Gå til innhold

Tuningboks / chiptrimming, spennende artikkel.

Anbefalte innlegg

Skrevet
BalleKnalle: Jeg trodde også at AC Schnitzer bytter ut hele motorstyringen, men jeg spurte BMW konkret om dette og de sa at de kun gjør det samme som f.eks. KCR: Øker dieselmengden. BMW her i Skien skal ha 20000,- for denne tuningen til min bil Årsaken til den høye prisen er i følge BMW garantien de gir på motor drivverk, ikke selve tuningen i seg selv. AC Schnitzer OVERTAR garantien fra BMW, og tar seg derfor betalt for dette. Min kilde til dette er altså BMW her i Skien som også selger AC Schnitzer.

Bare en liten anekdote... hvis det er korrekt at årsaken til den høye prisen ikke er selve tuningen, men derimot en ren betaling for den nevnte garantien... er det også korrekt å si at store deler av prisen må kunne betraktes som en ren forsikringspremie hos BMW og/eller AC Schnitzer. Dette er etter min mening en temmelig kostbar forsikringspremie å betale for 37 ekstra hestekrefter. Kan det ha noe med at BMW´s og/eller AC Schnitzer´s forretningsrisiko øker dramatisk ?... :roll:

Skrevet
BalleKnalle: Jeg trodde også at AC Schnitzer bytter ut hele motorstyringen, men jeg spurte BMW konkret om dette og de sa at de kun gjør det samme som f.eks. KCR: Øker dieselmengden. BMW her i Skien skal ha 20000,- for denne tuningen til min bil Årsaken til den høye prisen er i følge BMW garantien de gir på motor drivverk, ikke selve tuningen i seg selv. AC Schnitzer OVERTAR garantien fra BMW, og tar seg derfor betalt for dette. Min kilde til dette er altså BMW her i Skien som også selger AC Schnitzer.

Har du (eller noen andre), andre kilder med konkret teknisk info om AC Schnitzer trimming, er jeg veldig interessert i å høre mer. Driver å vurderer trim til min 320d om dagen :)

Det beste ville vært å kontakte Ac Schnitzer direkte for kalde fakta, men håper for all del at det ikke bare er en "tuningboks" de selger.

The first challenge is to develop a performance upgrade for the 2.0d. This will comprise a special Control Unit Program and take the power of the M47D20 TU standard engine to around 147 kW / 200 HP

Ac-control-unit.gif

Men med tanke på pris/risiko ville jeg valgt f.eks TS racing hadde det vært min bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...