Gå til innhold

Kvalitet generelt på BMW?

tobben!
 Share

Anbefalte innlegg

girkassa på min e30 gikk, kosta meg 400kr for en brukt :roll: og når børstene på dynamoen gikk var ikke dette spesielt dyrt eller. Jeg har kun hatt de 2 feilene med e30 320'n min på 3år. Mamma har t.o.m tygga på en bil og bare lykta ble knust og liten bulk på siden , den andre bilen (som var en peugot) gikk det hardt utover. Så slitesterke biler er dem :)

Eeeh. Har dette noe med slitestyrke å gjøre da? Uansett, en bil er bygget for å absorbere energi ved kollisjon. Dessuten er det altid slik at når to biler støter sammen, så vil den ene bli mer skadet enn den andre. Dersom du for eksempel rygger inn i en bil med hjørnet av støtfageren din inn i døren på den andre: Hvilken av de to tror dere blir mest skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

kanskje litt mer solid materiale i disse e30'ne tror du ikke??, det som er poenget mitt. jeg har smelt i autovernet med den og (nei ikke noe råkjøring) bytte forskjerm thats it, bilen var like hel og fin motoren gikk like fint og traff rett på i ca 50. ser jo gamle japseblekk biler som ruster i stykker og panseret knekker nedover bare du sitter på det. Så jeg mener at bmw ruster ikke noe mer en andre biler (ivertfall ikke mer en opel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt mer solid materiale i disse e30'ne tror du ikke??, det som er poenget mitt. jeg har smelt i autovernet med den og (nei ikke noe råkjøring) bytte forskjerm thats it, bilen var like hel og fin motoren gikk like fint og traff rett på i ca 50.

E30 kom på markedet i 1982 og er derfor en konstruksjon som stammer fra slutten av 70-tallet. Dette var mange år før begrepene passiv sikkerhet og deformasjonssoner for alvor ble aktuelle i forbindelse med bilkonstruksjon. Ergo er bilen; i motsetning til moderne biler, bygget på en måte så stålet ikke skal gi etter ved en kollisjon. E30 er med andre ord stiv fordi den er en gammeldags konstruksjon... den er ikke stiv fordi den er spesielt solid bygget... snarere tvert imot... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...