Gå til innhold

Hvor fort 0-100 Km/t ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk omsider solgt bilen min og gikk da til innkjøp av en bmw e 34 525ia 1992 mod, jeg var veldig spendt på hvor bra denne gikk, men jeg må si jeg ble veldig skuffet, noen som har eksakt data på hvor fort denne skal gå 0-100

beste tiden jeg fikk er 11,9sek og det er jo ikke akkurat rått.

takker får alle svar

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

http://bimmers.no/statisk.php?id=modellguide

Det står her at den skal gjøre 9,9 sekunder 0-100 automat, og 8,6 sekunder 0-100 manuell..

Så enten er det du som har målt feil, eller så kan tenninga være feil justert så den får en tregere reaksjon, eller så kan det være noe som henger/er slitt eller ett eller annet.

11,9 sekunder er jo 2 sekunder mere enn det som sto der at den skulle ta..

Edit: Du var nok raskere enn meg pocket :lol:

Skrevet

det er akkurat det som er litt rart her, skjønner ikke helt hva det kan vere, et hjullager bak er gåent, men dette kan umulig dra ned 2 sek, spørs om jeg ikke må ta meg en tur til bmw og få tatt en diagnose, men kan f.eks luftfilter og plugger ha mye og si i denne sammenhengen?

bilen starter som den skal og går reint og fint ellers

Skrevet
Edit: Du var nok raskere enn meg pocket

:wink:

Ville ha tatt en diagnose test på den. Min var også litt "slapp" men etter bytte av lambda og LMM, så gikk den ikke lenger i "nødmodus" og da ble det fart på sakene :D

Skrevet

da får jeg nok besøke bmw på mandag og få tatt en diagnose på den tenker jeg, så blir det nok bra :D

takker får alle svar

Skrevet

Husk også at slitasje på motoren reduserer ant. hestekrefter. Biler som har kjørt et par hundrede tusen kilometer eller mer har ikke like mange hestekrefter som en relativt ny motor. Det var f.eks et innslag på Channel 5 der Tiff Needell tester en original E30 M3 med temmelig mange kilometer på veiene og han mot slutten av innslaget sier at BMW´en derfor trolig ikke har flere enn 150-160 hestekrefter igjen i dag (originalt 195 HK).

Skrevet

bilen min har 225.45.17 piggfrie vinterdekk og har rullet 230000km så kan jo ha noe og si, men er ingen her som har en e34 med automat som har gått nesten det samme som kunne testet 0-100 da :)

Skrevet

Husker dere da Top Gear-gutta skulle kjøpe "super-biler" fra 70 tallet?

De sjekket hvor mye motorene gav, og det var ikke så veldig mye... hehe..

hester slipper unna med alderen... slik er det bare..

Skrevet
Husk også at slitasje på motoren reduserer ant. hestekrefter. Biler som har kjørt et par hundrede tusen kilometer eller mer har ikke like mange hestekrefter som en relativt ny motor. Det var f.eks et innslag på Channel 5 der Tiff Needell tester en original E30 M3 med temmelig mange kilometer på veiene og han mot slutten av innslaget sier at BMW´en derfor trolig ikke har flere enn 150-160 hestekrefter igjen i dag (originalt 195 HK).

har da lest i et eller annet bilblad at hestekrefter og effekt er noe som til liten grad blir påvirket av bilens levealder. snakker da om sjølve motoren, altså ikke luftfilter, coiler tennplugger etc etc :roll::?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...