Gå til innhold

Forsikring på min BMW

snes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat kjøpt meg en '94 BMW 320i. Storfornøyd med bilen, men så var det problemet da; forsikringen! Vil gjerne høre hvilket selskap som er verdt å satse på for meg (19 år). Tror jeg går for ansvar, eventuelt del-kasko. Mvh. snes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekk hos Postbanken, de har gode priser.

Takker for svar alle sammen. Får ta en ringerunde i morgen! Du som foreslo å sette det på mor/far: Må bilen da stå i deres navn? Sjekker forsikringsselskapet dette hos biltilsynet? -Det har jeg fortsatt mulighet til siden jeg ikke har sendt inn salgsmeldingen. Kjøpte bilen på lørdag skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du bilen i dine foreldre eller andres navn, må nok bilen stå i forsikringstagers navn ja.

Du bør også informere at forsikringstager ikke er den som bruker den.

Dvs du/dere bør informere om at den er din og står i en annens navn.

Noen forsikrings selskaper krever dette for at du skal få utbytte av forsikringen ved skade.

Kort fortalt oppgi hvem skal kjøre bilen om du setter den i dine foreldres navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skal ikkje eg seie sikkert kva selskap eg har, men trur det er gjensidige. Der betalte eg 8000 kr delkasko med startbonus på 20 %.

Men det du kan gjere, er å ha ein bil forsikra hos eit forsikringselskap og bytte kvart halvår for å få opp bonusen. Ein venn av meg som gjorde det, og han opparbeida fort nokre % i bonus på å gjere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Gratulerer med ny bil og kjør forsiktig (så blir ikke forsikringen vår dyrere heller) :wink:

Forsikringspremien baserer seg i utgangspunktet på noen veldig enkle prinsipper;

Biltype

Ansvar/kasko

Kjørelengde pr år

Opparbeidet bonus

Alder

og bosted.

I tillegg kan noen "smådetaljer" som automat, egen garasje og sånn småtteri gi noen få prosenter avslag.

Ring litt rundt og spør en saksbehandler/selger i de forskjellige selskapene, og vær klar over at de utregningene du gjør på nettet faktisk lagres og brukes enten det er lov eller ikke... Altså sitter de på informasjonen du la inn på førstegangs forespørsel. Hvor lenge vet jeg ikke (sikkert ikke lenge), men jeg har et par ganger (et par ganger for mye) møtt meg selv i døra på akkurat det... :?

Så mitt tips er; Ring rundt og spør, - og godsnakk for all del med selgeren.

Spør han/hun om vedkommende har noen tips for å få ned prisen osv.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg støtter Steffan C her. ingenting er bedre en å opprette sin egen bonus. siden de har sluttet med overføring av bonus.

selv har jeg full slik pakke gjennom gjensidige. hus, bil, priv forsikring og på ungen. + 40%bonus på bilene. +noe bonus på huset og eiendommen. i en alder av 22 må jeg si jeg er fornøyd.

og ikke nok med det. neste år. så får jeg tilbake ungdomstillegget jeg har betalt. så da har jeg "gratis" forsikring i en sesong også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale Gjensidige. Billigste jeg kom over, og jeg har ringt rundt å sjekka mange.

Jeg betaler 6400 + ungdomsgebyr på 1400 med delkasko og 20 000 km i året. Da er bilen forsikret på meg (19år) og 30 % bonus. Kjører jeg skadefritt til jeg er 23 får jeg tilbakebetalt ungdomstillegget jeg har lagt ut som tilsvarer et helt års forsikringspremie og vel så det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...