Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Skuffer flere enn meg selv ser jeg.. Det varmer :wink: Går 2-årig teknisk fagskole nå og er hjemme bare i helger/ferier+ at jeg har fått en liten datter så tiden i garasjen jeg har til råde går til å holde bruksbilen og touringen igang.

Har et lite håp om å få startet den og få prøvekjørt den i sommer. Hadde vært skikkelig morro å fått den i stand så jeg kunne vist den frem på lånke i sommer, men lover ingenting.

Har vinterferie snart nå og da lover jeg noen nye bilder. Bittelitt har da skjedd :wink:

g5d9m4ux38obkjwicq1x.jpg

Har fått tak i "ny" blokk til bruksbilen nå og den skal monteres til våren for på lånkebanen og Frøyabanen skal jeg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang igjen. Driver nå og tar ut taktrekket, alle rutene må ut fordi trekket ligger klistret under rutepakningene. Har tatt ut det svarte trekket fra delebilen. Skar meg no jævli på takluka så nå har jeg meg en liten pause til jeg slutter å blø :wink:

b9ebd7if23fdztc9529d.jpg

M-tech taktrekk.

Bytter også takluken med det samme da min har noen rustflekker på seg og den på delebilen er strøken.

Skal også montere speil med kartlamper fra delebilen. Vet ikke om jeg må flytte over ledningsnettet eller om det ligger der på min bil. Godt å være igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang igjen. Driver nå og tar ut taktrekket, alle rutene må ut fordi trekket ligger klistret under rutepakningene. Har tatt ut det svarte trekket fra delebilen. Skar meg no jævli på takluka så nå har jeg meg en liten pause til jeg slutter å blø :wink:

b9ebd7if23fdztc9529d.jpg

M-tech taktrekk.

Bytter også takluken med det samme da min har noen rustflekker på seg og den på delebilen er strøken.

Skal også montere speil med kartlamper fra delebilen. Vet ikke om jeg må flytte over ledningsnettet eller om det ligger der på min bil. Godt å være igang igjen.

Se der ja ;) blir vel fart i sakene nå tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til i Trøndelag? :)

Ser forøvrig meget bra ut, stå på videre!

Takker, holder til på Kyrksæterøra.

Nice, gjennomført bra blir det uten tvil, så skjønner at du ikke stresser også egentlig, tar for mye mere tid å gjøre alt på ordentlig vis ;P

Satser på at det blir bra tilslutt :wink:

Taktrekket er nå på plass, mangler å sette inn siderutene. Til speilet med kartlampene måtte jeg flytte over noe av ledningsnettet fra delebilen, men var plug and play. Skal få tatt noen bilder idag når jeg har fått inn interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er taktrekket og alle rutene på plass igjen. Minn meg på å ikke gjør dette igjen, makan til prakk for å få det pent.

3jcowqm5u1rbfz1ldumk.jpg

fbhzs5gyfr5tm03vkcqr.jpg

Baksetene er inne så mangler bare å sette inn forstolene nå så er jeg stort sett ferdig innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden det er 18 kalde ute, driver jeg med litt pusslearbeid inne. Kjøpte 2 grå m-stoler for en tid tilbake og sitteputen på førerstolen er slitt. Jeg kjøpte dem i den tro at dem var av slikt utseende som de fleste andre er, grå med sorte striper. Disse er da selfølgelig grå med gråe striper #-o

Tanken min var å bruke trekket av en originalstol å leke sydame, men nå ser jeg jo at de ikke er like.

Skal se om det går uansett..

Hun kunne bare ikke holde seg ut av MMMMMMMMMMMMMM-stolen :wink:

CIMG2381.jpg

CIMG2383.jpg

Tror også jeg flytter over førerryggen til passasjersiden da den begynner å få slitasje der du sklir inn.

CIMG2385.jpg

Noen som vet hva et slikt trekk koster på koed? (hvis de har)

Larsinnj: nytt ratt kommer vell fort når den nærmer seg kjørbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort samme tabben som meg du da, eg har grå med grått skinn på sidene, og fikk 2 mørke som jeg skulle ta deler fra, like di du har på bildene.

har du trekk du vil kvitte deg med fra di lysegrå?

De på bildene er grå med grått skinn så da har vi nok samme problemet ja...

Skal ikke kvitte meg med noe enda vertfall, skal prøve å finne ett putetrekk.

Var ute å målte på ikke-sportstolen nå og trekket er for smalt til å brukes selfølgelig...

Baksetetrekk kan brukes, men jeg har ingen ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kjøpt trekk 1600.- ca. vi kunne jo evt byttet

Tror du har misforstått meg, jeg har kun grå seter med grått skinn, men har mørkegråe ikke-sportstoler liggende som jeg tenkte å klippe ut stoff av,men de er jo for mørke...

kjekt med vinterferie rogern :D

Gjett om det er :D

Gjort litt mer på setene. Trekket ble jo for mørkt, men det får bare bli sånn til et som har samme farge dukker opp.

CIMG2386.jpg

Delestol (ikke-sportstoler) Trenger vippefunksjonen da mine stoler er fra touring..

CIMG2388.jpg

Bare å ta fram saksa å sysakene :roll: Jepp, er seriøs

CIMG2389.jpg

Har sydd fast trekket i front, men mangler spraylim (sklisikring) for å sy ferdig.

Prøvemontering, dette ble jo alt alt for mørkt, men som sagt det får duge til jeg kommer over riktig trekk. Koed har ikke inne for øyeblikket og 1600,- er mere enn jeg betalte for stolene. Liker ikke ting halvgjort, men men...

Har vært ut i garasjen å splittet opp elnettet idag. Har 12 volt på begge polene på coilen når tenningen står på.

(samme som på en e30 jeg målte på) Den grønne som går inn på fordeler har 2 plugger på seg og har ikke strøm i seg, tror det er her problemet mitt ligger.. lurer på om denne kontakten skal ha strøm hele tiden eller om den får når man drar på startern. Har holdt på alene idag så litt vanskelig å si. Kan også være at det er koblet feil en eller annen plass så den ikke får signal til å sende strøm dit.

Gøy å være litt igang igjen selv om det er mest hodekløing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...