Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Siste innspurt før "vårslipp"

Nyoverhalte e36m3 callipere, nye skiver og klosser

P5030171.jpg

E36m3 spindler

P5030172.jpg

E30m3 bakbremser, gått 1 sesong

P5030175.jpg

Da er spørsmålet: Står denne skiven på riktig side? (pass.side)

P5050176.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Samme ståa med ny radiator og vannpumpe, ble varm på tomgang.. Men nå er alt i orden :D Monterte elvifte fra Merce 190 og ny 80 graders termostat, så nå har den stått i 30 min på tomgang uten problemer. Var en glad mann da :wink: Minuset er at jeg ikke får plass til intercooleren da den er for tykk, så nå er cooleren byttet ut med et 2,5" rør... Skal bestille en smalere men større.

Du får være med å sitte på en runde når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme ståa med ny radiator og vannpumpe, ble varm på tomgang.. Men nå er alt i orden :D Monterte elvifte fra Merce 190 og ny 80 graders termostat, så nå har den stått i 30 min på tomgang uten problemer. Var en glad mann da :wink: Minuset er at jeg ikke får plass til intercooleren da den er for tykk, så nå er cooleren byttet ut med et 2,5" rør... Skal bestille en smalere men større.

Du får være med å sitte på en runde når jeg kommer hjem.

LIKER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

:mrgreen:

Hei Rogern

På morran i dag kjeda jeg meg litt, eller gjorde jeg det? Neida jeg fant denne tråden :)

Snaut bra å lese, liker at du prøver deg frem, mange bra løsninger og de ser ut til å være gjennomtenkt.

Lykke til videre og det mystiske stoffet du dreide foringer av på s10 er Delrin.

Jeg følger med :D

Den skiven står riktig ja. Rillene inni skal kaste luft ut fra navet.

Rillene skaper en virvel rundt skiven og den varme luften suges ut,

setter du de andre veien lukker du inn varmluften i hulrommene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei Rogern

På morran i dag kjeda jeg meg litt, eller gjorde jeg det? Neida jeg fant denne tråden :)

Snaut bra å lese, liker at du prøver deg frem, mange bra løsninger og de ser ut til å være gjennomtenkt.

Lykke til videre og det mystiske stoffet du dreide foringer av på s10 er Delrin.

Jeg følger med :D

Den skiven står riktig ja. Rillene inni skal kaste luft ut fra navet.

Rillene skaper en virvel rundt skiven og den varme luften suges ut,

setter du de andre veien lukker du inn varmluften i hulrommene :)

Takker for hyggelige tilbakemeldinger :wink:

Delrin er det nok det heter ja.

Har ikke fått brukt bilen noe i sommer heller :? Så alt er som det bruker å være... Har i sommer fått mitt andre barn og kjøpt nytt gammelt hus, så tiden strekker ikke til lengre. SKAL ta meg tid til noen kjøreturer i august, da skal jeg knipse noen bilder.

Hadde meg en kjøretur da jeg flyttet bilen til det nye huset, da blåste jeg pakningen i mellom grenrør og wastegate. Originalt på 745i sitter det en metallring ned i ett spor i flensen på den originale wastegaten, men ettersom jeg har uoriginal wastegate har jeg ikke dette sporet og har nå blåst 2 pakninger. Så nå leverer jeg røret til ett firma som kan frese ut ett slikt spor til meg så satser jeg på at problemet er borte.

Ellers så drar bilen godt med 0,85 i ladetrykk. Noe jeg ikke liker er TA-Technics coiloverene, de er alt for stive. Tror jeg bare skal handle inn god gammel bilstein b8 dempere og muligens H&R fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gleder meg til å få prøvd den. ;)

Når reiser du på sjøen igjen? Jeg skal ikke ha inn E30n før jeg har fått felgene, men vi kunne prøvd å fått inn din og M3n en dag nå. Går ut i langfri på mandag jeg. Har fått løsnet stemplene i bremsene på Hiluxen i dag, så regner med den er klar til etterkontroll til uka og. ;)

Sorry for OT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touareg er tøft! :) Er det 22" felger?

Men, jeg har hørt litt ymse om bl.a trøblete elektronikk(iallefall på de første som kom)..

Takker :wink: Har alle kvitteringer/servicer siden bilen kom til Norge i 2006 (er en 04) Det jeg kan se, er at det vært litt feilsøking på lys og airbager. Håper jeg slipper noe slikt tull :wink:

Er 22" ja, merker egentlig ikke noe til at det er så store hjul på den, trodde den kom til å spore noe jævlig.

Gleder meg til å få prøvd den. ;)

Når reiser du på sjøen igjen? Jeg skal ikke ha inn E30n før jeg har fått felgene, men vi kunne prøvd å fått inn din og M3n en dag nå. Går ut i langfri på mandag jeg. Har fått løsnet stemplene i bremsene på Hiluxen i dag, så regner med den er klar til etterkontroll til uka og. ;)

Sorry for OT..

Reiser på onsdag, så må få inn bilen snart ja :wink: får prøve den da :wink:

jeg kan ikke si jeg likte de hjulene altså. men bilen er tøff den :)

Aldri likt chromehjul jeg heller, men de kler bilen :wink: Bilen har 5x120 så, kansje det dukker opp noen kulere fra x5/6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...