Gå til innhold

Trenger hjelp med hvordan gjøre ferdig anlegg i e36 Bilder!!


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her, meg å en kompis har nå lagt signalkablene og stømkablene i bilen, men nå trenger jeg litt hjelp her... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med resten.. Fikk spilleren i dag også, så litt greit å fått det inni snart :P Så hvis noen har litt peiling hadde det vert fint med litt råd :)

Sånn ser det ut slik det er nå!

img0302du9.jpg

img0306kk1.jpg

img0307ty2.jpg

Fikk meg denne i posten i dag og dør får å få den i bilen, men er ikke noe lydekspert så trenger litt hjelp :P

img0309vo2.jpg

Har også disse høytalerene som jeg lurer på om jeg kan få inni noen plass.. Kameraten min mener jeg bare skal legge hylerene og høytalerene bak i hattehyllen for det er et hekkans arbeid å legge de framme, men jeg mener at jeg bør ha de framme..

img0311hy9.jpg

Har også montert denne i hattehyllen..

img0304lg7.jpg

Så jeg trenger igrunnen tips om hvordan jeg bør gjøre med resten av installasjonen av høytalerene slik at det blir litt lyd i bilen :P

Takker for alle tips!

si fra dersom jeg trenger å ta bilde av noe mer eller noe mer info!

Glemte å legge med bilde av subben, men er en 12" sub i ferdig kasse som skal settes inni bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det var tilfeldig. Men en kunde hadde kondisen sin i hattehylla. Den eksploderte. Muligens pga. sol som har varma den opp. Så jeg ville ikke hatt den der. Ødela dashbordet da den eksploderte. Ble til en skikkelig rakett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... ok, har en annen kompis som også har kondisen i hattehyllen... det har gått helt fint (til nå jaffal).. Ble litt skeptisk når du sa dette :roll:

Men når du sier i sparkelpanelet, mener du i døren eller under der du har beina?

Skal ikke ha forsterkeren sånn som det er nå, har planer om å felle den ned i gulvet, men ting tar tid og det har jeg lite av for tiden :P Men blir antakentligvis en eller annen løsning på det med forsterkeren så fort jeg får i det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde også tenkt å ha høytalerene der me beina.. Har sett andre på forumet som har valgt den løsningen.. Men i og med at jeg har 17cm tror det er 6,5" høtalere passer vel ikke de inni.. Hva må gjøres der for at dette skal se litt fint ut? Er dette mye arbeid.. Hva med hylerene, hva bør jeg gjøre med disse, er dette mye arbeid?

Ettersom jeg får råd fra begge dere to her så høres det jo ut som om jeg bør flytte kondensatoren ned i bagasjerommet.. Drawbacken er at det ser så sinnsykt fett ut når den lyser i bakruta når det er mørkt :P

Skjekka nettop at kondensatoren skal tåle opptil 80 grader celsius.. Har han kunden koblet feil kanskje? Hørt det smeller no jævlig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomtonen vil jo vise hvis du setter den utenpå sparkepanelet. Men jeg tror du kan få plass til den i originalhullet hvis du kapper vekk en del metall. Er ikke helt sikker da.

Ang. den blåste kondisen. Han hadde hatt den ståendes en god stund i hylla. Så en dag kom han ut og så slagmarken inni bilen. Så den hadde eksplodert helt uten videre.

Er enig med Kenny_ at det beste er å ikke ha noe som viser noe særlig.

Ellers ender det som skjedde med meg på søndag:

innbrudd012xe5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, leie..

Men må se litt på hvordan jeg skal gjør med høytalerene forran, gjør vel ikke så mye om de stikker 1-2cm ut hvis det er snakk om så mye? Bedre dette en å begynne å skjære i stålet!!

Men blir mer og mer skeptisk på den kondisen jo mer beviser du slenger frem :P

Mye som var gått tapt da stig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk Tommy.. Er dette mye arbeid?

er det noe problem med at du kommer mye borti med foten? :P

Nei, du legger ringen til grillen utenpå dekselet til sparkepanelet, å tegner av, så skjærer du ut hullet i dekselet, å setter dette på plass igjen, å så ser du hvor mye metall du må fjerne. Hadde ingen problemer med å få plass til foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...