therese Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Jeg hadde kuttet ut hotmail adressen min med en gang hvis det hadde kommet en bimmers.no adresse! therese@bimmers.no høres jo ikke så galt ut Dette var jo en kjempegod idè! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Hva koster en nødvedig mail server? Hva trengs av utstyr for å drifte det? Skal i hvertfall ha @bimmers.no mail om det blir aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 bimmers.no er vel et samfunn for personer med felles interesse. Jeg ser ingeting minus med at det kunne blitt satt opp en epost mulighet mot betaling her. Er nok mange her inne som ville benyttet seg av det, bland annet jeg. Jeg personlig synes dette er en kjempeide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Vel, skiltholderen er kanskje unødvendig i dine øyne. Du har sikkert ikke en engang? En mailadresse har da ingenting med klubbfølelse å gjøre? Trodde ikke vi var en klubb engang jeg... Vi er kanskje ikke en klubb i ordinær forstand, men vi er da medlemmer av et eller annet (!)... så hvorfor ikke en klubb/forening/sammenslutning... eller noe i den duren. Ellers er det korrekt at jeg ikke har bimmers skiltholdere, men det er mest fordi ingen her i Danmark vet hva bimmers er for et fenomen. Jeg mener at vi absolut bør forsøke å styrke "klubbfølelsen"... det vil gjør bimmers enda mer spennende for fremtidige medlemmer. Nå har vi Norges beste BMW forum, banedager... og mangler egentlig bare litt teambuilding... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
therese Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Jeg føler at bimmers er en klubb for BMW-entusiaster! Sjekk nå bare hvor mange medlemmer det er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Bare for legge inn et innspill til det du sier om "klubbfølelsen" Fredrik; Jeg føler meg faktisk mer medlem av en klubb i bimmers enn jeg gjør i BMWCCN. Ikke spørr hvorfor, men her starter vi fra scratch og alle er med på å bestemme rundt arrangementer osv. I BMWCCN blir liksom ikke kollektive "requests" tatt i mot like varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Bare for legge inn et innspill til det du sier om "klubbfølelsen" Fredrik; Jeg føler meg faktisk mer medlem av en klubb i bimmers enn jeg gjør i BMWCCN. Ikke spørr hvorfor, men her starter vi fra scratch og alle er med på å bestemme rundt arrangementer osv. I BMWCCN blir liksom ikke kollektive "requests" tatt i mot like varmt. Det er jeg helt enig i... eller for å si det på en annen måte er det høyt under taket i bmwccn forumet, men langt opp til ledelsen på alle andre måter. De er forøvrig for n´te gang opptatt med en ny diskusjon vedr. hvorvidt forumet er gammeldags eller ikke. Det er åpenbart flere som ikke helt kan akseptere at andre har en annen holdning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Nå er det faktisk over 3000 som betaler 450 kr i året til BMWCCN da.. Så noe bra må det da være. Forøvrig er jeg drittlei at folk å hele tiden skal sette opp BMWCCN mot bimmers.no. Det blir som å sammenlikne Cola og Pepsi...noen liker kun cola, noen liker begge deler.. Selv trives jeg utmerket godt i begge "samfunnene". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Nå er det faktisk over 3000 som betaler 450 kr i året til BMWCCN da.. Så noe bra må det da være. Forøvrig er jeg drittlei at folk å hele tiden skal sette opp BMWCCN mot bimmers.no. Det blir som å sammenlikne Cola og Pepsi...noen liker kun cola, noen liker begge deler.. Selv trives jeg utmerket godt i begge "samfunnene". Det er jeg også helt enig i... og jeg klager da heller ikke. Mitt poeng er imidlertid at det det ikke er røk uten ild og at konstruktiv kritikk ikke blir mottatt like åpent av alle i klubbens ledelse. En ting er hva ledelsen sier... noe helt annet er hva den gjør. Jeg kan ikke se vesentlige fornyelser i klubben/forumet i løpet av de 4-5 årene jeg har vært forumtraver i bmwccn. Klubben, Fahrfreude, aktiviteter, forumet etc. er meget bra, men dette kan selvfølgelig bli mye bedre hvis bare viljen og evnen er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 En liten tanke.. Hvis det er over 3000 som betaler nesten 500kr i året på BMWCCN, burde da ikke vært mulig å dratt i gang noe tilsvarende her? Penger som kunne gått til banedager, en liten sum til Gunnar som drifter dette osv, osv... Tviler på at det hadde vært noe problem for de aller fleste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 En liten tanke.. Hvis det er over 3000 som betaler nesten 500kr i året på BMWCCN, burde da ikke vært mulig å dratt i gang noe tilsvarende her? Penger som kunne gått til banedager, en liten sum til Gunnar som drifter dette osv, osv...Tviler på at det hadde vært noe problem for de aller fleste? Det har vært diskutert mange ganger, men Gunnar sier faktisk nei takk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Fredrik, alt skjer ikke på forumet vet du Er faktisk skjedd ting på banefronten også. I 2006 ble det prøvet ut det å ha med passasjer på frikjøringen etter at mange ønsket dette. Det fungerte perfekt, så det er nå blitt praksis For å nevne et eksempel. Foøvrig er det valg på årsmøtet 1. mars, er vel en 4 stk som skal ut av styret så hvis noen vil endre på ting, er det bare å stille til valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Nå er det faktisk over 3000 som betaler 450 kr i året til BMWCCN da.. Så noe bra må det da være. Forøvrig er jeg drittlei at folk å hele tiden skal sette opp BMWCCN mot bimmers.no. Det blir som å sammenlikne Cola og Pepsi...noen liker kun cola, noen liker begge deler.. Selv trives jeg utmerket godt i begge "samfunnene". Altså selv om det kan virke som at jeg setter BMWCCN opp mot bimmers.no så gjør jeg faktisk ikke det. Faktum er at jeg setter begge "klubbene" på to forskjellige plan. Jeg trives godt i begge (og jeg er aktiv i begge), men det er en grunn til at jeg har over 3000 innlegg her, og ikke i BMWCCN. Nettopp det at jeg trives bedre her både med hensyn på det jeg nevnte i forrige innlegg, og at gjennomsnittsalderen er vesentlig lavere i bimmers. Folkemassen her appelerer mer til mine interesser i motsetning til BMWCCN som i mine øyne kan bli litt vell seriøst noen ganger. Bare ta den diskusjonen om oppdatering av forumet. Folk tenner jo på alle pluggene før noen rekker si "utdatert", og det hver gang tross at diskusjonen er blitt tatt opp X antall ganger bare i løpet av de siste månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Fredrik, alt skjer ikke på forumet vet du Er faktisk skjedd ting på banefronten også. I 2006 ble det prøvet ut det å ha med passasjer på frikjøringen etter at mange ønsket dette. Det fungerte perfekt, så det er nå blitt praksis For å nevne et eksempel. Foøvrig er det valg på årsmøtet 1. mars, er vel en 4 stk som skal ut av styret så hvis noen vil endre på ting, er det bare å stille til valg Hvis du leser mitt innlegg en gang til vil du også se at jeg har fått med meg at bmwccn står for veldig mye mer enn kun forumet. Allikevel vil jeg påstå at klubbens vesentligste aktiva er forumet og at man via forumet kan danne seg et godt bilde av hva som ellers skjer i klubbens regi. Banekjøring er absolut spennende og givende, men de aller fleste bruker faktisk deres BMW´er til kun alminnelig transport. Ergo er forumet selve kontaktleddet til andre med interesse for BMW og som ikke nødvendigvis ønsker å kjøre på en bane... og heller ikke nødvendigvis har en interesse for over 20 år gamle klassikere. De fleste her inne gikk f.eks stadig i barneskoene da E30 kom på markedet i 1982. Det er derfor litt begrenset hvor stor interesse E30 har selvom den er en fantastisk fin modell. Etter min mening burde bmwccn (og da spesielt forumet) åpne seg mer mot de unge og deres interesser (inkl. forumets design og oppbygning)... forøvrig et konsept vi forsøker å gjennomføre her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Lien, hadde ikke du også blitt drittlei hvis det hele tiden kom innlegg her inne med folk som ville vi skulle gå over til en annen type forum? Jeg synes vBulletin er best, men klager ikke her inne av den grunn Men jeg har fått signaler om at det skal satses mer på internettsidene, som jo er sørgelig lite oppdaterte. Det er faktisk via internett det rekrutteres medlemmer Når det gjelder aldersammensetning, er det nok endel yngre folk på bimmers ja, men har du vært på noen store treff merker du at det er oftere og oftere yngre folk som kommer. E30 er en kjempepopulær bil for alle aldersgrupper også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå