Gå til innhold

bmw 535i rallycrossprosjekt!


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har jeg begynt på girkassen, den manuelle og klargjort denne. har byttet alle leddene i giroverføringen, vasket den, lakkert den sølv og rød. Det gjenstår å bytte girolje, bare jeg får løsnet pluggene. De sitter jo ganske godt! :roll:

Tror ikke jeg bytter utløserlageret, selv om jeg kanskje burde?

Snurr på det og kjenn om det er helt gåent og skraper og står i, eller om det er ok?

Koster vel ikke mer enn et par hundre lapper for et nytt ett heller da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å spare der jeg kan da og lageret kjennes verken bra eller dårlig ut liksom. men jeg må desverre ha ny clutch (der ryker 2000 kr) og da kan jeg jo kjøpe nytt lager i samme slengen..

skal si det hjalp å bytte leddene i overføringen, nå kjenner du faktisk hvor girene er... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har oppstått en situasjon som er grunnet min mangel på kunnskap om bmw! Siden denne har motronic tenningssystem sitter det to følere på clutch huset. Det viser seg nå at clutchhus til manuell kasse var vanskelig å få tak i samt at jeg trenger et annet svinghjul og clutch. Alt dette nytt kommer på 5900 kr. det blir for dyrt i forhold til resten av bilen, da dette skulle være et billigprosjekt. så derfor legger jeg dette på is inntil det dukker opp en manuell kasse med tilhørende svinghjul. passer fra 535, 732 og 735. si ifra om dere har noe! Hadde vært moro å stilt opp på første løpet i april neste år med en bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...