Gå til innhold

17" vinterdekk - noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et spørsmål fra en kamerat: Noen som har erfaringer med 17" piggfrie vinterdekk? Hvordan fungerer dette, og hvordan er det å kjøre med? Dimensjonen(e) det er snakk om er 225/xx-17, eller 215/xx-17, og bilen er en Audi A3. Usikker på høyde/profil, men det blir vel ca 45 hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Beklager at jeg ikke fant frem den tråden der, men lurte litt på om det har mye å si med høyden/profilen også..

Skrevet
Beklager at jeg ikke fant frem den tråden der, men lurte litt på om det har mye å si med høyden/profilen også..

Ikke for selve veigrepet, men hvis dekkdimensjonen skal være lovlig reduseres profilen automatisk hvis felgstørrelsen øker... :wink:

Skrevet

225/45/17 funker ok hær i Tromsø. Har vel og mærke pigg, men har kjørt piggfritt før på 205/55/16 og det funka helt greit. Sporer en del, så jeg blir nokk og gå ned til 205 dekk i gjenn, men poenget mitt er: Kjør etter vær og føre, så går alt bra.

Skal nevnes at kjøring har jeg peil på, da jeg kjører 50 000+ km i året med arbeidsbilen. En xc 70 med 205/65/15 Pigg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...