Gå til innhold

Hva er det med folk som legger seg i baken min?

haddis
 Share

Anbefalte innlegg

er nok desverre ikke det... er nok mange som er drit lei av at noen alltid skal ligge først i køen! hvordan ellers skal søndagsturistene lære?! noen andre forslag? noen som absolut skal ligge i venstre feltet uten å se bak i speilet, hva er det med sånne folk?

Det er absolut ikke din oppgave å lære andre hvordan de skal kjøre bil. Tenk om vi alle sammen skulle leke politi hver gang vi blir litt provosert i trafikken. Det er ganske enkelt straffbart det du gir uttrykk for at du gjør mot "søndagsturistene"... ergo er det faktisk du som er idioten... :roll:

Mitt forslag er at du roer deg ned og demper temperamentet betydelig når du er ute og kjører bil. Husk at fartsgrensene på veiene er den maksimale hastigheten du har lov til å kjøre. Man kjører med andre ord ikke direkte ulovlig når man kjører 50 Km/t der farsgrensen er 60 Km/t. Lovens intensjon er imidlertid allikevel at man i størst mulig utstrekning skal holde fartsgrensene... hvis veiforholdene og trafikken ellers gjør det forsvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de har betalt veiavgiften... he he nei de fleste er nok ikke obs på at det er fler på veien og som kanskje vil kjøre fortere. vi har en veldig dårlig kultur på dette i norge.

men det er også irriterende med folk som på død og liv skal forbi for å kjøre nøyaktig like fort eller saktere enn meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok desverre ikke det... er nok mange som er drit lei av at noen alltid skal ligge først i køen! hvordan ellers skal søndagsturistene lære?! noen andre forslag? noen som absolut skal ligge i venstre feltet uten å se bak i speilet, hva er det med sånne folk?

Det er absolut ikke din oppgave å lære andre hvordan de skal kjøre bil. Tenk om vi alle sammen skulle leke politi hver gang vi blir litt provosert i trafikken. Det er ganske enkelt straffbart det du gir uttrykk for at du gjør mot "søndagsturistene"... ergo er det faktisk du som er idioten... :roll:

Mitt forslag er at du roer deg ned og demper temperamentet betydelig når du er ute og kjører bil. Husk at fartsgrensene på veiene er den maksimale hastigheten du har lov til å kjøre. Man kjører med andre ord ikke direkte ulovlig når man kjører 50 Km/t der farsgrensen er 60 Km/t. Lovens intensjon er imidlertid allikevel at man i størst mulig utstrekning skal holde fartsgrensene... hvis veiforholdene og trafikken ellers gjør det forsvarlig.

Det er riktig at det ikke er ulovlig å kjøre 10 under fartsgrensen, men det heter også at man ikke skal være til hinder for andre, derfor bør man slippe folk forbi i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først har jeg en liten tanke å dele ang. innlegget til 325demon... Det er nettopp på sånne, som deg, det faktisk hadde vært utrolig morsomt å pålagt et erstatningskrav og dårlig samvittighet, i og med at du er så tøff i trynet! Du høres ut som en 18-åring som akkurat har fått lappen, men ikke helt har greid å sette deg inn i trafikken...

Og når sant skal sies, så er det jo ikke søndagsturistene som lager køa... Det er andre bilen i ei kø, som faktisk skaper kø! Hvem klarer vel ikke å kjøre forbi EN bil... Det er verre om du blir bil nr 4 eller no sånt...

Kan skjønne problemstillinga dersom det er 3 søndagsturister ute og fiser, men er dte ikke enklere å berte litt... Du skremmer jo faktisk vettet av eldre damer som er ute dersom du viser fram detaljene i grillen!

Har en liten anelse om at det er en del her inne, som sitter og tror mer enn de kan! Er jo ikke nødvendigvis verdensmester i trafikken sjøl om en er helt rå til å håndtere en bil teknisk! Dette skremmer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til RWDF: Jeg er helt enig med deg, men er ingen grunn til å fyre helt dersom noen føler seg ukomfortable i høyere hastigheter... Bedre at de eldre damene gjør det, da har de jo et snev av mulighet til å reagere om noe skulle skje!

Jeg er enig med dette også, jeg er ikke av de som kjører voldsomt nært og aggressivt. Jeg kjører heller forbi "sinkene" på et passende sted, enn å ligge oppi ræva deres og surne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legger meg ofte 1 meter bak med fjern lyset på vis folk kjører som idioter, dvs under fartsgrensen... jeg slipper også folk forbi vis de har dårlig tid, det mener jeg er vanlig folke skikk. skal du kjøre som en kjerring, ta heller bussen. vis du har så jævla god tid. ikke tro jeg bremser ned vis noen bråbremser :lol:

IDIOT!

ikke rart det blir kø i norge, vis alle har den holdningen her...

Er ikkje rart det skjer ulykker i norge viss alle har den holdninga der... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...