Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Hørest ikke dumt ut nei. Men når du først skal gjøre det,er det lurt og hå på en annen wg. for den orginale suger. :)

Det høres ut som en plan, den er jo ikke bare dårlig den er jo også svinetung og svinestygg. Takk for tipset skal sjekke litt på nettet. kansje du har et tips på en dugandes en som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt idag også.

Getrag 260 fra e23 og e34 m30 bunnpanne og oljepumpe.

CIMG1032.jpg

Giroverføringen som jeg brukte sist tok i hardykoblingen når bilen sto i revers. Den har også bøyd seg :shock:

Den til venstre er den gammle. Høyre er fra e30 260 og skal kortes.

CIMG1034.jpg

Kortet og malt

CIMG1036.jpg

Fått motorn opp i bukk.

CIMG1037.jpg

Ble positivt overrasket da jeg tok av toppdekselet :D

CIMG1038.jpg

CIMG1039.jpg

Kammen ser ny ut og vippene er fra 1996 :clap: Så toppen har sikkert blitt overhalt på slutten av 90-tallet så da slipper jeg å gjøre noe der. På med ny toppdekselpakning å skru lokket på igjen.

Her er ett bilde av hva jeg har tenkt å gjøre med wastegaten. Utrolig hva man finner på nettet hvis man leter :wink:

DSC00619.jpg

Noen har mer orden i verkstedet enn meg kan man trygt si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfestet på venstre side som jeg tidligere brukte på m30 uten turbo passer ikke mere da turboen står midt i veien. Tror det kommer til å bli ett merkelig feste :roll:

Platen på motorn.

CIMG1047.jpg

Turboen står midt i veien. på 745'en var festet bare på de 4 fremste hullene. På e30'en blir det de 4 bakerste. Trenger muligens ikke å bruke alle 6 hullene, men kapper av det overflødige når festet er ferdig

CIMG1048.jpg

Tight. Måtte justere litt på innsugshuset.

CIMG1049.jpg

CIMG1050.jpg

Dynamo får en rens og ny lakk.

CIMG1051.jpg

Reimhjulet på veiva var faktisk grått viste det seg når jeg vasket det. Mener alle jeg har sett er svart, men dette er også første gangen jeg har vasket ett :oops:

CIMG1052.jpg

Den store a/c kompressorn er skrudd av og solgt til Morty.

Er egentlig klar til å sette inn motorn nå, men mangler lageret i veiva. Det er bestillt så kommer nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og girkasse har møtt hverandre og henger i "elefantløften" og er klar til å settes inn i bilen, men i dag er jeg veldig sliten siden jeg kom hjem kl 9 i dag tidlig :drink:

Blir nok satt inn i morgen.

Fant dette klippet på youtube og det er motiverende :D

Denne har jo litt mere gamp, men men

Følg med på speedon :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...