Gå til innhold

M3GT i "vinterdvale"


Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det en time i garasjen i kveld også. Jeg har skiftet infestningene til de bakre støtdemperene, og oppgradert til noen forsterkede fra E46 M3

Har hatt en liten dunkelyd bak, å her er nok svaret på hvorfor.

tn_Infestning%20(1).JPG

tn_Infestning%20(2).JPG

Her er demperen på plass igjen

tn_Infestning%20(3).JPG

Å sett innenfra bagasjerommet

tn_Infestning.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 748
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget bra! blir dårlig av å se bildene fra under bilen :wink:

Var det lett å komme til å bagasjerom? kun vekk med teppe eller?

Må skru ut boksene med høyttalerene i hattehylla, så er det bare å brette teppet til side. Ettersom bilen allerede sto på bukker, og uten hjul, å at jeg har luftverktøy tilgjengelig, så tok de ca 30 min å skifte begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentaren om bilen min, får vel sende en tilbake også ;)

Kjempefin bil, først og fremst, liker selv at folk liker å ta vare på bilene sine. Lurte på om det var mye styr å ta av listene rundt? Eller er det bare å ta tak i enden og nappe de forsiktig av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentaren om bilen min, får vel sende en tilbake også ;)

Kjempefin bil, først og fremst, liker selv at folk liker å ta vare på bilene sine. Lurte på om det var mye styr å ta av listene rundt? Eller er det bare å ta tak i enden og nappe de forsiktig av?

Ta tak i en ende, og trekk forsiktig av. Det ryker nok noen klips, men disse koster en 10'er pr. stk. Jeg kjøpte alle klipsene nye, og det kom på ca 300.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt fri fra jobben i dag (har fri hver 3. fredag) så hva skal man finne på da????? Jo men tar en tur i garasjen :lol:

Det ble noen timer med "vasking" under bilen, å da spesielt av Bensin/bremse rør, med tilhørende deler.

Her er rør og bensinfilter rengjort, og de ble også tatt ut av klammerene for å kunne rengjøre bunnplata på bilen, under rørene.

tn_Bremserør%20(1).JPG

Her er klammerene til rørene, etter en grundig runde med den etterhvert så slitte tannbørsten.

tn_Bremseklips.JPG

Nå nermer bunnen mellom hjulhusene foran og bak seg klar for noe ny lakk.

tn_Bremserør.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men....øh? hva er det jeg ser? Denne her sletne vognen mangler jo dekselet over bensinfilteret :lol:

Det ligger splitter nytt, på arbeidsbenken, sammen med diverse andre deler som skal på under bilen, når den tid kommer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men....øh? hva er det jeg ser? Denne her sletne vognen mangler jo dekselet over bensinfilteret :lol:

Det ligger splitter nytt, på arbeidsbenken, sammen med diverse andre deler som skal på under bilen, når den tid kommer. :lol:

:roll: Må nok en en kommentere for hvor mye kjærlighet du legger ned i bilen, for å si det slik..

Også kan jeg vel si at man blir litt påvirket, f.eks skal felgene få nye senterkopper og M-merker til sommeren :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt mere vasking i dag, å jeg måtte "stjele" tannbørsten til kona, ettersom den andre hadde gjort sitt.

Blir kansje litt ensformigt å se på så mye vasking i denne threaden, men jeg synes iallefall det er morsomt og lese threader med mye bilder, så her er noen fra dagens vask av girkasse og bunnpanne.

Girkasse før vask

tn_Girkasse%20før.JPG

Etter vask

tn_Girkasse%20etter.JPG

Girkasse feste etter vask

tn_Girkasse%20feste.JPG

Bunnpanne før vask

tn_Bunnpanne%20før.JPG

Etter vask

tn_Bunnpanne%20etter.JPG

All denne vaskingen blir gjort liggende på ryggen under bilen, ved hjelp av div vaskemidler, tannbørste/oppvaskbørste og kluter, så da er det ikke lett å få det 100%. Når jeg føler jeg har gjort det jeg klarer, liggendes på ryggen under bilen, så blir det å vente til våren, da jeg kan ta den ut, å kløre den til jobben, hvor jeg har tilgang på en 4 søyler som gjør det litt lettere å ta siste finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...