Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sikker på at den skulle slå inn når man nådde den røde streken på turtelleren, hos meg begynner det røde på 6000, mens turtelleren slår inn på ca 5000 omdreininge. hvorfor skal den slå inn FØR den røde streken begynner hvis det er unødvendig , hadde det vært fare på ferde før den røde streken burde de vel begynt den røde streken tidligere ?

Har man noen mulighet til å påvirke dette på noe vis ?

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jaha ?!?!?!?

kan man påvirke dette på noe vis da?

hva kan være feil med motoren min for at dette skal kunne skje? , bilen begynner å "hakke" ved 5000rpm.

jeg går ut fra at dette er turtallsperra.

noen som har noe mere info på dette området?

Skrevet

kan pluggene virkelig være slik at bilen stopper\mister motorkraft ved 5000 rpm , er det ikke slik at enten så virker de ikke i det hele tatt eller så virker de over hele linja ?

Skrevet

Plugger og pluggledninger kan ha en del å si. Var dårlige pluggkabler på min for noen år siden. Ble en helt annen bil etter bytte. Kan også vere coilen.

Er du sikker på at det ikke er turtelleren?

Du kan jo se hva slags hastighet du har viss du drar den ut på første og andre gir og se om det ser fornuftig ut.

Skrevet

en kamerat av meg har en citroen.. og den sluttet å dra på rund 4000... han trodde d var innsprøytningen.. men d viste seg at d var et tett bensin filter... bilen hans gikk som en kule etterpå.. sjekk filteret ditt. kansje d kan være løsningen

:P

Skrevet

Er det en <-95mod 318 skal du ikke se bortifra at det kan være kammen eller vippearm(er). Når disse blir slitt kan du få dette problemet. Tikker den mye?

Skrevet

hvilken årsmodell er bilen din ?

På noen eldre biler sitter turtallsperra på rotoren i fordeleren. Rett og slett et lodd som blir dratt av sentrifugalkraften, og tar vekk kontakten mellom rotoren og lokket...

isåfall bytt rotor, til en uten sperre :)

Skrevet
  bzzlink skrev:
hvilken årsmodell er bilen din ?

På noen eldre biler sitter turtallsperra på rotoren i fordeleren. Rett og slett et lodd som blir dratt av sentrifugalkraften, og tar vekk kontakten mellom rotoren og lokket...

isåfall bytt rotor, til en uten sperre :)

Hey satt akurat og lurte selv på hva denne var til. hadde en veldig sterk misstanke da det virka veldig logisk på rotoren min :lol:

Lærer noe hver dag gitt..

Skrevet

bilen min er en 98 mod.

Når jeg kommer til 5000 rpm kutter den og jeg må slippe gassen litt, det er en brå kutt ikke noe forvarsel eller forsiktig kutting.

å skifte bensinfilter er det noe jeg kan gjøre selv eller er det en sinnsyk prosess med mye man må passe på ?

Skrevet

Har selv en 318i, men med M40 motor da. Den kutter på 5400 omdr/min.

Der er det kammen som er slitt, tror jeg....men jeg hadde prøvd å bytte bensinfilter først om jeg var deg, er "litt" rimeligere det :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...