Viko Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/23/480620.html Skremmende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Er jo berre 1 grunn til for å holde seg unna det konseptet der..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 hehe er jo suzuki hva kan man forvente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 sånn går det med biler som ikke er senket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 ViMenn hadde en fantastisk artikkel om Suzuki Jimny for noen år siden. Prøvde faktisk å finne den igjen for bare noen dager siden, men klarte ikke finne den.. noen som har den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hehe.. jeg fant jeg fant.. om enn med litt fucka tegnsett, en arkivert kopi. http://web.archive.org/web/200503170328 ... cle_id=853 200 000-TEST: TRAKTOR FRA SUZUKISuzuki Jimny er en av f� biler med firehjulsdrift og offroadegenskaper som passer inn i Vi Menns test av biler til 200 000 kroner. Priskravet er det eneste bilen innfrir. BILENE I TESTEN: Ford Focus femd�rs kombikup�, Skoda Octavia stasjonsvogn, Citro�n Berlingo, Seat Ibiza, Suzuki Jimny, BMW 325 Coup� 1993-modell og Volvo 850 stasjonsvogn 1994-modell. Suzuki Jimny JLX Lux med 80 hestekrefter fra en motor p� 1,3 liter er siste bil i v�r test av nye og brukte biler til 200 000 kroner. Tidligere har vi testet Ford Focus, Seat Ibiza, BMW 325 Coup� 1993-modell, Skoda Octavia stasjonsvogn, Volvo 850 1994-modell og Citro�n Berlingo. Det er sjelden vi kommer bort i regelrette drittbiler n� for tiden. Jimny er unntaket som bekrefter regelen. Bilen hopper bortetter veien som en liten sprettball, fj�ringskomfort og veif�lelse er begge like frav�rende. Interi�ret burde omverden egentlig sk�nes for, det f�r et gutterom fra 80-tallet til � virke smakfullt. Billig hardplast, ja vel, men innfellinger av bl�spraglete biter? Skrekk og gru! Uten styring Styringen gj�r knapt nok det vi forbinder med ordet. Retningsstabilitet? Ikke i n�rheten. Styref�lelse? Fremmedord for Jimny. Faktisk begynte jeg � lure alvorlig f�rste gang jeg svingte opp til kontoret, en skarp h�rn�l som krever fullt rattutslag. Midt i svingen, like f�r maks styreutslag, forsvant all f�lelse med underlaget som om det skulle v�rt is under forhjulene! Og st�yniv�et er rett og slett infernalsk, man legger ikke ut p� langtur i en Jimny frivillig. Som Seemann Berg uttrykte det: - Skal dette v�re en livsstilsbil, s� m� det v�re for sadomasochister! Arbeidsredskap – for noen Dersom vi anstrenger oss, finner vi enkelte formildende omstendigheter: Forsetet funker greit til � sitte i. Betjening av gir og pedaler er smidig, i alle fall i forhold til prim�rtraktoren p� bruket. Mekanikken med aner fra 80-tallets SJ 413 er solid, og Jimny b�r ha et visst potensial som arbeidsredskap for et og annet energiverk som skal langt inn p� fjellet for � sjekke sine anlegg. Men dette er biltest, ikke en yrkesbiltest. Da levnes kj�ret�y som Jimny liten �re. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Hehehe... det var en artig artikkel... ... en studie i hvordan man slakter en bilmodell på den morsomme måten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Møkk""En kompis av meg som har en slik bil, seff i hans øyne er bmw dårlig, gjett om han skal få høre det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Nok et bevis for at Suzuki er et utdatert jallamerke. Det har de bevist gang på gang med biler som Baleno og LIANA. En annen ting er at du ser at det er spart inn MYE på billige løsninger som ramme, bladfjærer, trommelbremser(også på nye Gran Vitara og SX4) og ufattelig stygge motorrom. Har også sett meg dritt lei de derre "norsk familiehygge"-reklamene. Ser med glede på at de fleste Suzuki-modeller blir dyrere neste år. Beviser at Suzuki på ingen måte henger med på notene. (gjelder også Subaru) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 synes den nye swiften ikke ser så værst ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Nok et bevis for at Suzuki er et utdatert jallamerke. Det har de bevist gang på gang med biler som Baleno og LIANA. En annen ting er at du ser at det er spart inn MYE på billige løsninger som ramme, bladfjærer, trommelbremser(også på nye Gran Vitara og SX4) og ufattelig stygge motorrom. Når man snakker 4x4 så må jeg si at jeg personlig ser på en god gammal kraftig H-ramme som en positiv ting. Jeg kjører daglig på skrå over en kant opp på veien borti her, og kjenner at det på en måte gir litt etter i biler med selvbærende karosseri. Det samme gjelder om man jekker opp bilene ganske mye i et hjørne - noen dører kan bli trangere, og man kan se at glipene rundt forbi i karosseriet kan endres. Også begge E34ene mine, som er kjent for å være en av de mest solide og sammenskrudde konstruksjonene BMW har laget. Mens med madammens nylig solgte Sportage med skikkelig H-ramme var det aldri antydning til vridning noe som helst sted, samme hvor pokker man kjørte. Midt i dypeste granskogen eller i fjell eller hvor det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Karroseriet på Hyundai H1 er visstnok så lite stivt at om du f.eks parkerer med eit hjul litt i grøfta, og du opnar bagasjerommet, så er det umuleg å lukke det igjen...seier vel ikkje så reint lite. Så får du sei så mykje positivt du vil om koreanske bilar Gunnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Det er jo nettopp det som er poenget.. med en solid H-ramme slipper man slike problemer. Desverre betyr også en kraftig H-ramme mye vekt og en litt mindre fleksibel konstruksjon på andre områder. Selvbærende karosseri er jo den moderne måten å gjøre det på, men jeg prøvde bare å presisere at det ikke nødvendigvis er best på alle områder. Jeg er ganske sikker på at mye av interiørknirkingen i nyere biler hadde vært kraftig redusert med en skikkelig solid ramme. Lav vridningsstivhet i selvbærende karosserier fører til knirking... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Leigte en jimny på kreta for noen uker siden, og etter de første 5 metrene tenkte eg: herregud, for en drittbil!! Som det stod, ingen veifølese, stabilitet osv. Trodde først at alt som hette foringer var utslitt, til eg såg at den bare var gått 45k. Første 180 graders svingen, der eg prøvde å gje litt på, så smalt eg nesten rett i fjellveggen! Eneste positive med bilen var soft-top, og høy og lavgearserie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 23, 2006 Share Skrevet Oktober 23, 2006 Apropos små 'zukier: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143749 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå