Martin. Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Har i lengre tid siklet på diverse BMW modeller, og har vel til slutt finnet en 3-serie i min prisklasse. Men av stort sett alle rundt meg blir jeg anbefalt å droppe et kjøp av denne biltypen, og heller fokusere på f.eks Toyota eller Nissan. Er det sant at BMW ofte detter sammen raskere en Japanske biler? Og er de så svindyre å reparere som mange skal ha det til? Og ang reprasjoner generelt, har sett på en 1997 model som har gått rundt 90 000km. Ser for meg at det vil være minimalt med rep utgifter på en bil som har gått såppas lite. Er jeg veldig naiv, eller stemmer dette faktisk? Før jeg går til innkjøp av en bil vil jeg nok uansett sende den på en NAF test e.l. men hvor flinke de er til å avdekke feil har jeg ingen idè om. Men de vil vel ganske fort klare å avgjøre om det er et "godt" kjøp eller ikke?
Hakon Skrevet November 3, 2006 Skrevet November 3, 2006 Ingen biler er trygge å kjøpe ( selv nye biler han ha hauger av mystiske feil) Finner du ett eksemplar av den BMW'en som ikke er råkjørt av en kid, eller daukjørt av en mamma som gav blaffen i bilen, så har du langt på vei en rimelig trygg bil tenker jeg. Som med alle andre merke-verksteder tar BMW-verkstedene seg godt betalt for små (og store) jobber, men finner man seg et annet verksted som er godt skulle det vel ikke koste så veldig mye mer enn med andre biler ?
Mexos Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Bmw har billigere deler enn japanske bilmerker. NAF skal være veldig nøye og finner nok det meste av feil. Når det gjelder bilen du nevner så høres det ut som et trygt kjøp, men vær obs på at den skal inn til 100 000km service om kun 10 000km og at den service'n er ganske stor og koster litt penger. Lykke til
Anni85 Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Bmw har billigere deler enn japanske bilmerker. NAF skal være veldig nøye og finner nok det meste av feil. Når det gjelder bilen du nevner så høres det ut som et trygt kjøp, men vær obs på at den skal inn til 100 000km service om kun 10 000km og at den service'n er ganske stor og koster litt penger. Lykke til Bmw er vel ikke akkurat kjent for å ha lave delepriser ??
rottert Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Har du lyst på BMW så for all del kjøp BMW! Av egne erfaringer blir man alt for fort lei av japanske biler. Dama har en mazda mx6 og den har mye mere utgifter enn E39'n min. Hvis du sammenligner deleutgifter på bmw med div japanske biler blir det billigere med BMW vil jeg tru
Nilsen Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 [qoute] Bmw er vel ikke akkurat kjent for å ha lave delepriser ?? Virker som dette er et utbredt dårlig rykte satt ut av bmw hatere.
hagenisse Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Bmw er vel ikke akkurat kjent for å ha lave delepriser ?? Har du en annen erfaring?
cmn Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Greit nok at BMW ikke har deler som er "gratis", men det er det få som har. Synes ikke BMW har såååå håløse priser på alt.. Kommer vel sikkert litt an på hva man skal ha men..
Mexos Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 sammenlignet med japsebilen jeg hadde, en Mazda Mx-3 så er Bmw deler nesten gratis i forhold! et eksempel er prisen på opphengskuler. 450kr stk på mekonomen til mazda'n og en 230kr paret til e36 originalt hos emm sport
ropa Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Vil absolutt anbefale bmw, men se opp for hva du kjøper, styr unna bruktimport som ikke har dokumentert km stand og alt annet(service etc) Best egentli å kjøpe bil som er kjøpt i norge, tanke på garanti osv. Bmw er kvalitetsbiler, men husk å finne en som er behandlet fint og tatt vare på, mange bmw"er blir jo hardt kjørt(gjerne de med større motor) Men vil nok si at japse biler er litt mer holdbare(driftsikre) Men håper du velger en bmw, da får du fin kjøremaskin vettu
///MoePower Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Velger du kjøre-egenskaper, stil og komfort velger du BMW. Velger du fremkomstmiddel fra A til B som bruker minimalt med suppe og er upresise på gir og clutch og slike ting (selvfølgelig ikke alle japsebiler som er upresise på disse tingene, men i stor grad de japanske bilene som ikke er sportsbil) så lønner deg seg å gå for japse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå