Gå til innhold

Kvalitet generelt på BMW?

tobben!
 Share

Anbefalte innlegg

BMW før 1996:

Generell meget god kvalitet på motor og gir

Dårlige karosserier med mye rustproblemer, dårlige krashtest resultater!

Elektronikkporblemer unntatt motor

++Lyd og kjøreopplevelse

BMW etter 1996:

Meget god kvalitet på motor og gir

År etter år kåret til årets motor

Meget solide og stive karosserier + meget sikre biler

Ingen kjente rustproblemer

Dette er forutsatt man følger service

BMW har alltid vært ledende i verden med sine toppmodeller.

8-serien som ble en salgsflopp var en inovasjon innen bilteknologi og mange lærte av BMW av denne bilen. Mye av denne nye teknologien brukes den dag i dag! Spesiellt når det gjelder understell!

Konklusjon: BMW er en kjøremaskin laget for å kjøres og nytes og ikke spares på.

Det er tross alt et bilmerke som selger luksusbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Var selv en av de som snakka drit om BMW før...inntil jeg fikk prøvd og kjøpt en selv. Virker som om de ungdommene som ikke har pengene til å kjøpe en "nyere" (92-96) BMW, tar det igjen på drittsnakk.

Mens de selv sklir rundt i enten pappas Volvo eller har en gammel Fiesta selv. BMW er ikke så dyre på deler og er man flink til å vedlikeholde, og kjøre bilen driftsvarm før man går over 3000 RPM så holder BMW mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at folk elsker å snakka drit om BMW. Aner jeg misunnelse eller? :P Selv synes jeg at BMW ligger mange hakk over de fleste biler i kvalitetsfølelse. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min E34.

Tror kanskje at grunnen til at folk sier at BMW er så dyrt osv, er at de som eier BMW liker å pusse bilen opp. Hvis det kommer en feil, blir den rettet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW før 1996:

++Lyd og kjøreopplevelse

BMW etter 1996:

8-serien som ble en salgsflopp var en inovasjon innen bilteknologi og mange lærte av BMW av denne bilen. Mye av denne nye teknologien brukes den dag i dag! Spesiellt når det gjelder understell!

Konklusjon: BMW er en kjøremaskin laget for å kjøres og nytes og ikke spares på.

Hvordan har du kommet frem til at akkurat 1996 er viktig i forbindelse med BMW og kvalitet ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW før 1996:

++Lyd og kjøreopplevelse

BMW etter 1996:

Hvordan har du kommet frem til at akkurat 1996 er viktig i forbindelse med BMW og kvalitet ?... :?

Stusset litt på det samme. I E-36 serien var det hvertfall ingen dramatiske endringer i denne perioden (bortsett fra lanseringen av M52, men dette er jo motor messig, og ikke i relasjon til karosseri/sikkerhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at folk elsker å snakka drit om BMW. Aner jeg misunnelse eller? :P Selv synes jeg at BMW ligger mange hakk over de fleste biler i kvalitetsfølelse. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min E34.

Tror kanskje at grunnen til at folk sier at BMW er så dyrt osv, er at de som eier BMW liker å pusse bilen opp. Hvis det kommer en feil, blir den rettet opp.

Kjenner meg selv igjen her ja. Kanskje noe av grunnen til at jeg har skiftet så mange deler som jeg har gjort. Har ønsket å holde bilen i 110% stand hele tiden, og pirket på det minste. Hadde en annen uinteressert person hatt bilen, hadde sikkert ikke halvparten av delene blitt skiftet ut (og halvparten av problemene ikke blitt oppdaget heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to kompissen som brujgte å snakke dritt om bmw helt til de fikk prøve min bil :D Etter at de fikk låne bilen på deling mens jeg jobbet natt skulle begge to ha seg bmw. Så det var bare å komme seg hjem så fort som mulig å begynne å lete etter noen greie eksemplarer til en okey pris.

Og dette var en 318 is.

Det med at levetiden på divesre deler ryktes å ha kort levetid skyldes i fleste tilfeller ungdomskjøring, senking, altfor store felger med galt innpress, for breie felger slik at alt av foringer og bærende konstruksjoner får stor påkjenning. Har hørt om orginale bmwer på 20 år som enda kjører på de medfølgene foringene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa på min e30 gikk, kosta meg 400kr for en brukt :roll: og når børstene på dynamoen gikk var ikke dette spesielt dyrt eller. Jeg har kun hatt de 2 feilene med e30 320'n min på 3år. Mamma har t.o.m tygga på en bil og bare lykta ble knust og liten bulk på siden , den andre bilen (som var en peugot) gikk det hardt utover. Så slitesterke biler er dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa på min e30 gikk, kosta meg 400kr for en brukt :roll: og når børstene på dynamoen gikk var ikke dette spesielt dyrt eller. Jeg har kun hatt de 2 feilene med e30 320'n min på 3år. Mamma har t.o.m tygga på en bil og bare lykta ble knust og liten bulk på siden , den andre bilen (som var en peugot) gikk det hardt utover. Så slitesterke biler er dem :)

Hmm var moren din sulten? :lol::cry: Kunne ikke dy meg :D ua nsett E30 uten m-tech fangerne er passelig solid. Dem klarer fint noen bulker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo pårygging. Jeg ble pårygga her for en stund siden. Det var en stor varebil som gjorde det, og de eneste skadene ble en liten bulk som man såvidt så. Mulig at jeg hadde litt flaks, men at BMW er solide tviler jeg ikke på ;)

Haha..var en som kjørte på meg i dag. Han overholdt ikke vikeplikten, så hjørnet av støtfangeren min traff hannes hjørne. Hannes knuste oh plastbitene for alle veier...på min bil så man så vidt at noe hadde skjedd. Bare en litt løsere støtfanger og et lite merke på lista som går rundt.

De tåler litt av hvert disse bilene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble også pårygget.. rygget i venstre forskjerm.. han så meg ikke å skulle fan ikkje stoppe så d ut som.. men måtte nu nesten stoppe siden d var en hællvettes unaturlig motstand i reverse:Phehe.. fikk en liten bongel i framskjermen.. lite i forhold til di påkjenningene som jeg følte:S..(e30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg svare for annet enn kvaliteten på E39, som jeg har hatt to av og kjørt langt og mye. Begge eksemplarene har gått suverent, og jeg har kun byttet de vanlige slitedelene. Så jeg er SUPERforøyd med kvaliteten på E39 i hvertfall! :D

Men som det nevnes før i denne tråden, så har det noe med eget vedlikehold å gjøre også. Følger man opp bilen så er muligheten for å få et uproblematisk bilhold desto større enn hvis man bare kjører og kjører... Selvfølgelig finnes det mandagsbiler, men mitt intrykk er at nyere bmw'er er solide biler som er godt skrudd sammen.

Ang. delepriser, så synes jeg ikke dette er så veldig avskrekkende. Spesielt ikke med tanke på at man har mange valgmuligheter ved kjøp av deler, f.eks GS Bildeler og Schmiedmann som er greie på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...