730i Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 har en 94 730i e38 med manuell gir. har fått tak i en motor fra en 540 94mod. noen som har vert borti noe sånnt?? tips/ideer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 730i er v8`rn sant? Da skal det vel gå som en drøm. Så lenge 540i motoren er komplett med styresentral og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730i Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 skal være plug and play ja men motorene seik helt lik ut 540 motoren har ett spjeld på luftinntaket mellom motor og luftfilter og det roret er av metall... 3 litern har bare et plastrør. lurer på om d er dn nye typen med 4.4l ??? noen som vet åssen eg ka se forskjeld på di to????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Det står ett motor betegnelse på blokka ett sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 det funker ikke å sette en M62 i en bil som hadde en M60 motor, men å bytte fra en M60 motor til en annen skal ikke være noe problem. Det er det jeg har lest i Total BMW ( eller var det BMWcar ? jeg husker ikke, men jeg mener å ha les det.... kan lete efter bladet for å dobbeltsjekke det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Har du girkassa fra 540en? Jeg regner med dette er snakk om en motor som kom fra bil med automat og da vil motorstyringa merke det dersom du tar bort alt styringa til girkassa(som ei manuell kasse naturlig nok ikke har) og du vil få en motor som i beste fall er like sprek som den du har fra før.. Og om du vil merke så alvorlig forskjell etter motorbyttet, det tviler jeg på.(Manuell 730 kontra automat 740) Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730i Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 hmmm...det var dritt... må eg få tak i en hjerne til 740 mauell å sett i da?? var med ledninsnett og alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Oktober 20, 2006 Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hjerne fra manuell 740/540 vokser ikke på trær, men er nok mulig å få tak i. Det er ikke en kombinasjon det går så mange av på dusinet akkurat. Men det er skikkelig kult.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730i Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2006 er det ikke mulig å lure den hjernen da?? står 3 styrinsbokser oppi der..er selve innsprøytningshjernen som er problemet eller er d en av di andre boxene?? ingen som har prøvd dette før?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Oktober 21, 2006 Share Skrevet Oktober 21, 2006 Du får nesten garantert tak i hjerne rett fra bmw fabrikken, men du kan ikke forvente deg å få den billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 16, 2006 Share Skrevet Desember 16, 2006 Ble det noe bytte? Om en søker på svenske bildelsbasen så er det samme bochnummer på hjernen til motorn uansett om det er manuell eller automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå