Garasjesalg Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Hehe det er nok en bolt ja Er bare og skru ut den da.. Har ikke adobe så får ikke lest det som står der i linken foreløbi..
Bimmerlars Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Ut med bolten(muttertrekker), så tar du av reimhjulet. Så må du banke/lirke/dra av det lille hjulet som regreima går på. Kan sitte veldig godt
Evopower Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette.. Satan Er det kun veiva? Eller avbalanserer han veiv, svinghjul og clutch for rundt tusenlappen? Etter hva jeg husker tar Oslo sylinderservice rundt 3000,- for å avbalansere veiv Når jeg bygde volvomotor til rallycross tok han 1200 kr for avbalansering av veiva med svinghjul, trykkplate, reimhjul og da hadde han polert veiva littegranne også
Bimmerlars Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette.. Satan Er det kun veiva? Eller avbalanserer han veiv, svinghjul og clutch for rundt tusenlappen? Etter hva jeg husker tar Oslo sylinderservice rundt 3000,- for å avbalansere veiv Når jeg bygde volvomotor til rallycross tok han 1200 kr for avbalansering av veiva med svinghjul, trykkplate, reimhjul og da hadde han polert veiva littegranne også Billig!! Dersom han gjør det riktig som beskrevet over her
S3T Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Jeg driver å undersøker litt om balansering selv. Å jeg fikk et tips i dag om å ta kontakt med www.rsmotor.biz som holder til i Gjøvik. Er visst nok utrolig dyktig. Har bl.a bygget mange motorer til Mister Rallycross himself og andre NM vinnere. Regner med han har det utstyret som trengs og. Men det er jo litt langt vekk ifra meg som er bosatt på Sunnmøre. Jeg var tenkt å få balansert veiv, svinghjul og clutch, så er det nok at jeg sender det? eller trenger han blokka og? Når det gjelder vektjustering av stempel/råder så går vel dette ann å gjør selv med en dremel og en digital kjøkkenvekt, eller?
stian329 Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Når det gjelder vektjustering av stempel/råder så går vel dette ann å gjør selv med en dremel og en digital kjøkkenvekt, eller? Rådene skal balanseres lille ende mot store ende i tillegg til vektjusteringen og den jobben krever spesialverktøy.
stian329 Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Et kjapt søk på google førte til dette: http://www.angelfire.com/ca4/CorvAIRCRA ... lance.html http://www.angelfire.com/ca4/CorvAIRCRA ... ance2.html
Garasjesalg Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Muttertrekkeren klarte ikke bolten... skal til et verksted imorgen der de har kraftigere lufttrekkere..Regner med at bolten ikke er links
S3T Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Er det vanlig å balansere remhjul og sant som står fremme på veiva i samme slengen? eller vil reg.rem og vifte rem påvirke det på noen måte?
Bimmerlars Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Er det vanlig å balansere remhjul og sant som står fremme på veiva i samme slengen? eller vil reg.rem og vifte rem påvirke det på noen måte? Jo mer man balanserer jo bedre er det. Hva som er vanlig spørs hvor fælt reskapen skal gå tenker jeg
S3T Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Vel det blir forhåpentligvis 300+hk som skal piskes hardt men turtallsperren blir på ca. 6500 (M20 motor)
stian329 Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Det "korrekte" er trigger/reimhjul-veiv-svinghjul-trykkplate.
S3T Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 RS Motor tar i underkant av 2000 +MVA for balansering av komplett veivparti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå