Gå til innhold

E30 "Bigblock" turbo.


Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

Høres bra ut, få det sammen til neste helg ! :)

Hehe, har brukt all for lang tid på denne til å stresse den sammen nå. Men nå må prøvetur være like rundt hjørnet.

Takker og bukker for oljekjøleren, den ser ut til å passe bedre enn den originale :wink:

fåd sett nåkka på el nette på kontakten??

blir rått me de felgan der :D

Skal skrive det opp i løpet av helga, driver å setter sammen en m20b25 som har hatt rådebank og den skal inn i min andre e30 imorgen.

Det var bra det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en feil...

Steinbrettet ser ut til å være skjevt, selfølgelig. Den var ikke sånn tidligere så steinbrettet fra m-techen må ha fått seg en kakk og jeg har solgt det gamle...

i46nxn2wmnrlwobbqbq3.jpg

Har også fått på en bakfelg, innpresset ser ut til å bli perfekt nå. Høyden ser ikke bra ut (40mm bak)

mk4l5knx0g8eaeon5z1r.jpg

978h1ibtw5ucdfblxjrz.jpg

05ws3sxg3425wbqwqc6d.jpg

Har også funnet feilen foran med demperene. E30 fjærene kan ikke brukes, må ha e36m3 fjærer.Burde ha skjønt det ](*,) e30 fjærene er bare halve lengden av e36 fjærene. Jeg har bare supersport liggende og de er for breie. prøvde e30 fjæra på et e36m3 fjærbein og det passet perfekt. m3 har vell smalere fjærer fordi de ikke har senterert topplager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sliter med elnettet på 745 motoren min, mistet plutselig gnist :(

så har jeg et 2,8 nett som fungerer, å vil prøve å gjøre det samme som du har gjort.

Har du lyst i skrive/ vise hvordan du har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen fikk se dagslys idag, noe den ikke har gjort på en god stund. Imorgen skal den ut å få seg en vask.

ll7oe80ji48kgt8ojf95.jpg

vhb9qy7i60pxjtj9id4s.jpg

Midtpotta må dessverre av igjen da det ikke er plass til den, håper den kan monteres helt bak på bilen på tvers alla volvo.

tnyzwjmgpcq69fi2lnf9.jpg

Noen bilder av bakbremsene, måtte lage braketter. E30m3 caliptere som er bolt-on blir kjøpt når jeg blir rik..

3f2askago1h8cgtznbvg.jpg

0p48g4575vqifm54q2ix.jpg

Og ett lite bilde av en av kompisene mine i garasjen :lol:

gc1i8sjny009xh0wsd1i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å få til en liten prøvetur imorgen. Må bare løse gassvaierproblemet...

Bilen går dårligere på tomgang til varmere den blir, men skal se om jeg får fikset det imorgen.

Har luftet bremser og kjølesystem idag. Servosystemet lekker selfølgelig en plass jeg ikke ser det...

Kansje den er helt fin til du skal prøve den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på lenge med denne nå roger?

Bare shining og det du skreiv i siste post igjen nå da?

Hvordan er intriøret?

Hehe den har "nesten" vært ferdig det siste året :wink:

Kjørte 100 meter med den igår og den er forferdelig å kjøre. Servo funker ikke pga lekkasje, spissingen på framhjula er helt på tryne og midtpotten tar nedi den minste hump, men fy F som den går :D

Står gråe m-stoler i bilen. Skal ta noen bilder når jeg begynner å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en 5 minutters prøvetur. Virker som om diffen gikk til helvete, Dro ut første gir så smalt det baki der. Trillet hjem og klarte å kjøre inn i gårdsplassen med mye viberasjoner. Bare å plokke istykker igjen da :roll:

Synes det er veldig rart at en 3,46 diff med store huset ikke skal tåle mer enn 5 min kjøring.. Ble ikke skremt av bilen heller, den gikk like godt med 3,2 sugis (om ikke bedre) så spørs om jeg har lekkasje. Den laddet ca 0,4 bar ved pådrag, men turbotrykksmåleren står på slangen imellom turbo og wastegate så den ladder ivertfall, men spørs om ladetrykket når fram til innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en 5 minutters prøvetur. Virker som om diffen gikk til helvete, Dro ut første gir så smalt det baki der. Trillet hjem og klarte å kjøre inn i gårdsplassen med mye viberasjoner. Bare å plokke istykker igjen da :roll:

Synes det er veldig rart at en 3,46 diff med store huset ikke skal tåle mer enn 5 min kjøring.. Ble ikke skremt av bilen heller, den gikk like godt med 3,2 sugis (om ikke bedre) så spørs om jeg har lekkasje. Den laddet ca 0,4 bar ved pådrag, men turbotrykksmåleren står på slangen imellom turbo og wastegate så den ladder ivertfall, men spørs om ladetrykket når fram til innsuget.

Må ta ut diffen på delebilen ganske raskt jeg nå da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke var en drivknute som gikk?

Håper det :wink:

Jeg hadde jo begge av når jeg byggde om med m3 nav, Kansje jeg byttet om på dem slik at den som sto på førersiden nå står på pass. siden... Det er det vell ikke sikkert de tåler?

Da har jeg hatt en 5 minutters prøvetur. Virker som om diffen gikk til helvete, Dro ut første gir så smalt det baki der. Trillet hjem og klarte å kjøre inn i gårdsplassen med mye viberasjoner. Bare å plokke istykker igjen da :roll:

Synes det er veldig rart at en 3,46 diff med store huset ikke skal tåle mer enn 5 min kjøring.. Ble ikke skremt av bilen heller, den gikk like godt med 3,2 sugis (om ikke bedre) så spørs om jeg har lekkasje. Den laddet ca 0,4 bar ved pådrag, men turbotrykksmåleren står på slangen imellom turbo og wastegate så den ladder ivertfall, men spørs om ladetrykket når fram til innsuget.

Må ta ut diffen på delebilen ganske raskt jeg nå da? :D

Tja spørs det ja, men håper det bare er en knute som har gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...