Andreas1 Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Har vært ute og sett på et par biler hvor det dukket opp en overraskelse og to... Det jeg lurer på er først og fremst om dette er trygt og sikkert å kjøre med, eller om det er trafikkfarlig og avskiltningsgrunn? Eventuelle erfaringer og omfang rundt sveising og utskiftning er også interressant å høre. Bil 1 Bildet er tatt under bilen og mot framhjulet. Rusten synes ikke utenfor bilen, men man kan for eksempel ikke jekke opp bilen for å bytte hjul for da kommer knaselyd og bilen siger på jekkfestet. Bilde 1 og 2 viser rust i skjøten under passasjerdøren. Høyre side under dør Bilde 1 Bilde 2 Bil 2 Rusten sitter i skålen på venstre som holder fjæren til bakhjulet. Bilen er godkjent til 01/2008, men er det påkrevet og skifte denne skålen omgående eller kan det vente? Ønsker at bilen skal være sikker å kjøre. Bilde 3 viser rusten på venstre skål og bilde 4 viser tilsynelatende fin skål høyreside. Bilde 3 Bilde 4 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36 Coupè Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Ikke noe å smale på! Med mindre du er fagmann på området da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36 Coupè Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 samle på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Bilde 3 ville jeg satt en 2 på!! på grunn av det så må/bør også det andre av rust utbedres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgx Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 jeg ville sakt kast bilen, eller bytt 2 kanaler pluss fjærtårn å det! kan bli DYRT, men er du flink med sveiseren så kan du jo gjør det meste selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 3, 2006 Forfatter Share Skrevet November 3, 2006 Jeg har ikke greie på å sveise selv, så eventuelle utbedringer må settes bort. Det er forøvrig to forskjellige biler, og den værste rusten fra hver av dem. Holder det å bare bytte den skålen (fjærtårnet) på den nederste bilen eller må fester og alt skiftes ut? Snakker vi isåfall "småpenger" eller mange $$$ ? Regner med den øverste blir dyr å sveise? . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Spørsmålet er jo om det er noen hensikt å kjøpe en bil som ikke har blitt tatt bedre vare på. Hvordan har resten av bilen blitt holdt? Ikke at det nødvendigvis er en sammenheng mellom rust og slurving med f.eks oljeskift, men en blir jo skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Rust er dyrt,og sinnsykt mye arbeid.Og den rusta du ser er stort sett bare toppen av isfjellet.Begynner å få kjennskap til sånne små sveise jobber,som til slutt tar ei uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet November 3, 2006 Share Skrevet November 3, 2006 Huff! Denne var stygg! Blir nok lei denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 hmm spennende, har nettop kjøpt ny bil omtrent usett, på tide å få den på en bukk kanskje :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 om det siger i hele kanalen når du løfter er det på tide å bytte kanal! vet ikke hva slags biler det er men hele kanalen må byttes så vidt jeg kan se 2k pr. side + jobb muligens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 muligens jeg som er dum, men åssen bil er det snakk om?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 Dette er ingenting i forhold til volvoen min.. Jeg gikk gjennom eu-kontroll med hull i bærende og et hull i gulvet på 20x30 cm Glassfibersparkel er en fin ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 4, 2006 Forfatter Share Skrevet November 4, 2006 muligens jeg som er dum, men åssen bil er det snakk om?? Den øverste som ser værst ut er en VW Golf 3. Har gått like over 160.000km og jeg lurte på om dette var noe å reparere på. Bilen er ordentlig fin utvendig og innvendig og det hadde jo vært litt synd å kaste bilen hvis det er kurrant å skifte kanal(er). Den er forøvrig gått glatt igjennom to EU/NAF-kontroller siste halvannet året uten anmerkninger, men jeg vil tro det er mest sannsynlig fordi bukken dekker kanalen/rusten når de løfter opp. Det forteller jo også hvor mye en NAF-kontroll er verdt... Bruksverdien er trolig større enn salgsverdien på begge to og begge bilene er altså i eie og daglig bruk, men hvis dette er farlig rust som påvirker bilens kjøreegenskaper og sikkerhet blir det en vurdering hvorvidt man skal ha de og reparere, - eller kaste. Er ikke så voldsomt interressert i å få andres liv og helse på samvittigheten. Den nederste må vel være grei og ordne vel? Er jo bare den fjær-skålen...? @Lien. Brukte glassfibersparkel på en annen bil jeg hadde for lenge siden og det holdt faktisk veldig bra, - men da var jeg ikke så opptatt av at det skulle være sikkert å kjøre med. Har brukt sement i kanalen på en bil en gang også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 muligens jeg som er dum, men åssen bil er det snakk om?? Den øverste som ser værst ut er en VW Golf 3. Har gått like over 160.000km hehe, er dette en 93-95 modell kanskje? min bmw er snart 23 år gammel, gått 290.000 km og ikke blitt tatt så ekstremt godt vare på for å s det slik, men har langt ifra så alvorlig rust som dette her! Der ser vi hvor bra bmw er, eller hvor dårlig vw er kan man også formulere det som... synd å kaste en så "ny" bil, men kjøp deg en brukt bmw for de pengene pluss litt til så slipper du vertfall store problemer med rust fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå