Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir bra 8)

Er det samme farge på delebilen også?

De svenskene herjer fælt med bilene sine virker det som.

Samme farge ja, lachsilber metalic. Skal bare skruve over styling og front så ser den nok helt grei ut, men trenger nok en helakkering med tiden.

Dette er jo billige biler i sverige så blir lett å herje med enn sånn. Det er jo litt synd for disse bilene blir i mine øyne en klassiker snart.

Har montert motor idag, men er tross alt lørdagskveld så venter til i morgen med å sveise motorfestet ved turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motorn montert, har akkurat lagt siste sveis på motorfestet ved turbon og det henger til tørk etter lakk.

CIMG1257.jpg

CIMG1258.jpg

Motorbilder

CIMG1253.jpg

CIMG1254.jpg

Plastic fantastic :D

CIMG1256.jpg

Bakfangern har blitt sparklet nede på høyre hjørne, men ikke pusset og bare lakkert over. må nesten gjøre noe med det..

Planen om e46m3 "pottelook" er gruset da jeg aldri i livet kapper i original m-plast. Hvis jeg kommer over en i bakleppe i glassfiber blir det nok prøvd. Bare å kappe opp det originale pottehullet igjen da som jeg har sveiset, sparklet og pusset på :roll:

Hvordan tar jeg av dørpanelene uten og ødelegge klipsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står en m20 vaier på som er alt for kort, men har fått ett tips om att Peaugot/citroen har en multikabel som koster 500. Fulgte med forskjellige deler så man kan justere den så lang man vill.

Har ikke sett den ennå, men en danske kjører med en sånn og han mente den var genial :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg montert oljekjøler og holder på å tilpasse "steinbrettet"

CIMG1260.jpg

Skrev jo også att jeg ikke skulle kappe i original m-plast, men motorn må ha luft :wink: Dette kommer jo ikke til å vises når skiltet er montert, men skal ta det av på bane.

Har igjen å kappe ut i stålet innenfor.

CIMG1263.jpg

Tror du ikke borrmaskina tok kveld før jeg fikk tatt det siste hullet..

CIMG1261.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett 89-mod 320i m-tech 2 delebil innkjøpt. Har akkurat kommet hjem etter 85 mil bak rattet.

Bilen er original med 168.000km på telleren, men det er nok heller 268.000 vill jeg tro

Bilen har komplett styling, m-tech innredning,svart innertak, innerspeil med kartlamper+++

Bilen har også gått 3 år i sverige med m5 motor og original 320i bakstilling så det uler godt baki der :wink: Det er også 2002 bremskraftforsterker så den er litt hard på bremsene.

Uansett denne blir da donorbil til min e30,litt rar følelse å hugge en original m-ech 2 men med avgiftene og standen den er i er det langt fra verdt det å betale avgift.

tok bare ett bilde da jeg var på McDonals :?

dblrrp9qpde2gwwa7n2e.jpg

Stakkar M-tech2'en :( Men Det går jo til en god sak.. :lol:

Åssen interiør som står i? skal du bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et beist av en innsugsmanifoil 8)

Hehe ja, rart panseret går igjen...

Stakkar M-tech2'en Men Det går jo til en god sak..

Åssen interiør som står i? skal du bruke det?

Det er gråe m-stoler i tøy med varme. Førerstolen har slitt sidestøtte, men ellers er interiøret pent og skal monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg barnepass mens dama er på jobb så blir vell ikke gjort så mye.

Har fått greddy'n og måtte betale 230kr i moms så totalt ble prisen 2.230kr og det er jeg fornøyd med.

CIMG1270.jpg

Har også montert sota hvite blinklys foran.

CIMG1264.jpg

+ noen interiørbilder

Planen er å få tak i en strøken pass.stol til og bygge en bra førerstol av dem.

Pass.stol og baksetet skal bare renses og monteres.

Sliten førerstol...

CIMG1271.jpg

Ganske så strøken pass.stol

CIMG1273.jpg

Baksetet ser også strøkent ut(noen avtrykk etter at 2 felger sto der)

CIMG1272.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin passasjerstol finner du nok. Blir bra det interiøret der.

Er det svart tak og rollo også?

Fant en i Sverige, men 200 mil for å hente en stol til 500 blir litt langt. Ikke sikkert det blir så dyrt å sende heller da?

Svart innertak ja å rollo? er det rullegardin? Om det er rullegardin i den er jeg faktisk ikke sikker på :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skaffet meg banefelger.

Kom over noen billige 8,5x18 RH ac-schnitzer kopifelger. De er faktisk 2-delte :)

DSC00023.jpg

DSC00019.jpg

DSC00022.jpg

De ser jo nesten småe ut på bilen, men den står på bukker foran så ser vell større ut når man får den på bakken.

Blir fett å se helheten når bilen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...