Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Det var heldigvis bare en drivknute :applause:

h7gtkjrzzgw6pwy54giz.jpg

wybdslf5hwclypzk4bfl.jpg

Da den var klar for en prøvetur.

9j0v3tkbglw3n9wyb7ay.jpg

Fronten er av fordi el-vifta tok i radiatoren pga at intercoolern trykkte den inn. Skimsa bare radiatoren litt næremere motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært på nok en prøvetur. Denne gangen gikk det litt bedre, drivakslene holdt værtfall.

Merker at den får ladetrykk nå, men blir ikke akkurat redd av effekten. Største problemet nå er at jeg ikke har justerbare tårnlager så camberen er helt på trynet, spissingen også.

Men det er vertfall morsomt å endelig få prøvd den litt :wink:

Ble ett bilde

phkvrlw99bumnishwgla.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fortsatt en felg igjen å montere.

Under polering. Bruker autosol og borrmaskin med en poleringsak på.

s521vqktkihirpsy1ugi.jpg

Ferdig :wink:

surpagbwxavb1t6bw9a3.jpg

Montering av coilovers og k-sport tårnlager.

a2oew5mf4ikj3gdcbkj5.jpg

b79b3ufpdtgihi054b2r.jpg

edtymedlbkteuc2hvbso.jpg

e8fgv1kaakfpb6ivbdfr.jpg

Og vips så passer ikke felgene lenger #-o Trenger vertfall 10mm spacer.

Universale k-sport lager som hadde annen boltsirkel enn e30 selfølgelig.. Men de er laget i alu så gikk greit å borre nye hull.

Skjemmes av bremsene, men det ligger e36m3 bremser på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers har en tendens til nettopp dette jah ;)

Ja, har Et 37 i innpress på felgene foran og de sto ca 5 mm fra fjærbenet med e36 dempere. Leser her på forumet at du må shimse bremseskiven en del for å få på e36m3 skiver med e36 (ikke m3) spindel. Så kansje jeg slår 2 fluer i en smekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hei...kor d går med proskjekte dett??

nåh har jeg fåd min opp å gå ...blei meget bra med datasprut for å sei d sån :) var rimeli godt drag på 0.7-0.8bar :D

Skrur litt av og til. Holder på å bytte ut den hydrauliske bremsekraftforsterkeren til original vakum. Når jeg gjorde det passet ikke slangene til servopumpa så nå har jeg byggd om en m40 pumpe til å passe på m30 braketten. Tror ikke det blir noe mer kjøring på meg i år, skal plukke av innsug å sveise på ett alu-bend så spjeldet blir stående riktig vei+ legge nye rør.

Gøy å høre at din fungerer da! satser på mye kjøring neste sommer :wink: Hvordan har du gjort det med servoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom tilfeldigvis over at m102 ladder 0.7 bar originalt, ikke 0.4 som jeg trodde. Jeg kjøpte jo wastgate med 0.4 grunntrykk å kjører på det.. 0.3 bar utgjør nok en del, ikke rart jeg synes den går som da jeg hadde m30b32 sugis i... ](*,)

Burde jeg da bytte fjær i wastegaten til 0.7bar eller bare koble opp greddy b-spec booster'en jeg har liggende?

Tenkte egentlig å ha original effekt på den ene innstillingen og det turboen/grenrøret tillater på den andre innstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...... næi æ bruka org e30 pompa på min...brukte litt diverse festa fra en anna motor å sån..fikk den te å passe tilslutt... måtte jokse masse..ska se om æ finn et bilde utta den så...likte greit å ha en justeringsventil du skan stille trøkke på skjøl..e jo enklar å stille opp då....dreg ganske bra på 0.7 før å sei d sån...sykt lett å spin piruetta me :D starta på 2 gire å bære børna å børna utta fan :D me 245 dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...