Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

meget bra og kult prosjekt, men, er en ting jeg lurer på, det er ang det justerbare staget bak, får ikke justert det nå siden du har stag som går i gulvet som er skrudd fast?

Tenkte på det jeg også,men det funker. når jeg slakker det blir det slakkt og når jeg stremmer blir det stivt som bare det.

"føttene" skråner bakover istedet for rett ned og det hjelper jo på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ossen har du tenkt og løse det med 5 bolt foran a? flere muligheter der også.

mvh

Thorbjørn R

På side 6 har jeg montert fjærbein og bremser fra e36 318is, men mangler fortsatt bærearmer fra m3 3,2 og exentriske foringer.

Dette blir nedprioritert til våren.

Jeg valgte denne løsningen for jeg har gode erfaringer med e36 m3 bremser og planen er å skaffe spindler og bremser med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combatkit. takk for tipset :D

Veldig mye pussing og sparkling nå.. det er drygt!

Speila tar form. Var veldig stor glippe mellom speil og brakket.

CIMG0776.jpg

Diffusern tar også form. (prøvespraying for å se mangelfull pussing)

CIMG0777.jpg

Skal begynne å lage bakpotta med 4 stusser etter helgen. Blir så jeg går for 3" stusser,ble akkurat passe det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynnt på bakpotta som blir en tversmontert 745i potte. Skal skjære 4 nye hull midt på potta.

745i potte. Faktisk 70cm lang og det er 66cm imellom ytterst på hullene i karroseri, så går akkurat.

CIMG0778.jpg

Sveisa tett de originale endehullene

CIMG0779.jpg

Montert e36 oppheng på begge sider. Kjekkt uten reservehjulbrønn!

CIMG0780.jpg

Nå skal jeg ta meg en øl eller 5 :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uff, her går det sent.. Vært litt soffagris i det siste.. Intercoolern har kommet da, men den ligger i stua :wink:

Passer meget bra i fronten og trenger ikke å kappe i noe. Luftinntaket til bremsene i fronten må bygges om litt da rørene/slangene kommer til å gå der. Kunne vært 10cm høyere, men den er sikkert stor nok.

CIMG0838.jpg

CIMG0839.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig dere liker løsningene, men ting tar tid når man bruker egne løsninger. Til gjengjeld blir det som regel som man har tenkt seg :D Får håpe jeg blir ferdig til våren da motoren fortsatt står i en annen bil... Har hele desember fri så satser på prøvemontering av motor da. Gleder meg til det \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ups jo burde vell det. Jeg hadde liggende som passet etter litt modifisering. selve bremsekaliptern er lik på e30 325i,m3e30, 735e23.

Det er bare den klaven som skrues fast i broen som er ulik, men de koster også 1700 per stk til m3...

Hei. Flott prosjekt du har på gang her. Egne løsninger e drit kult 8)

Kunne du forkalrt hvordan du fikk kalippere til 325 til å passe m3 skiver. Skal handle skiver til min bak. Kanjse jeg kunne gått for m3 skiver og.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drei av 2mm på bakfelgene, det hjelper nok betraktelig på innpresset og skjermen. Bakpotte løsningen ser morro ut, sveis på rørene et stykke ned på potta, så ikke selve potta vises under bilen :)

Kansje dreie av 2 mm på bremseskivene og 2 mm på felgene.

4mm Hadde nok hjelpet på litt.

Potten blir ikke å se, annet enn rørene. Ble litt mere jobb med potta enn jeg trodde, men har ikke gidd opp enda :wink:

Ceylon: Er nok litt mere jobb enn å bytte bare skiven.

325 calliptern passet dårlig, men 735i,en hadde mye mere gods å arbeide med. Selve callipterne er like, men den klaven som du skrur i broen så calliptern står fast er ulike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...