Champ Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Jeg var sikker på at den skulle slå inn når man nådde den røde streken på turtelleren, hos meg begynner det røde på 6000, mens turtelleren slår inn på ca 5000 omdreininge. hvorfor skal den slå inn FØR den røde streken begynner hvis det er unødvendig , hadde det vært fare på ferde før den røde streken burde de vel begynt den røde streken tidligere ? Har man noen mulighet til å påvirke dette på noe vis ?
hagenisse Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 På en 318? Da er noe galt. På isbilen min kommer turtallssperra laaangt inn i det røde området. Faktisk rett før det er slutt på turtelleren
Mr_Sunde Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 På min 318i så kommer turtallsperra på ca. 6500rpm og det røde feltet på 6000. Enten så er turtelleren din feil, eller så er det noe muffens med motoren din.
Champ Skrevet November 8, 2006 Forfatter Skrevet November 8, 2006 jaha ?!?!?!? kan man påvirke dette på noe vis da? hva kan være feil med motoren min for at dette skal kunne skje? , bilen begynner å "hakke" ved 5000rpm. jeg går ut fra at dette er turtallsperra. noen som har noe mere info på dette området?
Champ Skrevet November 8, 2006 Forfatter Skrevet November 8, 2006 kan pluggene virkelig være slik at bilen stopper\mister motorkraft ved 5000 rpm , er det ikke slik at enten så virker de ikke i det hele tatt eller så virker de over hele linja ?
Mr_Sunde Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Plugger og pluggledninger kan ha en del å si. Var dårlige pluggkabler på min for noen år siden. Ble en helt annen bil etter bytte. Kan også vere coilen. Er du sikker på at det ikke er turtelleren? Du kan jo se hva slags hastighet du har viss du drar den ut på første og andre gir og se om det ser fornuftig ut.
Aleks Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 en kamerat av meg har en citroen.. og den sluttet å dra på rund 4000... han trodde d var innsprøytningen.. men d viste seg at d var et tett bensin filter... bilen hans gikk som en kule etterpå.. sjekk filteret ditt. kansje d kan være løsningen
T Y racing Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 ja sjekk filter og eventuellt pumpe,du kan rase motoren hvis ikke dette er bra.
CrZyWiz Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Er det en <-95mod 318 skal du ikke se bortifra at det kan være kammen eller vippearm(er). Når disse blir slitt kan du få dette problemet. Tikker den mye?
bzzlink Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 hvilken årsmodell er bilen din ? På noen eldre biler sitter turtallsperra på rotoren i fordeleren. Rett og slett et lodd som blir dratt av sentrifugalkraften, og tar vekk kontakten mellom rotoren og lokket... isåfall bytt rotor, til en uten sperre
Rotty Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 bzzlink skrev: hvilken årsmodell er bilen din ?På noen eldre biler sitter turtallsperra på rotoren i fordeleren. Rett og slett et lodd som blir dratt av sentrifugalkraften, og tar vekk kontakten mellom rotoren og lokket... isåfall bytt rotor, til en uten sperre Hey satt akurat og lurte selv på hva denne var til. hadde en veldig sterk misstanke da det virka veldig logisk på rotoren min Lærer noe hver dag gitt..
Champ Skrevet November 9, 2006 Forfatter Skrevet November 9, 2006 bilen min er en 98 mod. Når jeg kommer til 5000 rpm kutter den og jeg må slippe gassen litt, det er en brå kutt ikke noe forvarsel eller forsiktig kutting. å skifte bensinfilter er det noe jeg kan gjøre selv eller er det en sinnsyk prosess med mye man må passe på ?
mr.big Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Har selv en 318i, men med M40 motor da. Den kutter på 5400 omdr/min. Der er det kammen som er slitt, tror jeg....men jeg hadde prøvd å bytte bensinfilter først om jeg var deg, er "litt" rimeligere det
Champ Skrevet November 10, 2006 Forfatter Skrevet November 10, 2006 ok , men kan man gjøre det selv, er det vanskelig ? og er det mye arbeid ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå