Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Her får oppstarten vente på seg. Mangler gnist, regner med det er en bagatell.

Har snakket med Claus på felgen-garage.de om nye ytterringer på bakfelgene så de blir 9,5" bak. Han mente at mine 10,5" var et05 og med nye ringer vill jeg få et18. Prisen var 190 euro per ring+ 45 euro i frakt. Blir jo ca 3500,- for dette da, men må nesten prøve bilen med felgene før jeg bestemmer meg.

Kan jeg bytte ringer selv, eller må dette gjøres hos en proff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest i gjennom hele tråden din no, blir bra dette:) stå på!

Takker, er på jobb nå i 14 dager til men når jeg kommer hjem regner jeg med det blir oppstart og første prøvetur.

Har sitti å lest koblingskjema opp å ned nå og lurer på om jeg har funnet noen feil jeg har gjort.

Ellers så ble bremser å clutsj luftet mens jeg var hjemme og clutsjn er litt hardere enn normalt, men akkurat passe i mine øyne.

Ingen som har svar på det med felgringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kan noen gi meg ett spark i ræva så jeg får første prøvetur før sommeren er over...

Har ikke skjedd noe på 2 mnd.

Har kjøpt 2 "nye" m-tech 2 stoler som er gråe da de jeg hadde var litt for blåe til å passe med resten av interiøret.

e36m3 bremser (foran) ligger også klar som skal overhales og lakkes før de monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker originale vippearmer ja, motorn er urørt. Planen var å kjøre slik i sommer å kjøpe z55 turbokam + forsterkede vipper til neste sommer. Det holder nok når jeg ikke skal ta ut mer enn 350hk med original turtallsperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke gi deg her nå som du er så langt på vei og sommeren går fort!! :)

Hvordan hvordan har du tenkt og få på de E36 M3 bremsene du kjøpte av meg forresten? Lage til eit adapter eller? Skal ha E36 M3 bakbremser på min og må lage til eit adapter selv, men har ikke begynt på det enda så vet ikke helt hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke gi deg her nå som du er så langt på vei og sommeren går fort!! :)

Hvordan hvordan har du tenkt og få på de E36 M3 bremsene du kjøpte av meg forresten? Lage til eit adapter eller? Skal ha E36 M3 bakbremser på min og må lage til eit adapter selv, men har ikke begynt på det enda så vet ikke helt hvordan.

Bak har jeg e30m3 bremser med 735i caliptre og der trenger jeg bare å skimse ut 9.5mm så der var det ganske enkelt. Har bare 2 muttere på nå som skims, men har funnet en bit i stål som er 9,5mm så i den er det bare å borre hull i å montere i orginalhullene på brua.

Forran har jeg ikke sjekket enda, men her er montering av brembo bremser på e39: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1

Det var litt av en url :lol:

Ligger noen bilder der av ett adapter.

Må vell bare måle seg frem og bygge ett selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...