Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har irritert meg mer en en gang, busser som bare svinger rett ut. Har selv vært med på nesten kollisjon med en buss. Jeg var på siden av bussen i det bussen blinket og svingte samtidig. Forran meg var det en bil jeg måtte bremse for. Bussen var såååå nærme å kjøre inn i siden på meg....og jeg var såååååå nærme så gå ut av bilen, rive vedkommende ut og ...

Skrevet
Ser at trådstarter bor i tr.heim. Bodde selv i tr.heim et år, og bussjåførerne der er fanme ikke gode i hodet :D Kjører laaangt over fartsgrensene, ser aldri seg for, osv .. !

Har kjørt collitransport i trondheim i mange år og busjåførene her gir bare f....

beste du kan gjøre er å ta bussnr(reg)\kl slett-rutenr. dra ned på sorgenfri og skriv klage på sjåfør det hjelper.eve anmeld for uvettig kjøring. det at de blinker i det de kjører ut er ikke lov heller det er faktisk regler for utkjøring med buss oxo selv om de har forkjørsrett. jeg hadde en ubehagelig episode med en på 66 i munkegata på lasteparkeringa over bunnpris men det ente med at sjåfør fikk 4mnd ferie uten lønn.dette pga bussjåfør fysisk tok tak i fruen og dette inne på servicekontoret til TT jeg klarte nesten ikke styre meg men fruen kasta fyren i veggen og han som var inne på kontoret måtte jage sin egen sjåfør ut.det ligger d selvsagt mere bak denne historien men tar den kortversjonen. så hold hode kalt, gjør du noe anet kommer de bare til å argumenter på at du er en agresiv sjåfør osv.. Du er dessverre ikke alene om slike episoder finnes mange som har vært uheldige pga bussjåfører som tenker ego, æ har forkjørsrett så da kan æ bare kjør- fin mentalitet med menneskeliv ombord..

Husk også at TT har egne advokater og sjåførene slipper nesten ansvar i 95%av tilfellene..

Skrevet

Jeg er enig i et par innlegg her og hvertfall om at man har vikeplikt for bussene fra 60km/t og nedover er noe tull. På en måte skjønner jeg jo hvorfor det er slik og det er for at bussen skal komme seg ut - er svært få som slipper fram noen her i trafikken uansett hva. Alle skal fram og bussene ville derfor ha blitt forsinket og risikert å stått fast på lomma. Nå skal jeg ikke ta alle bussjåfører under en kam, men det er mange hensynsløse bussjåfører som aldri skulle hatt lappen eller jobbet for busselskapet (SL som det hvertfall er her i Oslo/Akershus). Jeg irriterer meg stadig over alle møkkasjåførene som bare vregner seg ut i veibanen uten å se i speilene. Det var for en god stund siden, men når jeg var på siden av en buss vrengte den seg ut. Dette resulterte med at han presset meg ut i motgående kjørefelt hvor det kom motkjørende biler...! :evil:

Skrevet

Noe av det verste med at sjåførene som regel bare kaster seg uti veien er at det ser ut som dem driter i at bussen faktisk har overheng som stikker litt/en del utenfor kjørefeltet da dem svinger. Har sett mange skumle situasjoner pga dette, da det kommer biler imot..

Skrevet

hadde en lignende episode på vei hjem fra skolen med bussen for noen år siden... kjørte på riksveien med 70-grense. Stoppet på en holdeplass, slapp av noen elever, blinket 2sekund og kastet seg ut på vegen igjen. Halvveis ut i vegen sitter det en personbil i baken på bussen, men tror dere ikke at bussjåføren (gammel dame faktisk) bare kjørte videre! Tror de at de eier veien eller?! :shock:

Skrevet

Buss som vrengte seg ut samtidig som den begynte å blinke med 2 biler på siden.

Eg klarte å stoppe 2mm fra ett skilt i begynnelsen på en midtrabatt, mens bilen foran ble presset opp på midtrabatten. og dette skjedde i en 40 sone.....Begge 2 står på hornet, men busssjåføren bare kjører videre uten å touche bremsen.

Lærte etter det at busssjåfører kan være totalt uberegnelige, og kjører deretter. Foten på bremsen når eg triller forbi.....

Skrevet
Jeg er enig i et par innlegg her og hvertfall om at man har vikeplikt for bussene fra 60km/t og nedover er noe tull. På en måte skjønner jeg jo hvorfor det er slik og det er for at bussen skal komme seg ut - er svært få som slipper fram noen her i trafikken uansett hva. Alle skal fram og bussene ville derfor ha blitt forsinket og risikert å stått fast på lomma. Nå skal jeg ikke ta alle bussjåfører under en kam, men det er mange hensynsløse bussjåfører som aldri skulle hatt lappen eller jobbet for busselskapet (SL som det hvertfall er her i Oslo/Akershus). Jeg irriterer meg stadig over alle møkkasjåførene som bare vregner seg ut i veibanen uten å se i speilene. Det var for en god stund siden, men når jeg var på siden av en buss vrengte den seg ut. Dette resulterte med at han presset meg ut i motgående kjørefelt hvor det kom motkjørende biler...! :evil:

vi kunne også laget en post om idioter med lastebil lappen (og et helt forum for idioter med kl.B). rimelig mange som heller skulle vært på dikemark en bak rattet på en lastebil.. (er endel med aetat førerkort der også. forøvrig er det for det meste norgesbuss som kjører i lørenskog og de er kjent for å gi faen,mot bilister/andre buss-selskaper og passasjerer)

merker selv at agresjonen stiger desto mer trafikk det er. man har en rutetid som man skal holde og pga folk som står imotsetning til spent fast i setet på personbiler så kan man ikke bråbremse osv. jævlig irriterende med personbiler som hiver seg inn foran og skaper bråstopp,legger seg opp i ræva på bilen foran og kjører opp på siden av bussen som står og skal ut av lomma. personbiler som parkerer i hytt og pine og hindrer bussen,personbiler som svinger uten å bruke speil (most 2 stk pga det selv.grei sak når man har 40vitner...) bilister som ikke skjønner at oslo ikke er bygd for store biler og at bussen må låne av motsatt kjørefelt eller feks ta begge felt i en rundkjøring.så isteden for å hjelpe til å skape flyt i trafikken så presser man seg fram. personlig teller jeg fire biler når jeg skal ut av lomma i rushet (ellers er dette skjelden noe problem og har ikke spes andre problemer heller,men det handler som en her sa om å lese trafikken og forutse situasjoner) og hvis nr 5 gir på så mån over i motsatt for da gir jeg også faen å sklir ut i veien. så får heller forsikringsselskapene ta seg av diskusjonen om hvem som gav mest faen,bussjåføren som trodde bilisten så bussen og stoppet eller han som kjørte rett i siden på bussen.

på den annen side har dette vært et problem i alle år (konflikten mellom kollektiven og matpakkekjørerne) ,og mange steder er busslommene blitt borte og bussen stopper i veibanen slik at bilene må ta en forbikjøring(dvs umulig i rushtiden)

Skrevet

Stor forskjell på busssjåførene, hjeldigvis! Eg kjøyre til og fra jobb i Bergen og har lagt merke til mange idioter av busssjåfører som kjøyre ut når du f.eks ligger eit par meter bak dei eller på sida av dei.

Men dei fleste tenker med det store hode og venter til du har pasert vist dei SKJØNNER at det kan oppstå ein farleg situasjon. Vist det oppstår ein farleg situasjon p.g.a at dei kjøyre ut, så er det faktisk dei som får skylda...

Skrevet

er ikke påkjørselsrett uansett om du sykler,kjører buss,bil,traktor,lastebil,moped.

tar forøvrig lenger tid å skrive skademelding enn å vente til en bil har passert

Skrevet

Som jeg også nevnte i mitt innlegg haakon "..nå skal man ikke ta alle bussjåfører under en kam.."! Jeg vet selv hvor irriterendes det er å kjøre i oslo med hensynsløse "matpakkekjørere" hvor det er såpass trangt som du nevner og ingen har tid til å vente til store kjøretøy har passert / kommet seg fram.. Jeg har kjørt lastebil i Oslo siden jeg opprettet mitt firma i 2001 og jeg vet selv hvor irriterendes det er med hensynsløse "matpakkekjørere".. På fritiden som "matpakkekjører" viker jeg for store kjøretøy selv om det er vedkommende som skal vike. Det er også blandt annet fordi at jeg vet hvordan det er for en semi å stoppe i en rundkjøring og så gi bånn pine og bruker maksimalt suppe.. Hvertfall.. Godt mulig det er Norgesbuss som kjører for det meste her og at SL eies av norgesbuss. Jeg vet hvertfall at SL er store problemer i dette området med deres service og hvordan de opptrer i trafikken, men det er også en del som er hyggelige og hensynsfulle.. Jeg har blandt annet opplevd at de viker for meg, selv i matpakkebilen..

Skrevet

vi kunne også laget en post om idioter med lastebil lappen (og et helt forum for idioter med kl.B). rimelig mange som heller skulle vært på dikemark en bak rattet på en lastebil.. (er endel med aetat førerkort der også.

ja jeg som lastebilsjåfør gjennom hele mitt voksne liv kan godt skrive mange sider om hendelser pga de som kjører bil ikke skjønner hva det vil si og kjøre 50tonn på vei og må ta deres ansvar oxo. som sjåfør på tyngre kjøretøy bør man som sjåfør se helheten i trafikk bildet og ikke bare tenke på seg selv.. sagt det da, så har vi desverre sjåfører i lastebilbransjen som i alle andre transport bransjen som ikke klarer overholde trafikregler og kjøreregler

mange idioter med billappen oxo som skulla hatt seg noen obligatoriske kjøretimer bak ratte på enten buss eller lastebil bare for å få erfare hvordan det er å kjøre storbil.

edit:

men ska si meg enig i den at vi ikke må ta alle under samme kam for det finnes veldig mange flinke buss-lastebil-bil osv sjåfører for å si det slik.. men av den erfaringa jeg sitter med er det buss sjåførene som er den aller verste gruppa.

Skrevet

Det varmer godt å se at ingen sørlendinger har skrevet innlegg her.

Det må jo bety at vi som kjører buss her nede er ganske så tålmodige og flinke i trafikken, ikkesant? :wink:

Idioter finner man alle veier, men det er helt klart endel aggressiv kjøring av personbiler som skaper farlige og unødvendige situasjoner hver eneste dag jeg jobber.

Virker som om det nesten er en dødssynd å slippe ut en buss foran seg.

Sinnsyke og vemmelige forbikjøringer som ikke engang Martin Schanke hadde tatt på bane.

ALLE sjåfører som hindrer andre i trafikken ved å ikke gi tegn, fortjener en god omgang, uansett om de kjører 4 meter Nissan eller 18 meter Scania.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...