Gå til innhold

Balansering av veiv?


Garasjesalg
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette..

Satan :? Er det kun veiva? Eller avbalanserer han veiv, svinghjul og clutch for rundt tusenlappen? Etter hva jeg husker tar Oslo sylinderservice rundt 3000,- for å avbalansere veiv

Når jeg bygde volvomotor til rallycross tok han 1200 kr for avbalansering av veiva med svinghjul, trykkplate, reimhjul :D og da hadde han polert veiva littegranne også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal overhale motoren trenger du ikke å avbalansere veiva. skal du trimme motoren, er en avbalansering billig forsikring av motoren. Alf Eng tar 1000kr+ for dette..

Satan :? Er det kun veiva? Eller avbalanserer han veiv, svinghjul og clutch for rundt tusenlappen? Etter hva jeg husker tar Oslo sylinderservice rundt 3000,- for å avbalansere veiv

Når jeg bygde volvomotor til rallycross tok han 1200 kr for avbalansering av veiva med svinghjul, trykkplate, reimhjul :D og da hadde han polert veiva littegranne også :wink:

Billig!! Dersom han gjør det riktig som beskrevet over her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å undersøker litt om balansering selv. Å jeg fikk et tips i dag om å ta kontakt med www.rsmotor.biz som holder til i Gjøvik. Er visst nok utrolig dyktig. Har bl.a bygget mange motorer til Mister Rallycross himself og andre NM vinnere.

Regner med han har det utstyret som trengs og.

Men det er jo litt langt vekk ifra meg som er bosatt på Sunnmøre. Jeg var tenkt å få balansert veiv, svinghjul og clutch, så er det nok at jeg sender det? eller trenger han blokka og?

Når det gjelder vektjustering av stempel/råder så går vel dette ann å gjør selv med en dremel og en digital kjøkkenvekt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...