Gå til innhold

E21 320 sekser?


B.M-Tech
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E21 320 79mod. med rekke sekser. Finner ikke denne i modellguiden?

E21 ble vel levert med orginalt både 320 Firer og sekser?

Det står ei 323i girkasse på denne 320. kan den brukes på en 82 mod 323i? eller er det forskjell fra 79 til 82? Er det noen som kan gi et godt svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellguiden er ikke helt riktig. Du har nok en orginal 320 sekser ja.

323i kassa passer overens på alle m20,bolt on. Og så lange den står der fra før,har du mellomaksel også-den må følge kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

122hk hvis det er forgasser!

Med innsprøytning så er det vel rundt 125-130.

Er det forgasser du har, så skift ut til weber. Solex suger!

E21 320 med rekkesekser med forgasser hadde 122 HK ved 6000 rpm og 160 Nm ved 4000 rpm. E21 320i med rekkesekser med innsprøytning hadde 125 HK ved 6000 rpm og 174 Nm ved 4000 rpm. Det fantes en E21 320 med rekkefirer og forgasser også og den ytet 109 HK ved 5800 rpm og 157 Nm ved 3700 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nemelig en 320 med sekser fra 79 som det er montert ei 323 gikasse på. Og en 323i fra 82, men er usikker på hva slags bil jeg skal fikse opp. Begge har lite rust men 323'en er gått 50-60 tusen mer enn 320! Men det er jo nokka med sjarmen over en orginal 323i! Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har komplet dele fram og bak aksel (alt) 320 80mod med senkefjære på, selges råbillig. har oxo høyglanspolert toppdeksel til den gammle seksern. oxo ganske billig om du trenger noe til 320 din ++ :D

Lykke til uansett, mye morro med gammel klassiker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror det blir 323'en som først blir satt i stand 8) . har det meste av karosseri deler, motordeler og understell. Men mangler mye av interiøret (ikke dørtrekk) til 323'en+ komplett eksos. så vist noen har å selge og ikke forlanger blodpris er jeg interessert! ser etter sort interiør kan bruke e30 stoler siden det er sveist nye fester til det. skal se om jeg får lagt ut litt bilder etterhvert. Har nettopp fått tak i 3 av de orginale veksted reperasjons permene til e21 sekser. så jeg har litt lesestoff til vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...