Gå til innhold

Paven har fått ny bil

niklas77
 Share

Anbefalte innlegg

"Feiten" er en bare helt utrolig kjedelig bil. Tenk å betale så mye penger for noe som ser akkurat ut som en pre-facelift Passat... :shock:

Det er faktisk et veldig godt poeng... og det viser at man som bilprodusent av mellomklassebiler har et latent problem når man skal forsøke å bygge biler til premiummarkedet. Folk vil utvilsomt trekke en parallel mellom modellene (les: alminnelig Passat vs. monster Passat) og det skaper et imageproblemer for premiummodellen når et et skifte av modeller gjennomføres lenger ned i hierarkiet. Det var den primære årsaken til at BMW ville bort fra designlikheten mellom modellene... som f.eks E36 og E38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Feiten" er en bare helt utrolig kjedelig bil. Tenk å betale så mye penger for noe som ser akkurat ut som en pre-facelift Passat... :shock:

Det er faktisk et veldig godt poeng... og det viser at man som bilprodusent av mellomklassebiler har et latent problem når man skal forsøke å bygge biler til premiummarkedet. Folk vil utvilsomt trekke en parallel mellom modellene (les: alminnelig Passat vs. monster Passat) og det skaper et imageproblemer for premiummodellen når et et skifte av modeller gjennomføres lenger ned i hierarkiet. Det var den primære årsaken til at BMW ville bort fra designlikheten mellom modellene... som f.eks E36 og E38.

Men det er old news at E38 aldri var den super-luksus-bilen man hadde håpet på. Husker jeg leste i CAR, i ett intervju med chris bangle, at E65s radikale design kunne forklares med at E38 aldri egentlig penetrerte luksusmarkede slik de ønsket.

Jeg tror litt av grunnen til det er at bilen ikke så spesielt "farlig" eller agressiv ut. Så mer ut som en litt stor BMW uten å gjøre noe mer ut av seg. Hadde den kanskje sett litt skumlere ut, slik E32, så kanskje det hadde blitt noe annet. Uansett synd, for E38 er en veldig fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er old news at E38 aldri var den super-luksus-bilen man hadde håpet på. Husker jeg leste i CAR, i ett intervju med chris bangle, at E65s radikale design kunne forklares med at E38 aldri egentlig penetrerte luksusmarkede slik de ønsket.

Jeg tror litt av grunnen til det er at bilen ikke så spesielt "farlig" eller agressiv ut. Så mer ut som en litt stor BMW uten å gjøre noe mer ut av seg. Hadde den kanskje sett litt skumlere ut, slik E32, så kanskje det hadde blitt noe annet. Uansett synd, for E38 er en veldig fin bil.

E38 er kanskje en av BMW´s fineste modeller... og Banglemann kan snakke for seg selv. E65 penetrerte luksusmarkedet, men kanskje ikke helt slik man ønsket. Alle er enige om at E65 teknisk er et mesterverk, men aldri har vel en stor BMW fått så mye pepper for designet... som Banglemann forøvrig er direkte ansvarlig for... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man velger en forvokst passat, når man har muligheten til å sette kloa i en 7-serie, eller en s-klasse, nei da forstår jeg ingenting.

Tror jeg hadde tatt den forvokste passaten i stedet for 7 serien som er noe av det mest mislykka designet jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...