Gå til innhold

Problemer med dører på vinterstid


gravity-
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er snakk om fører døra er det jo ikke noe problem da, bare ta sikkerhetsbelte gjennom håndtaket på insiden av døra og så fester du belte i låsen. Da åpner ikke døra seg når du kjører ihvertfall. Ellers så pleier det å funke hvis man sprayer wd40 inn også. Men tror nok silikonspray som nevnt tidligere er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå vet ikke jeg hvordan strømutgifter og medpassasjerutgifter er hos han, men jeg betaler (fastpris) 100kr i strømutgifter hver måned og bruker så mye strøm jeg vil. Har oppvarmet garasje hele året rundt for 1200kr. Man trenger nødvendighvis ikke å varme opp hele garasjen, bare ha en liten varmeovn foran døra f.eks. Husk at dørene ville ikke lukke seg igjen med mindre man ÅPNET de. Er du alene i bilen og skal på jobb rekner jeg med at man ikke ÅPNER alle dørene.. Ergo, de som satt i baksetet måtte holde døra.

Jaha! Og hvordan har det seg at du bare har 100,- i strømutgifter i mnd? Eller er det hemmelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sies jo at slik silikonbasert dekkglans tørker ut og gjør dekkene (gummien) sprøere over tid, derfor anbefales vannbasert dekkglans. vil ikke dette være det samme for gummipakningene i dørene?

å bruke noe vannbasert til å forhindre at noe skal fryse er jo som å pisse på leggen for å få varme !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et drittproblem på alle BMW-ene jeg har hatt(e-30, 34, 46). I nødsfall når du skal på jobben er å pirke ut den lille låsetappen ut ytterst i dørlåsen og sette på barnesikringslåsen eller låse døren, så lukke igjen døren. Irriterende når man har unger i baksetet og skal rekke barnehagen. Litt vanskelig å forklare mora til ungene at poden datt ut i rundkjøringen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Redlady her sier førerdøren, har funnet ut at det er heng i microbryterne inne i låsekassen, prøvde å smøre disse, men det har ikke hjulpet, er fortsatt et periodisk problem, så nå har jeg bestilt begge de microbryterne inne i låsekassen, kommer på mandag, så etter dette regner jeg med at det skal fungere.

Kan komme med delenummer på disse etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå vet ikke jeg hvordan strømutgifter og medpassasjerutgifter er hos han, men jeg betaler (fastpris) 100kr i strømutgifter hver måned og bruker så mye strøm jeg vil. Har oppvarmet garasje hele året rundt for 1200kr. Man trenger nødvendighvis ikke å varme opp hele garasjen, bare ha en liten varmeovn foran døra f.eks. Husk at dørene ville ikke lukke seg igjen med mindre man ÅPNET de. Er du alene i bilen og skal på jobb rekner jeg med at man ikke ÅPNER alle dørene.. Ergo, de som satt i baksetet måtte holde døra.

Jaha! Og hvordan har det seg at du bare har 100,- i strømutgifter i mnd? Eller er det hemmelig :)

Ikke hemmelig, men jeg bor i borettslag og da betaler vi 100kr i mnd enten vi bruker strøm eller ikke.. Man må jo utnytte det mest mulig når man får strømmen så billig.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...