Ellingsen B. Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 728i/iL, 735i/iL, 740i/iL og 750i/iL er de som er tilgjengelige fra og med faceliften, da med oppgradert teknikk i motorene slik som også E39 fikk. I tillegg til det T.A.S har nevnt (faktisk TO telefontyper å velge i ) fikk den kromlist på bakluka som standard, nye innstegslys i underkant av dørene, nye valgmuligheter i skinntyper og farger, det samme med interiørlister. Som en kuriositet kan det også nevnes at sitteputene i førersetet ble forlenget med hele 20 mm 730d og 740d også. Så det vil si alle modeller. Det kom også lys i utvendig dørhåndtak når du åpner og låser bilen. Knappene for setevarmer,el.rollo,s-edc (altså den nederste raden med knapper på dashen) Disse fikk også ny fasong og hvor knappene ble mindre. Setevarmeknappen var tidligere en slags "rulleknappfunksjon" og den ble på facelift en vanlig knapp som man kan trykke på 1-3 ganger etter ønske hvor varmt man vil ha det i stumpen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 ........730d og 740d også. Så det vil si alle modeller. ... Selvsagt! Men disse er jo kun tilgjengelige med facelift da de ble introdusert etter 9/98, henholdsvis 9/98 og 6/99 Displayet til temperaturen i klimaanlegget ble også endret, men det var før faceliften... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Hei.Jeg har registrert meg som ny bruker og er for tiden på utkikk etter en brukbar E38. Derfor vil jeg rådføre meg med BMW folket for å få råd før jeg kjøper bil. Bilen jeg er på utkikk etter er alså en 7`er av ett slag. Synes det er rålekre biler. Jeg har sett på 728, 730, 735 og 740. modell fra 1995 og oppover. -Er det noen spesielle feller jeg bør være obs på?? -Har 728 for liten motor i forhold til bilen? -Noen som gidder nevne svakheter/fordeler opp mot modellene? PS: Henger meg ikke for mye opp i drivstofforbruk. Takknemmelig for svar. -K- Jeg har hatt 1.generasjons e38 7serie i noen måneder nå, og jeg må si meg VELDIG fornøyd..Jeg gleder meg til hver kjøretur:) Typiske feil: - Rust (det er ofte litt lakkrust ) - Boltene til oljepumpa på v8erene (er nesten alltid løse) - Ujevn/dårlig gange på v8erene (ofte forårsaket av feil på luftmengdemåler og innsugsmembran) - Oljelekkasje fra motor (v8) - Bremser - Ellers er det viktig at bilene har fått vedlikehold/service Jeg vil også anbefale deg å se etter en med mye utstyr..Det er ganske mye "kjekt" til disse bilene:) Jeg vurderer forresten å selge 740en min til våren/sommeren pga flytting/skolegang, så dersom du er interessert kan du få se på den.. Jeg er i Stavanger neste helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Jeg er strålende fornøyd med å kjøre 7 serie. Detaljer som lys i dørhåndtakene, masasje i stolsetet, integrert garasjeport åpner, automatisk åpning/lukking av bagasjerom osv er småting som får meg til å bli ekstra glad i en bil Mange av 7 seriene er godt utstyrt. Den jeg har skal vistnok være levert med alt utstyr i 99, bortsett fra varme i rattet. Tror du vil bli veldig fornøyd med en 7 serie. Mange sier at den må være et "dråg" å kjøre men den er meget lettkjørt og lukeparkeringer går som en drøm. (nå har jeg riktignok avstandsensor både foran og bak). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brando Skrevet November 16, 2006 Forfatter Share Skrevet November 16, 2006 Okey. Har hvert å sett på en 95` 730. Meget velholdt eksemplar, kjørt 140 000. Kan virke interesant , men ble litt skeptisk da en kompiss sa at M60 V8 motoren ikke var særlig bra og at mange av disse bilene har byttemotor. Er dette tilfellet? Meninger/erfaringer folkens?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Såfremt motoren er like velholdt som bilen er M60 en "evigvarende" maskin! Fra autopower.se: M60: Lyckad och slitstark motorkonstruktion. Finns dock 3 svaga punkter att kontrollera. 1. Oljepumpsbultarna brukar lossna med tiden pga. vibrationer som uppkommer i motorn under drift. Har man nyligen köp en V8 så bör man snarast möjligt se till att få oljepumpsbultarna kontrollerade och åtdragna. Görs lämpligen i samband med en service. 2. Läckande insugsmembran, och ger symptom som vibrationer och ojämn tomgång. Själva membranet kostar cirka 400 kr på BMW och tar ca 3h att byta för en van mekaniker. 3. Läckande ventilkåpspackning, och upptäcks ofta i samband med byte av tändstift. Finns det olja kring hålet där stiften sitter så är det med stor sannolikhet ventilkåpspackningen som har börjat läcka. Nya ventilkåpspackningar kostar ca 260 kr/sida och tar ca 1h/sida att byta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Okey. Har hvert å sett på en 95` 730. Meget velholdt eksemplar, kjørt 140 000. Kan virke interesant , men ble litt skeptisk da en kompiss sa at M60 V8 motoren ikke var særlig bra og at mange av disse bilene har byttemotor. Er dette tilfellet? Meninger/erfaringer folkens?? Det er veldig mange som har bytta motor på V8'erne i USA/Canada. Det er pga bensinkvaliteten de har der borte. I Europa har de ikke samme problemet siden vi har en bedre kvalitet på bensinen. Prolemet lå i at sylinderveggene ble spist opp av noe i bensinen, mener det var sulfat-nivået (tatt fritt fra hodet). Ellers er det verdt å nevne at de første (E34/E32) V8'erne hadde samme konstruksjon som M40 motorene, bare med kjede. De har derfor unormalt stor slitasje på kamakslingen som medfører et bytte ved rundt 200-300.000km. Er litt usikker på når det problemet ble rettet, men jeg tror ikke E38 har noen av problem-motorene. Jeg ville kun bekymra med for boltene på oljepumpa, og fått undersøkt disse umiddelbart etter et evt kjøp. Såvidt jeg vet er det ikke noen reduksjon i oljetrykket ved løse bolter, men trykket forsvinner fort når pumpa løsner helt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Okey. Har hvert å sett på en 95` 730. Meget velholdt eksemplar, kjørt 140 000. Kan virke interesant , men ble litt skeptisk da en kompiss sa at M60 V8 motoren ikke var særlig bra og at mange av disse bilene har byttemotor. Er dette tilfellet? Meninger/erfaringer folkens?? Kompissen din tar nok feil Men som sagt, sjekk bolter til oljepumpe og oljelekkasjer.. Hva skal de ha for 730en? 728i er også et bra alternativ til 730i mtp.ytelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Gå for 740 du spør du meg,kanskje er jeg litt forutinntatt da jeg selv har hatt en hehe....men det er en konge bil Ser tøff ut syns jeg med fire utblås,her er min gamle.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Gå for 740 du spør du meg,kanskje er jeg litt forutinntatt da jeg selv har hatt en hehe....men det er en konge bil Ser tøff ut syns jeg med fire utblås,her er min gamle.... Enig, konge bil. Kan du oppsummere litt om E38 740i? Hva slags inntrykk gir en slik bil? Litt nysgjerrig på disse selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Enig, konge bil. Kan du oppsummere litt om E38 740i? Hva slags inntrykk gir en slik bil? Litt nysgjerrig på disse selv. Vel mitt inntrykk av 740`en er att det var en perfekt kombinasjon mellom komfort og sportslighet. Å ligge på landeveien og cruise for så og ta en kickdown og blåse forbi en bil i ny og ne.Høre den deilige V8`er lyden ruse seg opp og kjenne momentet sette seg i ryggen det er kjøreglede det Jeg syns ikke bensinforbruket var avskrekkende for de som er opptatt av det.Kunne få den til og gå på rundt 0,95 på langkjøring viss jeg kjørte pent. Min bil ble kjøpt av en familie på 4 og de stortrives med bilen,faktisk så er det visst kona som kjører bilen mest Rent teknisk så er det en solid bil,det jeg måtte fikse på min bil var og skifte noen bensinslanger på fuelrailen og bytte den etterhvert kjente membranen til veihusventilasjonen. Må innrømme att jeg savner E38 av og til,slett ikke umulig att jeg kjøper meg en ved en senere anledning.Hører jeg V12....ja kanskje det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå