Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at BMW 850ene har sunket veldig i pris de siste årene, har faktisk vurdert en slik bil selv, men hvorfor er det ikke flere som kjører disse bilene? ser nesten aldri en 850 på veien, men mange til salgs. Hører nesten aldri snakk om de i BMW sammenheng heller. Er 850en en bil som egentlig aldri slo helt ann?

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi har diskutert 8 serien her inne en del ganger før. Du ser nok ikke så mange på veiene, kanskje fordi det ikke er produsert så mange 8 serier. Husk at disse er spredd over heler verden og det er nok mange som har blitt spiker opp igjennom tidene. Det ble jo produsert totalt 30621 stk. E31 8 serie modeller fra 1989-1999. Det ble produsert totalt 1510 stk. 850CSi og totalt 10072 av 850i. Av 850Ci ble det produsert totalt 1218 stk av, mens 840i ble det produsert totalt 7083 stk, som markerte seg godt i salgsstatistikken.. Av Alpina modellene ble det produsert totalt 97 stk B12 5.0 og stk 57 B12 5.7! Ved siden av dette ble det jo også produsert totalt 18 stk 830i, men det er usikkert om disse ble levert til kunde. BMW prøvde seg på en M8, men den fikk navnet 850CSi. M8 prototypen hadde totalt 550 hk, men denne motoren havnet senere i McLaren med 627 hk...

8 serie er en BMW som står høyt på ønskelisten min og 830i er uten tvil min drømme 8'er.. De velholdte eksemplarene holder seg i pris. En del av de på finn.no er jo uten avgifter, moms osv.

6_1161013768582.jpg

6_1161013768660.jpg

Skrevet

hva er så fantastiks med en 830, tas ? M60B30 motoren på 218 hester klarer vel neppe å flytte det store dyret.

Jeg husker ikke om det var TotalBMW eller BMWcar jeg leste det, men det var en utredning om 8-serien hvor de kom frem til at det beste alternativet var en 840 med M62b44 motoren på 286 hester.

Håper BMW finner det for godt å lage en ny 8-serie. Jeg syns det var litt trist at 6-serien ble så stor som den ble, for det lukker jo litt for 8-serien mht størrelse og segment.

En 860 med en skikkelig V12'er hadde vært stilig. skikkelig 599/612-knuser:D:D

Skrevet

Det er ikke alltid om å gjøre å flytte på seg fortest, men en 830i vil nok mest sansynlig ha større verdi enn de andre 8'erne. Husk at det kun er produsert 18 eksemplarer av 830i og er da i mine øyner "unik". Hvor morsomt hadde det ikke vært å hatt en 830i som er produsert i så få eksemplarer som den er, enn en 850i som naboen har, naboen der har og naboen der har igjen.. :wink:

Skrevet
Det er ikke alltid om å gjøre å flytte på seg fortest, men en 830i vil nok mest sansynlig ha større verdi enn de andre 8'erne. Husk at det kun er produsert 18 eksemplarer av 830i og er da i mine øyner "unik". Hvor morsomt hadde det ikke vært å hatt en 830i som er produsert i så få eksemplarer som den er, enn en 850i som naboen har, naboen der har og naboen der har igjen.. :wink:

er vel liten sjanse for at 3 av dine naboer har en 850i, men jeg skjønner poenget ditt. Om du først ønsker deg en sjelden bli kan man jo klinke til med å ønske seg en M8:wink:

Du høres veldig sikker ut i din sak mht den 830'en, så da må jeg bare spørre.... har du testet en ?

Jeg har bare kjørt en E34 med M60B30 motoren, og den var ikke spesielt frisk.... hehe

Skrevet

har vært så heldig å kjørt en av de 97 produserte ALPINA B12 5.0, delig oplevelse med en så stor bil som flytter seg så fort :D

dette var en 92? modell tror jeg, utrolig hvor bra denne bilen enda var. den var kjørt ca 110000 å kjentes enda som ny. Å dette var en moderne bil når den kom med masse utstyr.

liker ikke helt utformingen dashbordet på 8-serien, men er en RÅ bil uansett hvordan man ser på det....

Skrevet
har vært så heldig å kjørt en av de 97 produserte ALPINA B12 5.0, delig oplevelse med en så stor bil som flytter seg så fort :D

dette var en 92? modell tror jeg, utrolig hvor bra denne bilen enda var. den var kjørt ca 110000 å kjentes enda som ny. Å dette var en moderne bil når den kom med masse utstyr.

liker ikke helt utformingen dashbordet på 8-serien, men er en RÅ bil uansett hvordan man ser på det....

Regner med det er den blåe som enda går i tromsø?

Skrevet
Det ble jo produsert totalt 30621 stk. E31 8 serie modeller fra 1989-1999.

Og for å sette det litt i perspektiv, så ble det produsert 71 279 stk E36 M3. Ergo skal du se nesten 2,5 E36 M3 per 8-serie du ser på veien, eller 7 E36 M3 per 850i.

Skrevet

den som gikk i tromsø..... Er solgt til sør en plass nå

Skrevet

den som gikk i tromsø..... Er solgt til sør en plass nå

Hmm jasså, er det lenge siden? Har sett en blå alpina 850 i tromsø i fjor en gang!

Skrevet

"If the 850CSi was developed by M, why is it not badged "M8"?

BMW Motorsport did develop a prototype 8 Series with a lightweight body and a 500+-hp 48-valve V12 engine that was known as the M8. However, BMW pulled the plug on the M8 and stated, "We're just not interested in putting our name on cars like this anymore." Instead, a more mild 8 Series with a 24-valve version of the V12 and normal steel body panels was chosen for production. This model was named 850CSi, perhaps because it was more closely related to the regular 850Ci coupe than the M8 prototype or perhaps because BMW did not wish to attach the M badge to a rather large and heavy grand touring coupe."

Eit lite sitat som eg fant på internett for ei tid tilbake (husker ikkje kva side det var :S).

Så kan vel seie at 850 CSi er det nærmeste du kjem M8.

Kunne godt ha tenkt meg ein 8-serie sjølv. Uansett motorstørelse :)

Skrevet

Jeg så en blå svenskregistrert en med hvite striper (viperstriper?). Med sånn stygg vinge bakpå. Var visst posta et bilde av den her i sommer der den fikk mye reffs :)

Ellers har jeg ikke sett den 850'en siden i fjor vinter....eller var det året før der igjen. Husker hvertfall at han sto bakom min bil :)

Skrevet
Jeg så en blå svenskregistrert en med hvite striper (viperstriper?). Med sånn stygg vinge bakpå. Var visst posta et bilde av den her i sommer der den fikk mye reffs :)

Ellers har jeg ikke sett den 850'en siden i fjor vinter....eller var det året før der igjen. Husker hvertfall at han sto bakom min bil :)

Ja har sett den også, utrolig stygg! Men det var ikke denne jeg så. Er sikker på at den var alpina, sto jo det også på den! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...