BMW M-3 Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Mulig eg blir nødt til å bytte motor,pga stempl'a sitter som skrudd. Kombinasjonen 'kaputt oljelys og hull i bunnpanna' funker bare ikkje. Dette er på min 318is. Har en Granada 2.3 maskin liggende etter good old days.. som eg lurer på å hive i...Vil dette bety mye forandringer på motorfester etc...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Så du vil hive i en gammel Ford 2.3 V6'er i en bil som aldri har blitt levert med V6? Snakker om å banne i kirka! Hmm, må nok en hel del selvfabrikering til da ja, som man igjen ikke får godkjent eller igjennom en Eu kontroll. Høres ikke ut som noe særlig prosjekt å sette igang med! Kjøp deg heller en skikkelig sekser! BMW sekser! REKKE sekser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Det er dessuten ikke lov å sette i en eldre motor i en nyere bil. Det der vil aldri gå! vi snakker om vesentlige endreinger: endringer i girtunell, ny mellomaksling må lages, bygge om til wire clutch, legge opp nytt elektrisk anlegg. Siden du lurer på dette har du antagelig ikke kunnskap nok til å klare dette selv.. nei, skaff deg en is motor på en opphogging, bare å bytte å starte opp, eller bygg om til en sekser. Det er jo litt arbeid det også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW M-3 Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Ok,planen var å få levert den inn på eit verksted i så fall, fetter Anton jobber nemlig der,så han hadde nok lett mekket nedi en Granada maskin, for en 'svart slant' og en bøtteis... Men er det problemer å få dette godkjendt,så må en bare vurdere om en skal kjøpe en orginal brukt-maskin,eller om en skal ta av seg hatten,knuse sparegrisen,og trykke en M3 maskin under panseret...mulig en også må bytte bremser da? Hvor mye kan en ev. få for en skåren 318 maskin? Er jo faktisk ikkje gått mere enn 215 000km, og alle service fulgt frem til 100 000km mener eg...så denne er nok ettertraktet for en fingerferdig hobbymekaniker, som gjerne vil spare noen lapper, og ta i eit tak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Skal du ha i M3 motor vil det si endringer av hele understellet, bremser, endring av ledningsnett osv... Tror ikke du kan forlange mange kronene av en skåren 318... ligger en 320motor som har gått mindre enn din og som er i bra stand her inne til 5000.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Kjøp en brukt 318i /iS maskin du. Det sparer deg for masse modifiserings og godkjennings arbeid, for ikke å snakke om EU kontroll pass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Oktober 24, 2006 Share Skrevet Oktober 24, 2006 Skal du ha M3 må du nok bytte alt ja. Men siden du kaller deg BMW M-3 burde du kanskje gå for det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW M-3 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Ok,ja eg tok en prat med fetter Anton,og han mener at eg så absolutt bør få tak i en orginal-maskin. Han sa seg villig til å sette inn en ny maskin,men hårene reiste seg på ryggen da han ville ha 3000,- for jobben. Eg satte ned foten og sa at dette var en helt annen pris en hva eg kalkulerte med. Tenke seg til,forlange nesten det samme som en maskin koster? Eg får nesten vurdere å ta jobben selv,når den tid kommer... Hvor mange timer regnes for å bytte en maskin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW M-3 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Ok,ja eg tok en prat med fetter Anton,og han mener at eg så absolutt bør få tak i en orginal-maskin. Han sa seg villig til å sette inn en ny maskin,men hårene reiste seg på ryggen da han ville ha 3000,- for jobben. Eg satte ned foten og sa at dette var en helt annen pris en hva eg kalkulerte med. Tenke seg til,forlange nesten det samme som en maskin koster? Eg får nesten vurdere å ta jobben selv,når den tid kommer... Hvor mange timer regnes for å bytte en maskin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 er ikke store jobben å bytte motor så lenge du får tak i en som er lik den som står i bilen fra før av.. det burde enhver person med litt teknisk innsikt klare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 Ok,ja eg tok en prat med fetter Anton,og han mener at eg så absoluttbør få tak i en orginal-maskin. Han sa seg villig til å sette inn en ny maskin,men hårene reiste seg på ryggen da han ville ha 3000,- for jobben. Eg satte ned foten og sa at dette var en helt annen pris en hva eg kalkulerte med. Tenke seg til,forlange nesten det samme som en maskin koster? Eg får nesten vurdere å ta jobben selv,når den tid kommer... Hvor mange timer regnes for å bytte en maskin? 3000 kroner er faktisk ikke ille for bytte av motor. Husk at hvis f.eks. den nye originalmotoren ikke har ledningsnett, må alt monteres over, og det tar tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 26, 2006 Share Skrevet Oktober 26, 2006 3000 for den jobben er ikke ille. Syns du det er blodpris så er det jo bare å gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå