E36Cab1 Skrevet Oktober 17, 2006 Skrevet Oktober 17, 2006 Har du lyst på en stivere bil og økt beskyttelse av bunnpanne? Så les dette: For improved turn-in response from your E36, few bolt-on parts are as effective as the BMW cross reinforcement (aka the x-brace) which is factory equipment on all E36 Z3, Convertibles, and the 1995 M3 Lightweight. By bolting the subframe (which the engine is mounted atop) to the chassis, you get far less movement when the car is turned left or right. As a added bonus, the x-brace covers the bottom of the oil pan, protecting it from curbs or other items which might otherwise damage the oil pan. The oil drainage plug is not inhibited in any way with the addition of the x-brace. Installation is very easy. You must remove the stock rear support brace. Do not reinstall this bar in the holes located towards the rear of the car, a few inches away. In a head-on collision, the engine is designed to move downwards, away from the interior passenger cabin. With the x-brace AND the stock rear support brace installed, it inhibits this built in safety measure and may prevent the engine from moving downwards. After the x-brace is lined up and the bolts are inserted, it is ready to be tightened. You are now ready to rock and roll. Remember, don't overtighten the bolts as it may cause the nutserts to break. Montert på bilen Som sagt,dette er orginalt i bl.a cabriolet for økt stivhet. Har en x-brace til overs som eg da skal selge Kom med bud!
Mr_Sunde Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Har denne bmwdelnr.? Lignende BMW orginaldel : 51718410212
E36Cab1 Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2006 Er faktisk en BMW orginaldel,har stått på cabrioen min som eg selger i deler! Bildene fant eg bare på nettet som en illustrasjon Nypris på Bmw veit eg ikkje men har sett det ligger på en 120-130 UsD rundt omkring(rundt tusenlappen). Men dette er da som sagt i utlandet. Selges pluss frakt,har fått et bud på 500 så langt........
CrZyWiz Skrevet Oktober 18, 2006 Skrevet Oktober 18, 2006 Koster 1100kr nytt hos bmw,så kommer boltene i tillegg Sjekket til E36 325 min.
E36Cab1 Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2006 Skal sannsynligvis bytte den i ei Ac-vifte ser det ut som,viss den passer
Mr_Sunde Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hva er gjeldende bud så langt? Kan gi deg 600,-
E36Cab1 Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 650 er budt fra Audun. Skal på køyring i heile morgen og onsdag,så dukker ikkje opp igjen før torsdag,tidligst onsdags kveld. Så avgjør handelen da Obs! Frakt kommer i tillegg alså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå