grohl Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Måtte bare få dette ut: Er det virkelig slik at en stakkar som har lyst på hvite blinkers på sin søte E39 faktisk må ut med rundt 10tusen bols KUN for framlyktene, med xenon og angeleyes OMG da Bayerische!!!! regner med det er flust av originale lyktesett med oransje blink rundt omkring da... og er vel umulig å bli kvitt.. er vel ikke noen som tilfeldigvis er lei hvite blinkers og vil bytte
oyvin Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 https://www.koed.dk/2.1.asp?katstate=ny ... anker_4366 blir kostende litt mer enn det som står der inn til norge(moms, frakt), men blir ikke fult 10k. tipper mellom 6 og 6500 en plass. så ikke at det var xenon.. da blir det vel en smule dyrere ja.
Geir Anders Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Xenon + facelift = dyrt. Sånn er det bare. Det du alternativt kan gjøre er å kjøpe facelift uten xenon, og ettermontere xenon for en billigere penge. Slipper unna med noen tusen.
grohl Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 Fysj... Da får jeg klare meg med oransje, og late som jeg er av typen som liker å beholde originaliteten Fikk plutselig andre ting å bruke penger på da mobilen ramla utav lomma og mellom en lukkende dør og dørsiden Og ikke minst at klimakompressoren tydeligvis var gåen da jeg kjøpte bilen for 3 uker siden, men det hadde visst ikke forrige eier "fått med sej"
Tore Diesel Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Fant faktisk ut det samme jeg også! For om jeg hadde hatt aldri så mye penger på bok, så hadde jeg ikke gidda å bruke 10 lapper bare for å få hvite blinks foran! Makan, sier jeg bare! Hadde heller brukt de ti lappene på å kjøpe meg en ny bil, med enten mer utstyr eller større motor.
oyvin Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 syns ikke det ser så ille ut med gule blinkers på e39 facelift jeg da..
Andreas1 Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 En litt fascinerende ting; På min forrige E39 (ikke-facelift) sto BMW-forhandlerne jeg oppsøkte i Norge fast på at man måtte bytte hele lykten for å få hvite blinkers (=dyrt). Hos BMW-forhandlere i både Göteborg og Varberg kunne de bytte til hvite blinkers foran uten å bytte lyktene. De splittet(?) da altså lykten og byttet bare blinklysglasset. Denne hadde Xenon originalt. Ble billigere å bytte alle lyktene til hvite der enn å bare bytte frontlyktene i Norge. Har ikke funnet varenummer på kun blinklysglasset så om dette bare var en lokal løsning vet jeg ikke. .
Saltkjelen Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Jeg syns det høres rart ut om det var lykter som E36 / E46 hvor man bare kunne bytte ut blinklyset på E39. En relativt billig løsning er å ta av lykteglasset (som består av glasset foran hovedlyktene og blinklyset) og bytte ut med en meg hvite blinklys. Jeg vet at Schmiedmann (BMW Spesialisten) solgte dette før. Jeg husker at jeg undersøkte på BMW hvor mye det kostet å bytte til facelift-lykter på min tidligere E39 og det mener jeg å huske kom på tett oppunder 24 000 - hvis ikke mer. Det endte med at jeg kjøpte facelift angel eyes lykter uten xenon på Schmiedmann for 5000kr inkl. mva og frakt..
Maestro Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Kjøp faceliftlykter hos koed til 3800 inkl mva og dkk kurs. Kjøp så et xenon ettermonteringskit til 2400 så har du facelift med xenon til 6200. Billigere blir det ikke så lenge du skal ha original facelift og xenon. PS uoriginal "facelift" ser for jævelig ut!
e39530dt Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 må kjøpe dobbelt ombygnings sett til xenon for å få det på både nær og fjernlys da... blir jo 2400 ekstra...
antiloop Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Du trenger da ikke å bytte hele lykten for å få hvite blinkere! Bare å skifte ut glasset det!
Tore Diesel Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Tror ikke man bare kan bytte ut det på Faceliftmodellen nei!
Maestro Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 må kjøpe dobbelt ombygnings sett til xenon for å få det på både nær og fjernlys da... blir jo 2400 ekstra... Men original facelift med xenon er vel ikke bi-xenon, så de 2400 må man jo ut med uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå