-Roger- Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 I min bil kom det inn fra døren... Spyl utenfor på vinduet og se om det kommer inn vann nede med døren... Evnt kjør bilen inn i en vaskemaskin og se om du ser hvor vannet renner inn! Ps. Det kan ta en stund før du vil se vannet...
StigJ Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Jepps. Gjør som Rona skriver. Det er en svakhet på E46. Vannbeskyttelsen som er festet på døra bak panelet har sikkert løsna helt nede. Og det skal ikke rare sprekka til før du kan avle gullfisker.
ABCDEF Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 takk for gode svar. anbefales det og legge ny plast i så tilfelle, eller kan man tette det med noe? for meg høres d logisk ut at dët må være hull i underkant av døren. men her er der to hull som er tette med "gummitropp".
-Roger- Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Du kan tette det med stoff ja... jeg husker ikke hva det het det som jeg brukte men jeg tok også ducktape (Macgyvertape) og teipet i tillegg...
StigJ Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 De to skal det være gummipropper i. Men hvis du tar av dørpanelet så ser du vannbeskyttelsen. Hvis den er fillete burde du bytte den. Hvis den bare har løsna limer du den på igjen med sikaflex eller lignende.
ABCDEF Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 har nå hatt av dørtrekkene, og de så hele å fine ut. trodde det skulle være plast, men var av en form for gummi eller noe fra slik det var fra fabrikk. og så får jeg se om det er noen bedring. har forsøkt og se etter dreneringhull i takluken, men klarer ikke å finne noen. noen som vet hvor disse hullene er, og hvordan jeg kan få sjekke dreneringen, på takluken?
bunny Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Jeg mener at at takluken har drenering fremover på e 46, det ser sånn ut på min. Jeg har forøvrig samme problemet og det er ikke fra luka, så i dag skal døra sjekkes.
StigJ Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Bar husk begge to at det er greit å være to stk. En som står å spyler og en som sitter inni og ser hvor vannet kommer inn. Trenger ikke være synlig klipe engang. Vann kommer frem på de utroligste plasser. Tro meg. Har hatt dette problemet på tre av dørene mine.
-Roger- Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Det trenger ikke være rifter i "Isolasjonen" for at det skal lekke... Hvis det stoffet som er rundt hele isolasjonen ikke er tett alle plasser kan det lekke inn der.... Ofte kan det lekke i hullene der som klipsene til dørpanelene skal inn i!
ABCDEF Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 får ta meg en ny kikk i morgen. og dra å vaske bilen å se hva som skjer da. var i dag å leverte inn bilen på bilpleie spesialisten, i stavanger. og de skulle ikke ha mer enn 250 kroner for rens av ene dørken bak, og for så å la bilen stå på med varme hele natten. synes ikke det er ille...
borte Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Hadde samme problem som deg på min E34 Fant ut at vannet kom inn under bakruta! Pakninga var litt slitt, så jeg bytta den, og har ikke merket noen vannlekkasjer til dags dato Måtte ta ut matta i hele bilen og tørke det, fordi skumgummien under var FULL av vann Du burde sjekke pakninga i bakruta
ABCDEF Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 har tatt ut baksetet for og komme til og sjekke etter fukt i dørken. og kunne ikke kjenne noe fukt på isoleringmatten under setet. d må vel komme den veien under setet, eller er jeg helt på viddene nå. vil bare finne ut av alt dette en gang for alltid. er litt surt og ha en "passe" ny bil, og være plaget med sånnt.
-Roger- Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 har tatt ut baksetet for og komme til og sjekke etter fukt i dørken. og kunne ikke kjenne noe fukt på isoleringmatten under setet. d må vel komme den veien under setet, eller er jeg helt på viddene nå. vil bare finne ut av alt dette en gang for alltid. er litt surt og ha en "passe" ny bil, og være plaget med sånnt. Nei det kom inn under døren min... (Altså over plastdekselet som du tråkker over når du går inn i bilen)
ABCDEF Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 ble nok litt upresis nå jeg. når jeg mente at jeg burde sett noe til dette tenkte jeg på innlegget til "aequitas - veritas". Rona: hvor fant du ut på din bil at vannlekkasjen kom fra? hvis det er bak dørtrekket, burde en ikke da kunne se vannskader på dørtrekket, eller evt fuktighet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå