StonesVinyl Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Hei! Et muligens litt dumt spørsmål, men jeg er litt usikker på dette. Starteren min har røket. Må få bilen til verksted en av de nærmeste dagene. Bilen har automatkasse. Er det da forsvarlig å taue bilen på vanlig måte, eller bør jeg få den opp på en bil m/plan (f.eks NAF). Mvh Ingar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Du kan trille den ett lite stykke av gangen. Husker ikke hvor langt, men det står i manualen. Er fordi oljen i kassa ikke kjøler mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 kan vel taue et kort stykke hvis farten er lav. på jobben løftes bussene opp i bakhjulene hvis det ikke kun er snakk om svært kort strekning med hastigheter under 50kmt. det er automaten din som får stryk i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 selv i fri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 selv i fri? Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StonesVinyl Skrevet November 5, 2006 Forfatter Share Skrevet November 5, 2006 Det er ca. 4-5 km til verkstedet, så da er det vel å anbefale en kranbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Uansett burde du nok satse på kranbil. Da er du sikker.. Fryktelig dumt og gamble med sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 4-5km skulle gå fint å taue skulle jeg tro.Mener at jeg har hørt at 20km,halvtime vente ,nye 20km og halvtime vente.Og nå er det jo litt kaldere ute også,så 4-5km skulle ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerL Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Instruksjonsboka for e46 sier max tauehastighet 70 km/t og max distanse 150 km med automat. Dette gjelder ikke for firhjulstrekkere, da må et hjulpar løftes fot tauing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 enda en grunn for å ikke ha tomat gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Min kan du taue 5 mil i ein hastigheit på maks 50 km/t før du må stoppe opp ei stund og vente til olja i gearkassa er kald. Har taua min 4 mil, uten problem. Så det går nok bra. Berre huks å sette bilen i N. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Er det ikke bare å hive den på en naf/Falc bil da? koster jo bare 500kr. Å er du medlem så ville nå jeg ikke stusset, da er jo det gratis. Hehe, slepa en granada i 120km/t. Jepp. automat kassen tok kvelden. (Ja, vi var ung og dumme da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StonesVinyl Skrevet November 5, 2006 Forfatter Share Skrevet November 5, 2006 Joda, jeg satser nok på NAF. Jeg er jo medlem der, så da er det ingen vits å gamble. Takker for fine tips og svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå