Fredrik Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 nå skal det vel sies at veiene her i norge sliter litt mer på dekkene, enn de paddeflate snorbeine veiene som er der du bor... Det er forsåvidt riktig, men minst 10000 Km av dekkenes kjørelengde er fra Autobahnkjøring og franske landeveier (som ikke har et bedre veidekke enn norske landeveier). Jeg så forøvrig nylig et program på Discovery om hvordan de lager dekk på Pirellifabrikken... og der snakket de om at et godt dekk er konstruert for å holde over 120000 Km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525 DAT Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Hei Har en E-39 02 mod som jeg kjører m 265/235 18" på. Har kjørt en sesong på de og de er ikke skjeivslitt.Fikk 4 hjulskontroll på bilen da dekkene ble satt når sommeren startet. De hadde heller ikke mye slitasje når jeg tok de av nå. Er kjempefornøyd m de. Dekkene er Roadstone Nexen. selges av CI-service. Mulig de har skiftet navn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Kjøper du sportslige dekk må du regne med mer slitasje pga. mykere gummiblanding, dette gjelder de fleste merker. Har selv brukt Continental SportContact og Yokohama AVS Sport de siste årene, men disse har moderat mykhet, f.eks er de mest ekstreme Pirelli dekkene vesentlig mykere. Anbefaler gjerne Michelin Pilot Sport også som fungerer veldig bra mtp. sportslige egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2006 nå skal det vel sies at veiene her i norge sliter litt mer på dekkene, enn de paddeflate snorbeine veiene som er der du bor... Det er forsåvidt riktig, men minst 10000 Km av dekkenes kjørelengde er fra Autobahnkjøring og franske landeveier (som ikke har et bedre veidekke enn norske landeveier). Jeg så forøvrig nylig et program på Discovery om hvordan de lager dekk på Pirellifabrikken... og der snakket de om at et godt dekk er konstruert for å holde over 120000 Km... Sikkert disse dekka bestemora mi hadde Kjørte fra 1979 til 2000 på samme sommerdekka!! Og det var forsatt bra med mønster igjen da vi måtte levere inn bilen på bilhuggeren i 2000. Vel og merke hun ikke kjørte så mye da, men alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Har kjørt Kuhmo på min bil. Dårlige dekk på vått føre ja, men det er på grunn av den harde gummien som gir lang holdbarhet. Har hatt dekkene to sommersesonger nå og kjørt 20.000 km på dem og de er vel bare godt halvslitte nå.. Superdekk som falken, goodyar og pirelli og continental sitter utrolig godt på veien og vinner derfor alle dekktester.det de derimot ikke tester i de testene er holdbarheten.. der tror jeg taperne i testen hadde vunnet på grunn av sitt dårlige feste og harde gummi. Du må nesten velge mellom disse to punktene når du skal handle nye dekk... Kumho har jeg også kjørt på, og de fungerte veldig bra i regnvær! Vet ikke hvilket kumhodekk du kjørte, men jeg hadde Ecstasa Ku 19. Vet flere som er fornøyde med regnværsegenskapene til Kumho. Så veldig harde er de heller ikke. Å kalle Falken for superdekk er kanskje å ta i, men du får mye dekk for pengene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Å kjøpe dekk i dag er nesten som å gå e en godteributikk å skal velge noe. er så sinnsykt mye å velge i når det gjelder dekk. men som dekkselger mener jeg personlig at du skulle prøvd Toyo Proxes T1-R. har kjørt en masse bil og har prøvd en del dekk på de forsjellige bilene men toyo er nok de bedre dekkene jeg har kjøpt. selfølgelig så har jeg jo ikke prøvd de "billige" merkene men med min erfaring ville nok jeg ha kjøpt toyo igjen. MEN!!! toyo er jo et relativt sportslig dekk men så har du jo også et problem når det gjelder dekkdimensjonen din, du får jo nemlig ikke noe annet enn slike høyhastighetsdekk i 19` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå