Gå til innhold

Svartrøyk e39 2002 525 diesel automat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hepps!

Svartrøyken står ut bak ved oppstart og ved full gass (kickdown) bilen har gått 125 000 km. er det noen som vet om dette er vanlig, eventuelt hva som er årsaken - den er ikke chipet - skal være original.

Det er jo :oops: å gi gass om dagen sånn som røyken spys ut...

Skrevet

Min 2001 525DAT soter minimalt for å være dieselbil faktisk. I og med at du også har samme motor, og ikke har chippet, så synes jeg det er litt merkelig at din ryker slik.

Hadde tidligere en V70 2,5 tdi, og den røyk slik at du skulle tro den levde sine siste timer. Men fikk beskjed om at disse motorene bare var slik.

Så det er stor forskjell på mengde røyk på dieselmotorer.

Skrevet

Mulig den suger falsk luft ett eller annet sted? (hvis det masse svart røyk)

Dette skjedde på en kompis sin diesel bil.

En liten sprekk i ett bend. Byttet bendet så var alt på stell igjen

Skrevet

Jeg har ikke hatt den på service siden jeg fikk den, fikk den fra Tyskland for ca. 2 måneders tid siden. Har byttet olje og "filter" i automatkassa, samt kjølevæske på et BMW verksted. Det er ikke lenge igjen til den må ha Inspektion II service (125' + km) og da regner jeg med at bremsene bak må byttes i tillegg. Er redd for at det vil bli mer kostbart enn det smaker. 520d'n hadde jeg på insp. II med bytte av bremser rund baut og det kom på 16000,- + og så gikk det bare tre mnd. før en Renault Espace tok Bimmeren bakfra R.I.P. :cry:

Skal få dem til å sjekke om det er noe som ikke er som det skal med tanke på røykutviklingen. iflg. innlegg på autopower.se er det ganske vanlig med kraftig røykutvikling ved hardt pådrag (kickdown) etter å ha kjørt pent en stund (dama er ikke hard på gassen for å si det pent - og det er hun som bruker den daglig) Det er kansje derfor soten spruter hver gang jeg setter meg bak rattet 8) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...