Hedfelt Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Har dere satt i den sjøl? Er ikke no sånn master på skruing, men er jo ikke helt sopp heller liksom... Er dette piece of cake, eller burde jeg sette det bort? Var ganske enkelt på min e36 hvertfall. Eneste som var litt slit var å få av foringen rundt kulen på spaken. Den satt ganske bra, men når man først fikk ordentlig tak gikk det bra.
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg har shortshift fra Z3 (den vanlige som koed.dk selger) og er kjempefornøyd med resultatet kontra orginalt. Får ikke lenger assosiasjoner med "graut" da jeg girer. Meget tight og fin! Du kan også sette på en alu kloss under som gjør at den reduserer vandringen ytterligere! Håvard, kan du fortelle litt om passform og hvor tight den er? Regner med det er denne du mener? Se der ja,denne jeg mener. Passformen er 100 % perfekt. Bare å montere rett på. UUC sender også med nye foringer og bolter for innfestning av bade spaken og eventuelt dssr så det blir så tight som det er mulig å få det. Siden de har valgt materialene som de har gjort vil den heller nesten ikke slites slik som mange andre gjør,som det igjen blir slark og upresisjoner av.
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Har dere satt i den sjøl? Er ikke no sånn master på skruing, men er jo ikke helt sopp heller liksom... Er dette piece of cake, eller burde jeg sette det bort? Dette klarer du nok helt fint selv. Det som kanskje er den største utfordringa ved hele opperasjonen er å få god nok armsleng under bilen om du ikke har noe å kjøre den opp på. Hehe:)
oveb Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 jeg har satt short shift på min E46, å det var ganske enkelt.. å jeg er ikke noen reser på å skru bil. vart ihvertfall veldig fornøyd med giringa etterpå.. andre som har org gir skryter av hvor tighet giringa er på bilen min
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Er ikke så mye som skal til, for det som sitter der orginalt fra BMW er tragisk uansett bil type!
ropa Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Blir jo en helt ANNA bil når man bytter over til shortshift, dem som syns bmw kassa er meget bra orginal, prøv shortshift, og du blir som et stort Hadde en gang en Mits Lancer som jeg syns hadde meget korte giroverføringer, akkurat som det skal være.
Evopower Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 ca 390 kr.. se her: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_ ... ucts_id/62
B M W Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Ser ut til at denne er laget i ett stykke og da får man jo en del vibrasjoner i gearspaken. BMW original short shifter har tross alt gummidemper.
gkjernaas Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Da bestilte jeg... Tok den i fra koed! Prata med et par som var fornøyde med den, tross pris! Kom på ca 800-900,- inn! Det var både girstanga, den vesle hvite pakninga som sitter rundt kula, og en liten aluminiumskloss som skulle innsnevre vandringen enda mer... Gleder meg som en unge til å prøve! Kommer te å deppe i flere dager om det ikke skulle bli bra... hehe
oddis Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Du kommer nok til å bli kjempefornøyd Jeg satt bare å gliste fra øre til øre da jeg skulle ut å prøvekjøre, så tight og så raske girskift! Eneste som var forskjell var at shortshiften får en litt framoverbøyd vinkel som gjør at hele girregisteret flyttes litt "fram". Første gir er nesten nedover og fri er litt tilbake. De fleste som har kjent på den tror at den ligger i 2 gir da den står i fri! Hehe.
gkjernaas Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 huh? 2. gir da den står i fri? Du mener første, ikke sant!?
gkjernaas Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2006 Koed skriver om gearklodsen: Kan eventuelt kombineres med sportsgearstangen ovenfor, for super kort gearskifte. Men her skal man være påpasselig under monteringen. Idet der kan være risiko for at gearskiftet kommer til at gå imod dele i drivlinjen. Hva vil det si? dele på drivlinjen? mulig jeg er dum som ei bøtte møkk, men klarer ikke lage meg no bilde av hva det er! Hva må jeg passe på?
Riefarn Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 hehe... de mener vel at den kan ta borti mellomakselen ved giring... en kamerat av meg satte på shortshift som han fikset litt på selv på M3`en sin... når du slo litt på girspaken hørte man et skikkelig klunk.. var da shortshiften som traff mellomakselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå