Gå til innhold

Webasto, BMW 525 DAT 2002


JimBeam
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Min bil har Webasto, men jeg lurer på om det er timer på den slik at jeg f.eks kan få den til å starte på bestemte tidspunkt.

Jeg har navigasjon på den.

Jeg finner ikke noe spes om dette i instr.boken og når jeg har spurt folk om det tidlgere så svarer de at det mest sannsynlig er det på den, men det er ingen til dags dato som kan fortelle meg eksakt hvordan denne betjenes.

Setter pris på, og takker veldig for detaljert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 16x9 skjerm(samme med 4x3 skjerm og), ser du på meny. hvis det står aux ventilation har du ikke timer på webasto. Står det derimot aux heating/ventilation har du timer til din webasto. Da trykker du deg inn på heating og setter klokken når du vil at webastoen skal starte. Herligt med varm bil om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et BMW verksted i tyskland til å oppgradere software'n i bilen slik at webastoen også varmet kupeen (de gjorde det gratis). Jeg kan programmere (to forskjellige) starttidspunkt for når den skal starte og da går webastoen i 30 min. og rutene er uten is (Må da stille temperaturen på ca 24 - 28 grader og viften på manuell, nesten på maks - ev full gass på vinuet). Fikk beskjed om at det kun var 525 og 530 Diesel med stor skjerm(16:9) som det var mulig å oppdatere softwaren på, det funker bra på bilen min. Fikk også et tips om at jeg skulle unngå å kjøre webastoen flere ganger uten å kjøre bilen innimellom, da webastoen trekker noe strøm fra batteriet.

Hør med et BMW Verksted om de kan oppdatere softwaren for deg, skal ikke se bort ifra at de tar betalt. Det funker som bare det på min 525 dat 2002! PS! Vet ikke hvor "kjent" denne oppdateringen er da forhandleren jeg kjøpte bilen av i Tyskland hadde samme bil og visste ikke om det - og tok sin egen bil i samme slengen :wink: Min kontakt i Tyskland som hjalp meg med å finne bil fant ut om oppgraderingen av softwaren på et tysk BMW forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...