Gå til innhold

Tiltrekkingsmoment felger.

niklas77
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg nekter dekkforetningen å dra til mine felger med moment. Jeg drar selv til med den originale hjulbolt "tingen" som følger med bilen. Jeg synes 100nm er alt for mye. Er et helvete å få av igjen etter en vinter eller sommer. Jeg har ALDRI mistet noen dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

momentnøkkel , ok , det skal jeg huske.

Beklager å måtte spørre slike dumme spørsmål , men jeg er ikke god på bil.

men skal dra å kjøpe meg en slik til neste dekkbytte.

Den billigste koster faktisk 59,- eller noe sånt, men jeg er usikker på om den går til 100Nm+. De har også en mer avansert utgave til rundt 600.

Ellers kan jeg tipse om at de har momentskralle på Lidl denne uka - til 199,-. Lurer på om det var 42-210Nm den var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter dekkforetningen å dra til mine felger med moment. Jeg drar selv til med den originale hjulbolt "tingen" som følger med bilen. Jeg synes 100nm er alt for mye. Er et helvete å få av igjen etter en vinter eller sommer. Jeg har ALDRI mistet noen dekk.

Då gjer dei noko alvorleg gale, eller så må du for alvor begynne å trene ;) 100 nm er null problem å løyse med den originale hjulbolt "tingen" som du kallar den. Kan stramme mykje meir enn 100 nm med den.... 100 nm er faktisk ganske passe mykje :)

Sjøl brukar eg muttertrekkar med momentstav...trur den trekker til med 95 nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...