skillbill Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 girer bare ned og trykker litt godt på pedalen jeg og vips er problemet borte! Jeg kan godt gire ned, og jeg kan trykke pedalen lenger gjennom gulvet enn Reodor Felgen gjør i Flåklypa, men ikke f*** om det bare er "vips så er problemet borte..." er ikke alle som har 321 hk vettu hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Eg har aldri problemet med at folk ligger rett i ræva på meg, men har ofte problem med at folk ligger rett foran meg!!! Merkelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Vi avslutter denne diskusjonen (før vi evt. blir uvenner) med å lese høyt for oss selv følgende utdrag fra LOV 1965-06-18 nr 04: Vegtrafikkloven:§ 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Det er med andre ord ikke lov til å bråbremse uten grunn med det til hensikt å straffe og/eller provosere andre så de blir unødig hindret eller forstyrret. Det er derfor heller ikke lov til å legge seg så tett opp til annen trafikk at man ikke har fullt herredømme over kjøretøyet. Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg... bråbremser du uten grunn er det din skyld evt. delt skyld hvis bilene bak ikke når å bremse... du har under alle omstendigheter et alvorlig forklaringsproblem. Takk. Det var Loven:D Det står vel mer eksplisitt formulert i vedtektene akkurat hvordan det er mht bråbremsing, og hva man må legge til grunne for å kunne foreta slik en drastisk handling. Nå fant jeg ikke det hos lovdata, men vi har i alle fall fått det på det rene at det ikke er noen god ide å bråbremse forran noen som ligger unormalt nærme en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 Eg har aldri problemet med at folk ligger rett i ræva på meg, men har ofte problem med at folk ligger rett foran meg!!! Merkelig!!! hehe... er vel heller blålys som blinker bak deg da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 19, 2006 Share Skrevet Oktober 19, 2006 hehe et tegn på at du kjører for sakte???? se i speilet etter irriterte folk et tegn på at du kjører for fort???? det ligger alltid noen foran deg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haddis Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Opplever alt for ofte alt folk skal legge seg heeeelt oppi bakfangeren min. Ekstra gøy er det når de skal blinke med lysa?Hva er det som skjer. Som oftes opplever jeg dette på 2 felts veier, det er jo ingen problemer å kjøre forbi meg. selv om jeg som regel ligger 5-10 km/t over fartsgrensen så må noen dumme seg. Er det bare fordi jeg kjører BMW eller er bare folk idioter av natur? ligger du venstre eller høyre felt?!!! sjelden populær de som sinker i venstre kjørefelt.. Ligger som regel i høyrefelt ja... Skulle jeg ligge i venstre er det fordi jeg skal forbi noen. !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hmmmm... Synes det er litt skumle tanker som surrer rundt i huene på en del her! Bråbremsing kan, som en del andre påpeker, føre til dødsulykker! Ikke nødvendigvis fordi den bak kjører i ræva på deg, men får panikk og utfører en "redd-meg-selv-og-bilen-min-handling" og svinger over i motsatt kjørefelt... Der kommer en bil med mor og alle 15-åringene som skal på ungdomsklubben! Dagen etter skriver alle norges aviser om en dødsulykke der seks personer omkom... For å gi dere et bilde av en situasjon, som i verstefall, kan oppstå! Da er det et reint helvete å sitte og lese avisa dagen etter med det i bakhuet at du egentlig bare skulle gi bilen bak en lærepenge... Dette er ting folk sliter med hele livet! Folk må innse at sånt er tullball... Skal du gi beskjed om at du ikke liker det, så bremser du sakte ned til null, går pent ut av bilen og til bilen bak, ber han/hun pent om å holde litt større avstand siden du har nylakkert fanger og det hele! Skal du være rasshøl mot bilisten bak(avhenger av at du har flere i bilen), ber du en av dine passasjerer stikke et kamera ut av vinduet og filme bilen bak, samt lengden mellom bilene! Da jeg tok lappen(halvt år siden) fikk jeg beskjed om at dersom man ligger nærme nok bilen foran, er det en grunn til at politiet kan ta lappen din. Tror det er 1sek bak som er regelen for det... Sender man inn den filmen til politiet, kommer i alle fall ALDRI den bilisten som lå bak til å gjenta dette! Den som bråbremser foran meg hvis jeg ved et uhell skulle komme for nærme, eller fordi jeg avbrøt en forbikjøring eller no sånt ville heller ALDRI gjentatt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw345tic Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 hvis man bråbremser og han bak krasjer i baken, man kan jo da si at det løp ei katt over veien, da blir det jo han bak sin skyld iht, 1001, 1002, 1003 regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 hvis man bråbremser og han bak krasjer i baken, man kan jo da si at det løp ei katt over veien, da blir det jo han bak sin skyld iht, 1001, 1002, 1003 regelen. Det er korrekt, men ikke hvis du bråbremser uten en grunn. Det er minst tre problemer med din måte å tenke på: For det første ønsker du ikke å få ødelagt din bil og/eller deg selv/andre fordi du bråbremser uten en grunn. Husk at du egentlig har skylden selvom du forsøker å overbevise andre om at du bremset for å unngå en katt. For det andre har du et forklaringsproblem i all den tid det kan påvises at du neppe har reaksjonevner som er hurtige nok i relasjon til å bremse i tide for og unngå en katt i bevegelse. Jeg klarte f.eks ikke å unngå og kjøre på en rev i bevegelse selvom bilens hastighet ikke var mer enn ca. 60 Km/t. For det tredje... og dette er viktig... ønsker du ganske sikkert ikke å være den egentlige ansvarlige for en annen persons tragedie. Mange unge mennesker har problemer med å se dybden av dette aspektet, men jeg kan forsikre deg at alvoret en dag går opp for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Ligger du i venstre fil og en bil kommer opp bak skal du jo i teorien slippe han forbi da venstre felt er et forbikjørings felt, uansett hastighet.Unntaket er kø kjøring. Hvor står det at venstre felt er et forbikjøringsfelt forresten? Fartsgrensa gjelder vel der også vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake.Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . hadde du gjort det og det var meg som traff deg, så hadde jeg skrevet under skademeldingen med et balltre .... Det der var bare dumt sagt. Hva om det faktisk ER et dyr som krysser veien, og du slår denne personen til grønnsak pga du TROR han lyger? Tenk deg litt om du og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg kommer til å tråkke på bremsen er det noen for nært bake.Skulle da den personen kjøre i meg så er det hans feil. og skulle noe si at jeg kjørte uaktsom sier jeg at det var et dyr som krysset veien . om du føler deg komfortabel med å ha fororsaket en alvorlig dødsulykke er det bare å bremse i vei.. idiot.. Så du mener at det ikke er farlig å ligge oppi rævva på noen? Hva om den foran krasjer? Hva tror du skjer med deg da? Hvor havner du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 For noen uker siden stoppet jeg for en dame med barnevogn som skulle over en fotgjenger overgang, og det endte med att han som lå helt i fangeren min kjørte på meg!! Irriterende og unødvendig, han skalv veldig etterpå så jeg håper det satte en støkk i han. For jeg måtte stå på bremsen for att bilen min ikke skulle kjøre på barnevognen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 kjørte fra minnesund til oslo igår. etter gardermoen legger jeg meg over i venstre og kjører jevnt 20km/t mer en høyre felt. plutselig dukker det opp en fyr med capsen bak fram i en honda bak meg. ikke noe blinking med lys,men iom at han la seg 5centi bak meg regnet jeg med det gikk for sakte for han. legger meg straks over til høyre og samme gjør han... så innhenter jeg neste bil og legger meg ut igjen... samme gjør han! sånn fortsatte det helt til oslogrensa!! forsøkte å kjøre både saktere og gi på opp i 140,men han lå som limt på.var litt bortpå bremsen et par ganger og han la seg da ca 2meter bak isteden. hadde kone og barn vært med så hadde jeg kjørt inn på en lomme et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 kjørte fra minnesund til oslo igår. etter gardermoen legger jeg meg over i venstre og kjører jevnt 20km/t mer en høyre felt. plutselig dukker det opp en fyr med capsen bak fram i en honda bak meg. ikke noe blinking med lys,men iom at han la seg 5centi bak meg regnet jeg med det gikk for sakte for han. legger meg straks over til høyre og samme gjør han... så innhenter jeg neste bil og legger meg ut igjen... samme gjør han! sånn fortsatte det helt til oslogrensa!!forsøkte å kjøre både saktere og gi på opp i 140,men han lå som limt på.var litt bortpå bremsen et par ganger og han la seg da ca 2meter bak isteden. hadde kone og barn vært med så hadde jeg kjørt inn på en lomme et sted Veldig ubehagelig med slike mennesker. God å høre at du ikke kastet deg på bremsen og skapte en farlig situasjon, slik noen her prefererer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå