske bilder, utstede gebyrer. Så skal boksene vedlikeholdes. Disse boksene er ikke en stor inntektskilde. så hugg de ned - etterhvert kommer de bort. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forsåvidt rett Trotto, men husk at det ikke er Politiet som tjener på fotoboksene. Det er svina som regjerer dette landet som drar det inn. Men jeg er enig i at fotoboksene burde ha vært fjernet der det ikke er behov for det og på motorveier. I 50 og 60 sonene syness jeg det er helt greit, da dette er som oftest tettbebyggelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.A.S klarer vel å sette seg i en lastebilsjåførs hverdag håper jeg. En dyp undersjøisk tunnel har en fotoboks i bunnen for å forhindre råkjørere som oppnår maks hastighet i bunnen. Men som sjåfør av et vogntogville nedoverbakken vært en kjær sjanse til å fått 10-15 km/t ekstra på kjøpet før den tunge veien opp til overflaten.

Så til vegvesenets/politiets handlingsplan. På hvilket punkt rettferdiggjør den nye monteringen av en fotoboks på yoppen av Klettbakken, sør for Tr.heim?

For de som ikke er kjent der, så er bomstasjonen revet, det er lagt en ekstra lang påkjøringsrampe for en innfartsvei, hvor denne rampen avsluttes rett etter fotoboksen. Det har i manns minne aldri vært en ulykke der, og man kan se stedet hvor fotoboksen står 400 meter unna, så oversikten er upåklagelig. Med hvilken trafikksikkerhetsmessig årsak vil fotobokselskere begrunne plasseringen her? Stedet ble ferdigasfaltert og utbedret i august, så jeg tror ikke de baserer sine data på lang kontrollstatistikk. De må nemlig montere opp boksene kun der hastigheten er høyest, og ikke der ulykkene er. For dersom de monterer boksene der de burde være, blir det minus i kassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.A.S klarer vel å sette seg i en lastebilsjåførs hverdag håper jeg. En dyp undersjøisk tunnel har en fotoboks i bunnen for å forhindre råkjørere som oppnår maks hastighet i bunnen. Men som sjåfør av et vogntogville nedoverbakken vært en kjær sjanse til å fått 10-15 km/t ekstra på kjøpet før den tunge veien opp til overflaten.

Jeg er absolutt enig i at fotobokser plassert på denne måten, bokser på motorveier og bokser utenfor 50 og 60 sonen er unødvendig. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om jeg tenker meg om, er det ingen bokser jeg kommer på i farten som står på steder hvor det tidligere var mange ulykker. Bortsett fra en ny boks som kommer opp i bunnen Ringveien (Omkjøringsveien) i Tr.heim nå snart. Hadde bare den boksen tatt de som sniker i høyre felt for å komme seg rakere inn på E6 ville jeg selv koblet strøm fra min måler inn på den boksen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så surt er at det hjelper ingenting å sitte her på forumet å klage over sånne ting uansett. synest heller det skulle vært en underskriftskampanje eller noe sånt :roll:

Sant nok - så var det vinkelsliperen igjen da....eller børsa, som tidliger nevnt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...