Gå til innhold

@bimmers.no e-mail adresser.

Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva f.... skal dere med en exchange server? holder da med pop!

exchange er da en smule overkill for dette formålet. om ikke gunnar har en mailserver fra før blir dette fort dyrt.

programmvare som mailenable, @mail etc koster mer enn hva det smaker gunnars lommebok, men jeg vet ikke oppsettet på serveren han har, men tviler på at det er noen pop server på en dedikert bimmers server.

på en annen side vet jeg gunnar driver/rev med webhosting så han har sikkert en delt server med en form for administrasjon av webpakker også.

så da er det jo egentlig bare å sette opp en webpakke på den delte serveren hans å peke mail.bimmers.no til den serveren.

men hvorfor skulle han gjøre det, eller er det snakk om å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva f.... skal dere med en exchange server? holder da med pop!

exchange er da en smule overkill for dette formålet. om ikke gunnar har en mailserver fra før blir dette fort dyrt.

programmvare som mailenable, @mail etc koster mer enn hva det smaker gunnars lommebok, men jeg vet ikke oppsettet på serveren han har, men tviler på at det er noen pop server på en dedikert bimmers server.

på en annen side vet jeg gunnar driver/rev med webhosting så han har sikkert en delt server med en form for administrasjon av webpakker også.

så da er det jo egentlig bare å sette opp en webpakke på den delte serveren hans å peke mail.bimmers.no til den serveren.

men hvorfor skulle han gjøre det, eller er det snakk om å betale?

Det er ikke snakk om at Gunnar ska jobbe masse gratis nei tenker jeg, men mange vil vel betale noen kr for en egen bimmers email adr alikavell - why not -

men dette blir vel mere opp til admin å bestemme seg for om det er verdt bryet og oss hva vi er villige til å betale for tjenesten.

kunne godt tenkt meg ha egen bimmers adr bare for skøy selv om det kostet noen kr innenfor rimelighetens grenser da seff :wink:

Må jo ha om det er mulig, det er jo bimmers hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det dummeste jeg har hørt dette nei.. Betaler gjerne noen slanter for en konto om det blir mulig.

mAZE@bimmers.no høres da helt greit ut. :D

Det kan jeg være enig i hvis man får enerett på ens eget forumnavn. Jeg kunne egentlig godt tenke meg og betale for å bruke "Fredrik@bimmers.no"... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg har tenkt på tidligere, og vurdert i sammen med en totalpakke med galleri om vi evt. skulle gå for et betalt medlemsskap, som det har vist seg at mange har vært interesserte i. Men å få til en slik totalpakke tar tid (både teknisk løsning og administrasjon), og tid har jeg desverre veldig lite av frem til jul - det blir bedre på nyåret.

Uansett er det jo slik at selve epostgreiene er enkle å sette i gang, siden alt ligger til rette for det allerede (har POP3/IMAP-server med administrasjonsgrensesnitt oppe), men det krever en del administrasjon, og så fort det blir en betalingstjeneste, så begynner folk å kreve veldig mye tilbake. Folk vil kunne ordne det meste selv, med tilgang til passordbytting, feriefunksjon (autosvar), osv., men jeg har rett og slett ikke lyst til å bruke tid på å supportere e-postbrukere. Folk måtte stort sett klart seg selv, og det ville blitt en basic tjeneste med generell spam og virusfiltrering, og en veldig basic webmailmulighet.

Alternativet er jo selvfølgelig å ta såpass godt betalt at jeg kan bruke tid på det som lønna arbeid, men jeg har egentlig ikke lyst på flere forpliktelser slik ting er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Ser ikke helt vitsen...moro for teensa sikkert :)

Ja... på lik linje med en cap, klistremerker, skiltholdere, nøkkelringer og tilsvarende. Jeg tror at mange kan få en ekstra klubbfølelse hvis vi også har en mailadresse knyttet til medlemskapet. Hvis Gunnar også tar et mindre beløp for medlemskapet slipper vi misbruk av mailadressen slik det f.eks er et problem med Hotmail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt vitsen...moro for teensa sikkert :)

Ja... på lik linje med en cap, klistremerker, skiltholdere, nøkkelringer og tilsvarende. Jeg tror at mange kan få en ekstra klubbfølelse hvis vi også har en mailadresse knyttet til medlemskapet. Hvis Gunnar også tar et mindre beløp for medlemskapet slipper vi misbruk av mailadressen slik det f.eks er et problem med Hotmail.

Vel, skiltholderen er kanskje unødvendig i dine øyne. Du har sikkert ikke en engang? En mailadresse har da ingenting med klubbfølelse å gjøre? Trodde ikke vi var en klubb engang jeg... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...