Gå til innhold

Problemer på snø med compact?


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis vinterdekkene er retningsbestemt kan problemet kanskje være at de er montert feil... :? ... Ellers er det som Frode sier nødvendig å kjøre vinterdekkene inn før de får optimale egenskaper... ca. 30 Km på bar asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vinterdekkene er retningsbestemt kan problemet kanskje være at de er montert feil... :? ... Ellers er det som Frode sier nødvendig å kjøre vinterdekkene inn før de får optimale egenskaper... ca. 30 Km på bar asfalt.

Er riktignok dama som har satt på dekkene,men jeg sjekket at de står riktig vei.

Jeg skal bruke bilen litt denna uka,så da får jeg se hva jeg syns.

Skal også nevnes at jeg har skjemt bort meg sjøl ved mye bruk av rally hjul på vinteren,men har mange mil med vanlige vinterhjul også.

Syns uansett at dekkene ikke imponerte meg i dag.

Bilen er en e36 96`.Nevner dette siden jeg ser dere snakker om e46 med anti-spinn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekkene er nye, men har blitt kjørt daglig i ca tre uker, så det skal ikke være noe problem, og de sitter riktig vei. har kjøpt en sandsekk og slengt baki, får håpe det funker.. er 15 kilo nok, i tillegg til så og si full tank??

også blir det sladdekurs på meg i kveld :D hvis ikke det går bra, er det ikke å forakte med privatsjåfør heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 25kg hund,15kg sand,full tank og madamen som passasjer er jeg fortsatt ikke fornøyd.Men fikk prøvd den på en sidevei med ordentlig vinter føre,og der virket den fint.Lever fortsatt i håpet om at den skal fungere greit på de fleste underlagsformer kong-vinter kan by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute med fruens compact i dag,og fy denne tok seg dårlig fram.Bilen har helt nye gislaved pigg-dekk 185/65-15.Kan være at den første snøen hvert år er veldig glatt,men kommer jo ikke fram noen steder.

Tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg med e30 med sommer dekk har nesten like god framkommelighet.

Funka som fy med mamma sin på 2 år gamle piggfrie 205/60-15. '98 316i compact.

Fin å legge laaange, peeene breie på snøføret med var den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngde gir definitivt ikke mye utslag(prøvde den med 4 dekk baki i går),men begynner å like bilen å dekkene bedre nå.Kjørte i går på skikkelig vinterføre,og den slapp ikke på 2.gir rett fram en gang(vet det ikke er så mye motor),så nå imponerte den litt mer.

0-føre(snø) og speilblank is er nok ikke der disse dekkene er i sitt ess,men 15minus og hardpakket snø er absolut tilfredsstillende og gøy.

Apropos laaaange,peeene breie skal nok 518 fikse bare jeg får på vinterhjul.Blir litt drøyt på glatt vinterføre(med sommerdekk) når jeg måtte til en kompis med den i går for å lufte clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...