323i Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 Har kjøpt meg en e36 323i, m52 motor, og lurer på om det finnes noen ikke alt for kompliserte måter og hente ut flere hk. (no tenker eg utenom chipping altså) Hva er egentlig forskjelden på 323`en og 325?? motoren og bilen generelt?
-fek- Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 Forskjellen på 325 og 323 i i hovudsak motoren.. 325 har ein m50 motor, og 323 har ein m52 motor.. (m50 motor på e36 til og med 1994, og m52 motor etter). Den beste måten å trimme motoren din på om du ikkje skal kjøpe kompressor kit som koster 30 - 50k kroner er nok å bytte insuget ditt til eit insug fra ein 325 m50 motor, dette fordi at det er bedre "flow" i dette insuget..samt og bytte til kn-filter eff. anlegg, og kanskje trim-kam.. Då må du og omprogramere hjernen til dei mods'a du har gjort "joaren" på forumet har ein 328, han har vel gjort mykje det samme med sin 328..du kan søke litt på trådene hans
Tiller Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Om du får tak i en 2,5 liters motor kan jo nestendette være rimigere en å drive med småtrimming.
Mr_Sunde Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Om du får tak i en 2,5 liters motor kan jo nestendette være rimigere en å drive med småtrimming. Nå er jo dette en 2,5 liters motor allerede. E36 323 er vel en M52B25 motor. Denne er litt nedstrupt i forhold til en M50B25(170hk vs 192 i M50), så det er nok mulig å plukke ut litt gamp sånn som -fek- skriver i et innlegg over her uten å koste på det allverden.
323i Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 323`en har 2,5 liters motor Har ikke lyst og gjøre det for komplisert da eg nettopp har kjøpt bilen, men kjekt om det gikk an og dra litt ekstra hk ut uten for mye arbeid
323i Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Ja eg har snakket med en som har 325 innsug som passer, så ska prøve dette sammen med litt annet småplukk så får eg se om det hjelper
bjalle Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 En 323 er det lite lønnsomt å småtrimme,den vil stort sett gå best orginalt,bruk heller pengene på utseendet ,for eks en sport bakpotte av god kvalitet med dobbelt rør så den durer som en sekser skal gjøre,nye støtdempere for bedre komfort osv.
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 En 323 er det lite lønnsomt å småtrimme,den vil stort sett gå best orginalt,bruk heller pengene på utseendet ,for eks en sport bakpotte av god kvalitet med dobbelt rør så den durer som en sekser skal gjøre,nye støtdempere for bedre komfort osv. Hvorfor vil den stort sett gå best originalt? Den tok jeg ikke
323i Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Ny bakpotte står høyt på prioteringslisten. Men hadde vert gøy med noen ti talls hester til, dersom det utgjør noe forskjeld da.. Skulle gjerne likt og hørt dersom det er noen som har gjort noe med 323 e36 der ute. Er min første bil og eg er strålendes fornøyd med motoren som den er orginal, så kansje eg lar den vere det fremover også!!
bjalle Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 En 323 er det lite lønnsomt å småtrimme,den vil stort sett gå best orginalt,bruk heller pengene på utseendet ,for eks en sport bakpotte av god kvalitet med dobbelt rør så den durer som en sekser skal gjøre,nye støtdempere for bedre komfort osv. Hvorfor vil den stort sett gå best originalt? Den tok jeg ikke Blir som regel noen problem etterhvert ,Jeg måtte fjerne kn filteret mitt på grunn av at luftmasse måler ble ødelagt av møkk som filteret dro inn i motoren,hadde også en billig simons bakpotte låt fint når den var ny men ble plagsomt høy etter en sesong kjøring,Fikk også feil på tenningsbank sensor på grunn av kjøring med defekt Lmm.
Fredrik Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Ny bakpotte står høyt på prioteringslisten. Men hadde vert gøy med noen ti talls hester til, dersom det utgjør noe forskjeld da.. Skulle gjerne likt og hørt dersom det er noen som har gjort noe med 323 e36 der ute. Er min første bil og eg er strålendes fornøyd med motoren som den er orginal, så kansje eg lar den vere det fremover også!! De fleste tester viser at M52B25 motoren egentlig har mellom 180-185 HK selvom BMW sier at den har 170 HK. Som alltid handler salget av ny biler om prispolitikk i relasjon til skattepolitikk... også i Tyskland. Ergo tilpasser bilprodusentene modellene til hva markedet til enhver tid ber om... og markedet ber om de modellene som er billigst med hensyn til skattene i den enkelte prisklassen (les: leasing). 02-Henning har skrevet litt om M52B25 motoren i denne diskusjonen i BMWCCN´s forum. Min tidligere 1997 E36 323i gikk iallefall som en drøm... når alt ellers virket som det skulle... for jeg hadde dessverre alt for mange problemer med den bilen...
323i Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Hva må gjøres for og få 325 manifoilden til og passe på 323`en?? (e36) Kunne få kjøpe en for 1500,- av en kar, men han visste ikke helt ka som må til for at den ska passe.. er dette dyrt
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Les her: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=313399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå